Kongrese dalyviai diskutavo apie tai, kaip FIA narės galėtų patobulinti saugumo kultūrą savo šalyse bei pritraukti į autosportą dar daugiau jaunosios kartos lenktynininkų, buvo paliesti ir licencijų, sportinių automobilių ir autoįvykių draudimo klausimai. Susirinkusiuosius sveikinęs FIA prezidentas Jean‘as Todt‘as teigė besidžiaugiantis ypač aktyviu Šiaurės Europos šalių įsitraukimu į autosporto plėtrą. Tarptautinės automobilių sporto federacijos vadovas prabrėžė, jog Europos regionas visuomet pasižymėjo aistra automobilių sportui, puikiomis techninėmis ir inžinerinėmis galimybėmis bei talentingų vairuotojų gausa, o tokie susitikimai, kaip šis – būdas vienyti užsienio šalių autosporto federacijas, skatinti diskusijas ir siekti tobulėjimo.
Lietuvių pristatymas apie virtualias lenktynes susilaukė didžiulio susidomėjimo
Viena pagrindinių susitikimo temų – jaunųjų sportininkų įtraukimas, apie kurią kalbėdamas FIA prezidentas užsiminė ir apie e-sporto discipliną. Būtent apie ją susirinkusiems kongreso dalyviams pranešimą tema „Tiltas tarp e-sporto ir realaus automobilių sporto“ skaitė Laurynas Černeckas. Prie e-sporto plėtros Lietuvoje itin stipriai prisidedantis Laurynas papasakojo apie kartu su komanda vykdomus „Simuliatorių akademijos“ bei „Neste Dream2Drive“ projektus, kurie sulaukė didžiulio susidomėjimo iš kitų valstybių federacijų vadovų.
Teigiamų emocijų po susitikimo su FIA nariais neslėpė ir pats Laurynas, teigdamas, jog tai buvo labai vertinga ir įkvepianti patirtis.
„Man tai buvo pirmoji komandiruotė kartu su LASF ir galiu drąsiai pasakyti, jog viskuo likau be galo nustebintas. Buvo labai įdomu susitikti su FIA prezidentu ir kitomis automobilių sporto legendomis.
Vakarienės metu man pavyko pabendrauti su suomių lenktynininku ir Estijos automobilių sporto federacijos prezidentu Ari Vatanen, kuris pagyrė rimtą Lietuvos požiūrį į simuliatorių teikiamą naudą. Pabendravau ir su kitais užsienio šalių automobilių federacijų atstovais, kurie atrodė nuoširdžiai nustebinti sužinoję, kiek daug jaunimo savo šalyje sugebame sudominti ir atvesti į autosportą su kuriamais inovatyviais automobilių sporto projektais“, – pasakojo L. Černeckas.
LASF žiedo komiteto pirmininkė Inga Juškevičiūtė po darbingo savaitgalio pasakoja supratusi, jog automobilių sporto lygis Lietuvoje, palyginus su kitomis valstybėmis, tikrai nėra prastas, o tam tikrose srityse net veržiasi į priekį.
„Tokie kongresai ne tik leidžia sužinoti, kas vyksta autosporto pasaulyje globaliai, bet ir padeda suvokti realų savo šalies progresą. Kol kiekvienas iš mūsų „krapštomės sau po nosimi“ dirbdami automobilių sporto labui, vienai ar kitai disciplinai lokaliai, tai nedažnai pastebime ir tai, kuo užsiima kiti. O būtent tokie susitikimai leidžia tai pamatyti ir įvertinti savo darbo rezultatus lyginant su kitomis valstybėmis.
Taip pat suvoki ir tai, kad ne tik mes vieni turime kažkokių problemų, jų yra ir pas kitus, bet visi stengiamės, dirbame ir tobulėjame, o Lietuvos progresas bendrąja prasme ne toks jau ir prastas. Kai kuriose srityse, susijusiose su saugumu ar varžybomis, mes netgi esame priekyje, o tai tikrai kelia pasididžiavimo jausmą“, – mintimis dalinosi LASF atstovė.
Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento Romo Austinsko teigimu, projektas sėkmingu gali būti laikomas tuomet, kai sulaukia grįžtamojo ryšio, o šiuo atveju jis labai teigiamas.
„Labai smagu, kai Lietuvoje kuriami ir vystomi projektai vyksta sėkmingai, o tai galime pamatuoti gaudami grįžtamąjį ryšį, kurio sulaukėme daug ir teigiamo. Mes jau esame atpažįstami tarp kitų šalių sporto federacijų.
Kongrese Lauryno pristatytas pranešimas apie e-sportą susilaukė tikrai didelio susidomėjimo, o tai irgi yra įvertinimas. FIA taip pat pristatė virtualaus automobilių sporto alternatyvą, tačiau joje dominuoja įvairūs žaidybiniai elementai, o mūsų šalyje vystomas e-sportas jau neša realių rezultatų – turime nemažai sportininkų, kurie iš simuliatorių perėjo į realias trasas. Pristatėme savo projektus ir dabar tik laiko klausimas, ar FIA pasuks mūsų siūlomu keliu“, – pasakoja R. Austinskas.