• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Fiat“ šiuo metu siejamas su pigiais, stilingais ir daugeliui prieinamais kompaktiško dydžio hečbekais. Tačiau prieš kelias dešimtis metų - viskas buvo kitaip. 
„Fiat“ visada buvo viena iš tų kompanijų, kurios mėgo eksperimentuoti. Pasižiūrėjus į markės istoriją, šis automobilių gamintojas kūrė įvairiausio tipo transporto priemones. Pradedant pigiais hečbekais ir baigiant seksualiais kabrioletais. Vienas iš labiausiai pavykusių eksperimentų buvo „Fiat Dino“.

„Fiat“ šiuo metu siejamas su pigiais, stilingais ir daugeliui prieinamais kompaktiško dydžio hečbekais. Tačiau prieš kelias dešimtis metų - viskas buvo kitaip. 
„Fiat“ visada buvo viena iš tų kompanijų, kurios mėgo eksperimentuoti. Pasižiūrėjus į markės istoriją, šis automobilių gamintojas kūrė įvairiausio tipo transporto priemones. Pradedant pigiais hečbekais ir baigiant seksualiais kabrioletais. Vienas iš labiausiai pavykusių eksperimentų buvo „Fiat Dino“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat dino (2)


Šis sportiškas kupė turėjo tokį patį vardą kaip ir „Ferrari Dino“. Tai nėra sutapimas, nes abiejų automobilių koncepcija buvo panaši. „Ferrari“ pristačiusi „Dino“, norėjo praplėsti pirkėjų ratą ir padidinti pardavimų rodiklius. „Mid-Engine“ komponuotės automobilis tapo pačiu populiariausiu markės modeliu. „Fiat“ užuodus aukso gyslą, nusprendė pasinaudoti gabiais „Ferrari“ inžinieriai ir sukurti asmeninę „Dino“ interpretaciją.
1966 metais pristatytas modelis leido ne tik užpildyti „Fiat“ modelių gamą, bet ir padėjo „Ferrari“ pereiti homologaciją. Pagal tuometinius reikalavimus, norint dalyvauti „Formula 2“ čempionate, gamintojas turėjo konkretų variklį sumontuoti bent jau į 500 serijinei gamybai paruoštų automobilių.

REKLAMA

Fiat dino (1)


Dviejų litrų, šešių cilindrų agregatas buvo montuojamas į visus „Dino“ serijos modelius, kurie buvo skirti Enzo Ferrari sūnui, kuris žuvo būdamas vos dvidešimt ketverių  metų. Prieš savo mirtį, Alfredo Ferrari padėjo sukurti šį variklį, todėl jo tėvas nusprendė sukurti eilę modelių, kuriuose būtų montuojami šie šešių cilindrų agregatai.
„Fiat“ tuo tarpu į savo modelį montavo ne tuos pačius, bet šiek tiek patobulintus šešių cilindrų variklius. Kadangi tai buvo lenktyniniams bolidams skirti motorai, „Fiat“ inžinieriai jam uždėjo tramdomuosius marškinius.  Pirmieji automobiliai išriedėję pro „Fiat“ gamyklos vartus turėjo 2 litrų agregatą, kuris išvystė 160 arklio galių. 1969 metais, „Fiat“ specialistai nusprendė padidinti variklio tūrį iki 2.4 litro. Šis pakeitimas leido padidinti variklio galią iki 180 AG.
Naujas variklis leido automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug aštuonias sekundes. Nors šiais laikais tokiomis charakteristikomis nieko nenustebinsi, tačiau tais laikais šis rezultatas buvo įspūdingas.
„Fiat Dino“ buvo siūlomas su dviem kėbulo tipais : kupė ir kabrioleto. Kupė kėbulo linijas nupiešė „Bertone“ dizaino studijos darbuotojai, o už kabrioletą buvo atsakingi „Pininfarina“ dizaineriai.
Iš viso „Fiat“ ir „Ferrari“ pagamino 7.803 šio modelio vienetus. Net 76 procentai buvo pagaminti „Fiat“ gamykloje. Likusieji „Dino“ egzemplioriai buvo surenkami „Ferrari“ markės gamykloje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų