Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Transporto sektoriuje iškastinio kuro era eina į pabaigą, ir panašu, kad elektromobilumo jau niekas nesustabdys. Vis dėlto, nepaisant tam tikrų trūkumų, nemažai kalbama ir apie vandenilį.
Praėjusiais metais senajame žemyne buvo parduota tik apie 1 000 vandenilinių automobilių, o visame pasaulyje – 15 550 vandeniliu varomų automobilių. Vis dėlto, „JATO Dynamics“ duomenimis, netolimoje ateityje tikimasi, jog vandeniliu varomų automobilių paklausa išaugs kelis kartus. Jų ekologinė nauda ypač minima kalbant apie vadinamąjį „žaliąjį vandenilį“.
Šis vandenilis gaminamas naudojant elektros energiją iš atsinaujinančiųjų išteklių ir kol kas yra tris kartus brangesnis už vandenilį, gaminamą iš gamtinių dujų. Tačiau galima tikėtis, jog ekologiškesnė vandenilio gamyba bus plėtojama agresyviau, o „žaliasis
vandenilis“ bus plačiai naudojamas transporto, pramonės ir energetikos sektoriuose.
Konsultacinės bendrovės „BDO“ tyrimo duomenimis, įprastiniu būdu gaminamo vandenilio kaina didės dėl kylančios gamtinių dujų kainos. Pavyzdžiui,
vandenilio naudojimas transporte galėtų padėti sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį šiame sektoriuje iki 63 proc.
Europos Komisija atsižvelgdama į žaliojo vandenilio teikiamą naudą, iki 2050 metų investuos 470 mlrd. eurų į mažiau aplinką teršiančią degalų rūšį.
ES norėtų kuo greičiau pastatyti pastatyti didžiausią pasaulyje elektrolizerių (elektrinių) tinklą, kuri elektros energiją gamina iš atsinaujinančių šaltinių. Iki 2024 m. tikimasi išgauti iki 1 mln. tonų vandenilio, o iki 2030 m. – iki 10 mln. tonų vandenilio.
Pasak BDO, sparti tokių elektrinių plėtra padės sumažinti ekologiško vandenilio kainas, o tai turėtų sudaryti konkurenciją kitoms degalų rūšims. Tikimasi, kad iki 2050 m. pasaulinė ekologiško vandenilio paklausa pasieks 530 mln. tonų.
Nors ekologiško vandenilio gamyba šiuo metu yra brangi, jo panaudojimo transporte galimybė galėtų būti didėjanti iškastinio kuro kaina.
Energetikos ekspertai taip pat tikisi, kad žaliojo vandenilio naudojimas pramonėje gerokai išaugs. Pasak jų, vandenilio naudojimas plieno gamyboje aukštakrosnėse turi didelį potencialą. Šis metodas buvo sėkmingai išbandytas Švedijoje.
„Žaliasis vandenilis turi visas prielaidas tapti pagrindiniu tvarios ekonomikos elementu“, – pridūrė Peteris Gunda, BDO vadovaujantis partneris.
Transporto sektoriuje iškastinio kuro era eina į pabaigą, ir panašu, kad elektromobilumo jau niekas nesustabdys. Vis dėlto, nepaisant tam tikrų trūkumų, nemažai kalbama ir apie vandenilį.
Praėjusiais metais senajame žemyne buvo parduota tik apie 1 000 vandenilinių automobilių, o visame pasaulyje – 15 550 vandeniliu varomų automobilių. Vis dėlto, „JATO Dynamics“ duomenimis, netolimoje ateityje tikimasi, jog vandeniliu varomų automobilių paklausa išaugs kelis kartus. Jų ekologinė nauda ypač minima kalbant apie vadinamąjį „žaliąjį vandenilį“.
Šis vandenilis gaminamas naudojant elektros energiją iš atsinaujinančiųjų išteklių ir kol kas yra tris kartus brangesnis už vandenilį, gaminamą iš gamtinių dujų. Tačiau galima tikėtis, jog ekologiškesnė vandenilio gamyba bus plėtojama agresyviau, o „žaliasis
vandenilis“ bus plačiai naudojamas transporto, pramonės ir energetikos sektoriuose.
Konsultacinės bendrovės „BDO“ tyrimo duomenimis, įprastiniu būdu gaminamo vandenilio kaina didės dėl kylančios gamtinių dujų kainos. Pavyzdžiui,
vandenilio naudojimas transporte galėtų padėti sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį šiame sektoriuje iki 63 proc.
Europos Komisija atsižvelgdama į žaliojo vandenilio teikiamą naudą, iki 2050 metų investuos 470 mlrd. eurų į mažiau aplinką teršiančią degalų rūšį.
ES norėtų kuo greičiau pastatyti pastatyti didžiausią pasaulyje elektrolizerių (elektrinių) tinklą, kuri elektros energiją gamina iš atsinaujinančių šaltinių. Iki 2024 m. tikimasi išgauti iki 1 mln. tonų vandenilio, o iki 2030 m. – iki 10 mln. tonų vandenilio.
Pasak BDO, sparti tokių elektrinių plėtra padės sumažinti ekologiško vandenilio kainas, o tai turėtų sudaryti konkurenciją kitoms degalų rūšims. Tikimasi, kad iki 2050 m. pasaulinė ekologiško vandenilio paklausa pasieks 530 mln. tonų.
Nors ekologiško vandenilio gamyba šiuo metu yra brangi, jo panaudojimo transporte galimybė galėtų būti didėjanti iškastinio kuro kaina.
Energetikos ekspertai taip pat tikisi, kad žaliojo vandenilio naudojimas pramonėje gerokai išaugs. Pasak jų, vandenilio naudojimas plieno gamyboje aukštakrosnėse turi didelį potencialą. Šis metodas buvo sėkmingai išbandytas Švedijoje.
„Žaliasis vandenilis turi visas prielaidas tapti pagrindiniu tvarios ekonomikos elementu“, – pridūrė Peteris Gunda, BDO vadovaujantis partneris.