• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

NASCAR serija-pačios populiariausios lenktynių pirmenybės Jungtinėse Amerikos Valstijose. Mes pabandysime išsiaiškinti,kodėl keturi kilometrai – yra daug, kokiu būdu NASCAR apsieinama be telemetrijos pagalbos ir nuo ko mechanikai slepia ratų veržles.
Kaip manote, kuo galėtų kvepėti lenktynių boksai? Gal benzino ir tepalo mišiniu? Arba gal saulėje įkaitusiu metalu? Iš tiesų,NACAR serijos boksuose kvepia…maistu. Tipiškas “fast food” tinklų aromatas,kuriame susimaišo burgerių, bulvyčiu fri bei saulėgrąžų aliejus.Vietoje vežimėlių su padangomis mechanikai po pit-line stumdo karutį,kuris iki pat viršaus nukrautas gėrimais – tai skirta vaikinams,dirbantiems negailestingai kaitinančios saulės kaitroje.
Lenktyninė NASCAR serija-vienas iš labiausiai geidžiamų sporto čempionatų JAV.Pagal populiarumą aukščiausio diviziono Sprint Cup lenktynės nusileidžia tik amerikietiško futbolo varžyboms.Beisbolas ir krepšinis buvo nurungtas daugiau kaip prieš penkis metus.NASCAR auditorijos augimo priežastis susijusi ne tik su pačių rungtynių žavumu,kuriose 43 pilotai nepertraukiamai kovoja vienas su kitu geras keturias valandas.Prie to prisideda ir įpatingas lenktynininkų charakteris.NASCAR dalyviai žodžio kišenėje ne ieško,neblogai juokauja,dažnai keikiasi ir ne vengia spresti problemas kumščių pagalba arba pasistumdymais į priešininkobolido bortus.
Tikriems amerikiečiams paprasta NASCAR “gyventojų” moralė- bekompromisis traukos faktorius.Skirtingai nei šalti Formulės-1 pilotai,arba per inteligentiški “golfistai”,Sprint Cup lenktynininkai įkūnija “normalų” amerikietį,kuris dirba kiekvieną savaitę,o savo teisėtų išeiginių metu nevengia išlenkti taurelės “tauriųjų” gėrimų. Suartėjimas su tauta leido kadaise ne pačiam populiariausiam čempionatui pradžioje nurungtiamerikietišką Formulės-1 analogą-INDYCAR,o vėliau užsitikrinti aukštas pozicijas tarp pagrindinių amerikietiškųsporto renginių.NASCAR,Daytona 500 ir “Visų žvaigždžių lanktynės” įsitvirtino amerikietiškoje kultūroje greta kasmetinių Supercup ir futbolo transliacijų per padėkos dieną.
Ilgos sporto rungtynės-dalis amerikietiškos kultūros.Beisbolo ir amerikietiško futbolo žaidynės retai kada trunka mažiau kaip tris valandas.Komandos Roush pilotas, Gregas Biffleas,paklaustas ar nenorėtų,kad „Sprint Cup" varžybų laikas sutrumpėtų,atsakė,jog po maždaug keturių valandų lenktyniavimo,pilotas pradeda prarasti koncentraciją,o žiūrovai “šiek tiek” pavargsta.O apie varžybų sutrumpinimą jis net minties neturėjo.


Stock cars"
Taip vadinami automobiliai,specialiai paruošti dalyvavimui „NASCAR" lenktynėse,tačiau turintys serijinių automobilių gamintojų pavadinimus ir turintys panašų stilistinį kėbulą.
Vienos mėgiamiausių trasų Jungtinėse Valstijose yra ovalūs autodromai.Be to dalyvauti NASCAR serijoje yra iš ties nėra brangu. Konkurencingai Sprint Cup komandai reikalinga turėti apie 20 milijonų dolerių (sulyginkite su 200 milijonų Formulėje-1).Galiausiai, ne paskutinis vaidmuo atitenka atsidavimui tradicijoms. Šioje serijoje nestipriai rūpinamasi technikos tobulinimu,didesnis dėmesys tenka įpročiams ir serijos patrauklumui didinti žiūrovų atžvilgiu.
Kas liečia techniką,tai 2011 metais Super Cup buvo naudojami karbiuratoriai.Tiesioginis kuro įpurškimas atsirado tik šių metų sezone.Kita naujove tapo galimybė rinkti informacija iš rungtynes baigusio automobilio.Taip,jums nepasigirdo. Iki praeito sezono NASCAR komandos tiesiog išleisdavo bolidus į varžybas be jokios telemetrijos ir visą distanciją buvo palaikomas radio ryšys su pilotu.Dabar automobiliai gavo elektroninį variklio valdymo bloką,dėka kurio inžinieriai galės analizuoti pagrindinių mazgų elgesio tendencijas,tačiau iki pilnavertės telemetrijos,lyginant su Formule-1 dar labai,labai toli.Netgi variklio alyva naudojama Sprint Cup automobiliuose atsilieka visa karta nuo INDYCAR ir Formulės-1.Atvirų ratų varžybos neįsivaizduojamos be “sintetikos”,tuo tarpu NASCAR automobiliai puikiai jaučiasi naudodami mineralinę alyvą.
Buvo prieita netgi iki to,jog variklių gamintoja,kompanija Roush Yates Engines surizikavo išmėginti kompanijosValvoline pagamintą alyvos mišinį NextGen,per pus susidedančią iš jau atidirbusio tepalo.Labiau sudėtingose lenktynėse toks mišinys tiesiog neleistų bolidams pasiekti finišo,tačiau  firmos direktorius DougasYatesas, pripažįsta,jog naujoji alyva NASCAR automobiliams tiko netgi geriau nei ankstesnioji.
Dar viena specifinė NASCAR įpatybė tai kuro papildymas.Pamirškite apie kuro papildymo įrengimus.Amerikoje kuro atsargos papildomos iš didelių “kanistrų”,kurias rankomis atneša iš boksų.Dėl įspūdingų talpų svorio,jas nešiojantys vaikinai tampa patys stipriausi komandoje.Sustojimo pit-line metu vyrukai privalo automobilio baką supilti dviejų,gana ne mažų talpų turinį.Bet net ir tada ne iš karto tampa aišku,kiek degalų tikslai yra bolidodegalų bake:po pit-stopo vyksta svėrimo procedūra.


Lenktynių kolektyvai žino kiek sveria bolidai su tuščiu baku,todėl jie jį sveria ir prieš degalų pildymą ir po jo.Daug maž žinodami kiek išnaudojama kuro viename rate,inžinieriai apskaičiuoja,kiek pilotui užteks degalų po papildymo.Šios žinios-vienas iš NASCAR brangakmenių.Sugebėjimas parinkti taktiką ir taupyti degalus,neretai apsprendžia nugalėtoją įtemptuose Sprint Cup finišo etapuose.
NASCAR sustojimai boksuose trunka maždaug 13-15 sekundžių.Įskaitant ir tai,jog daugelis lenktynininkų linkę keisti tik po du ratus.Ties kiekviena padanga dirba po du žmones,be to mechanikams reikia paeiliui tvirtinti keturias rato veržles, tuo tarpu Formulėje-1 pakanka vienos.Tam,kad pagreitinti procesą,veržlės sutepamos specialiais klijais. Po to,kai komanda aptarnavo dešinę bolido pusę,mechanikai gali apibėgti automobilį ir imtis kairiosios-lygiagretus keturių ratų keitimas NASCAR yra uždraustas.
Žiūrovas visada teisus
Ir tai yra šventa tiesa.NASCAR žiūrovai-lyg amerikietiškų parduotuvių klientai.Čia sirgaliams skiriamas labai didelis dėmesys:jiems rengiamos nesibaigiančios autografų sesijos,pasivaikščiojimai po pit-line,o kartais būna “fanatų garbinimo dienos”,kurių metu su jais tiesiogiai bendrauja pilotai ir netgi padavinėja jiems gėrimus.Kita vertus,toks suartėjimas turi ir kitą medalio pusę:žiūrovai,įpratinti požiūrio,jog jie visur laukiami,pradėjo skolintis komandų įrangą.
Pats geriausias laikas gauti suvenyrų,tai pasivaikščiojimas po pit-line.Paprastai tokie vizitai būna rytais prieš varžybas,kuomet mechanikai ruošia padangas būsimiems sustojimams boksuose.Tokiu metu dauguma ratų lieka po atviru dangumi be jokios priežiūros.Sirgaliai gali prieit,pačiupinėti padangas ir pasitaikius progai nušvilpti pora veržlių,kuriomis vėliau galėtų buti tvirtinamas ratas.Kai sustojimo metu tai aptinkama,laikas jau prarastas-komandai lieka skubos tvarka ieškoti kitų veržlių arba montuoti kitus ratus.Tam,kad išvengti panašių išpuolių,NASCAR ėmė uždenginėti ratlankius specialiais kartoniniais dangčiais.
Įstatymus gerbiantis amerikietis nelies ratlankių kurie bus uždengti.Be to tokioje pigioje vietoje galima šauniai patalpinti papildomą reklamą. Sponsoriai bus patenkinti dėl savo logotipo atsiradimo rato viduryje,tegul ir ne lenktynių metu.Kiekvienos komandos dangčiai nudažyti skirtingais firminiais ženklais.
Antrąją dalį galėsite perskaityti rytoj!

NASCAR serija-pačios populiariausios lenktynių pirmenybės Jungtinėse Amerikos Valstijose. Mes pabandysime išsiaiškinti,kodėl keturi kilometrai – yra daug, kokiu būdu NASCAR apsieinama be telemetrijos pagalbos ir nuo ko mechanikai slepia ratų veržles.
Kaip manote, kuo galėtų kvepėti lenktynių boksai? Gal benzino ir tepalo mišiniu? Arba gal saulėje įkaitusiu metalu? Iš tiesų,NACAR serijos boksuose kvepia…maistu. Tipiškas “fast food” tinklų aromatas,kuriame susimaišo burgerių, bulvyčiu fri bei saulėgrąžų aliejus.Vietoje vežimėlių su padangomis mechanikai po pit-line stumdo karutį,kuris iki pat viršaus nukrautas gėrimais – tai skirta vaikinams,dirbantiems negailestingai kaitinančios saulės kaitroje.
Lenktyninė NASCAR serija-vienas iš labiausiai geidžiamų sporto čempionatų JAV.Pagal populiarumą aukščiausio diviziono Sprint Cup lenktynės nusileidžia tik amerikietiško futbolo varžyboms.Beisbolas ir krepšinis buvo nurungtas daugiau kaip prieš penkis metus.NASCAR auditorijos augimo priežastis susijusi ne tik su pačių rungtynių žavumu,kuriose 43 pilotai nepertraukiamai kovoja vienas su kitu geras keturias valandas.Prie to prisideda ir įpatingas lenktynininkų charakteris.NASCAR dalyviai žodžio kišenėje ne ieško,neblogai juokauja,dažnai keikiasi ir ne vengia spresti problemas kumščių pagalba arba pasistumdymais į priešininkobolido bortus.
Tikriems amerikiečiams paprasta NASCAR “gyventojų” moralė- bekompromisis traukos faktorius.Skirtingai nei šalti Formulės-1 pilotai,arba per inteligentiški “golfistai”,Sprint Cup lenktynininkai įkūnija “normalų” amerikietį,kuris dirba kiekvieną savaitę,o savo teisėtų išeiginių metu nevengia išlenkti taurelės “tauriųjų” gėrimų. Suartėjimas su tauta leido kadaise ne pačiam populiariausiam čempionatui pradžioje nurungtiamerikietišką Formulės-1 analogą-INDYCAR,o vėliau užsitikrinti aukštas pozicijas tarp pagrindinių amerikietiškųsporto renginių.NASCAR,Daytona 500 ir “Visų žvaigždžių lanktynės” įsitvirtino amerikietiškoje kultūroje greta kasmetinių Supercup ir futbolo transliacijų per padėkos dieną.
Ilgos sporto rungtynės-dalis amerikietiškos kultūros.Beisbolo ir amerikietiško futbolo žaidynės retai kada trunka mažiau kaip tris valandas.Komandos Roush pilotas, Gregas Biffleas,paklaustas ar nenorėtų,kad „Sprint Cup" varžybų laikas sutrumpėtų,atsakė,jog po maždaug keturių valandų lenktyniavimo,pilotas pradeda prarasti koncentraciją,o žiūrovai “šiek tiek” pavargsta.O apie varžybų sutrumpinimą jis net minties neturėjo.


Stock cars"
Taip vadinami automobiliai,specialiai paruošti dalyvavimui „NASCAR" lenktynėse,tačiau turintys serijinių automobilių gamintojų pavadinimus ir turintys panašų stilistinį kėbulą.
Vienos mėgiamiausių trasų Jungtinėse Valstijose yra ovalūs autodromai.Be to dalyvauti NASCAR serijoje yra iš ties nėra brangu. Konkurencingai Sprint Cup komandai reikalinga turėti apie 20 milijonų dolerių (sulyginkite su 200 milijonų Formulėje-1).Galiausiai, ne paskutinis vaidmuo atitenka atsidavimui tradicijoms. Šioje serijoje nestipriai rūpinamasi technikos tobulinimu,didesnis dėmesys tenka įpročiams ir serijos patrauklumui didinti žiūrovų atžvilgiu.
Kas liečia techniką,tai 2011 metais Super Cup buvo naudojami karbiuratoriai.Tiesioginis kuro įpurškimas atsirado tik šių metų sezone.Kita naujove tapo galimybė rinkti informacija iš rungtynes baigusio automobilio.Taip,jums nepasigirdo. Iki praeito sezono NASCAR komandos tiesiog išleisdavo bolidus į varžybas be jokios telemetrijos ir visą distanciją buvo palaikomas radio ryšys su pilotu.Dabar automobiliai gavo elektroninį variklio valdymo bloką,dėka kurio inžinieriai galės analizuoti pagrindinių mazgų elgesio tendencijas,tačiau iki pilnavertės telemetrijos,lyginant su Formule-1 dar labai,labai toli.Netgi variklio alyva naudojama Sprint Cup automobiliuose atsilieka visa karta nuo INDYCAR ir Formulės-1.Atvirų ratų varžybos neįsivaizduojamos be “sintetikos”,tuo tarpu NASCAR automobiliai puikiai jaučiasi naudodami mineralinę alyvą.
Buvo prieita netgi iki to,jog variklių gamintoja,kompanija Roush Yates Engines surizikavo išmėginti kompanijosValvoline pagamintą alyvos mišinį NextGen,per pus susidedančią iš jau atidirbusio tepalo.Labiau sudėtingose lenktynėse toks mišinys tiesiog neleistų bolidams pasiekti finišo,tačiau  firmos direktorius DougasYatesas, pripažįsta,jog naujoji alyva NASCAR automobiliams tiko netgi geriau nei ankstesnioji.
Dar viena specifinė NASCAR įpatybė tai kuro papildymas.Pamirškite apie kuro papildymo įrengimus.Amerikoje kuro atsargos papildomos iš didelių “kanistrų”,kurias rankomis atneša iš boksų.Dėl įspūdingų talpų svorio,jas nešiojantys vaikinai tampa patys stipriausi komandoje.Sustojimo pit-line metu vyrukai privalo automobilio baką supilti dviejų,gana ne mažų talpų turinį.Bet net ir tada ne iš karto tampa aišku,kiek degalų tikslai yra bolidodegalų bake:po pit-stopo vyksta svėrimo procedūra.


Lenktynių kolektyvai žino kiek sveria bolidai su tuščiu baku,todėl jie jį sveria ir prieš degalų pildymą ir po jo.Daug maž žinodami kiek išnaudojama kuro viename rate,inžinieriai apskaičiuoja,kiek pilotui užteks degalų po papildymo.Šios žinios-vienas iš NASCAR brangakmenių.Sugebėjimas parinkti taktiką ir taupyti degalus,neretai apsprendžia nugalėtoją įtemptuose Sprint Cup finišo etapuose.
NASCAR sustojimai boksuose trunka maždaug 13-15 sekundžių.Įskaitant ir tai,jog daugelis lenktynininkų linkę keisti tik po du ratus.Ties kiekviena padanga dirba po du žmones,be to mechanikams reikia paeiliui tvirtinti keturias rato veržles, tuo tarpu Formulėje-1 pakanka vienos.Tam,kad pagreitinti procesą,veržlės sutepamos specialiais klijais. Po to,kai komanda aptarnavo dešinę bolido pusę,mechanikai gali apibėgti automobilį ir imtis kairiosios-lygiagretus keturių ratų keitimas NASCAR yra uždraustas.
Žiūrovas visada teisus
Ir tai yra šventa tiesa.NASCAR žiūrovai-lyg amerikietiškų parduotuvių klientai.Čia sirgaliams skiriamas labai didelis dėmesys:jiems rengiamos nesibaigiančios autografų sesijos,pasivaikščiojimai po pit-line,o kartais būna “fanatų garbinimo dienos”,kurių metu su jais tiesiogiai bendrauja pilotai ir netgi padavinėja jiems gėrimus.Kita vertus,toks suartėjimas turi ir kitą medalio pusę:žiūrovai,įpratinti požiūrio,jog jie visur laukiami,pradėjo skolintis komandų įrangą.
Pats geriausias laikas gauti suvenyrų,tai pasivaikščiojimas po pit-line.Paprastai tokie vizitai būna rytais prieš varžybas,kuomet mechanikai ruošia padangas būsimiems sustojimams boksuose.Tokiu metu dauguma ratų lieka po atviru dangumi be jokios priežiūros.Sirgaliai gali prieit,pačiupinėti padangas ir pasitaikius progai nušvilpti pora veržlių,kuriomis vėliau galėtų buti tvirtinamas ratas.Kai sustojimo metu tai aptinkama,laikas jau prarastas-komandai lieka skubos tvarka ieškoti kitų veržlių arba montuoti kitus ratus.Tam,kad išvengti panašių išpuolių,NASCAR ėmė uždenginėti ratlankius specialiais kartoniniais dangčiais.
Įstatymus gerbiantis amerikietis nelies ratlankių kurie bus uždengti.Be to tokioje pigioje vietoje galima šauniai patalpinti papildomą reklamą. Sponsoriai bus patenkinti dėl savo logotipo atsiradimo rato viduryje,tegul ir ne lenktynių metu.Kiekvienos komandos dangčiai nudažyti skirtingais firminiais ženklais.
Antrąją dalį galėsite perskaityti rytoj!

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų