Tuo tarpu „Energy Efficiency Index“ kategorijoje automobiliai vertinami pagal keletą skirtingų kriterijų. Tyrimo autoriai matuoja ne tik kiek degalų suvartoja automobiliuose esantys motorai. Jie atsižvelgia ir kitus veiksnius. Pavyzdžiui, transmisijos nuostolius, aerodinaminį pasipriešinimą, padangų trinties koeficientą. Šis rodiklis nenurodo vien tik variklio efektyvumo, bet apima gerokai daugiau veiksnių, kurie lemia kuo mažesnes energijos sąnaudas norint priversti automobilį judėti.
Taigi, dabar pereikime prie įdomiausios dalies – rezultatų. Pirmą kartą atliktuose „Green NCAP“ tyrimuose geriausiai pasirodė „Nissan Leaf“. „Clean Air Index“ kategorijoje jis surinko 10 balų, o „Energy Efficiency Index“ kategorijoje 0 8,5 balo. Tokį patį rezultatą užfiksavo „Hyundai Ioniq“ bei „BMW i3“ elektromobiliai.
Tuo tarpu vidaus degimo variklius turintys ratuočiai pasirodė ne ką prasčiau. Štai – 1 litro darbinio tūrio turinti „Opel Corsa“, „Clean Air Index“ kategorijoje surinko 9 balus, o „Energy Efficiency Index“ kategorijoje – 6 balus.
Dyzelinį variklį, keturių varančiųjų ratų pavarą turinti C klasė, „Clean Air Index“ kategorijoje gavo maksimalų – 10 balų įvertinimą, o tai reiškia, jog jo taršumo lygis nenusileidžia elektromobiliams. Tuo tarpu „Energy Efficiency Index“ kategorijoje jis pasirodė prasčiau – surinko 5,3 balo.
„Clean Air Index“ kategorijoje aukštą balą taip pat gavo „Audi A4 Avant“, „Renault Scenic“, „BMW X1“, „Volkswagen Up GTI“ bei A klasės „Mercedes Benz“.
„Euro NCAP“ organizacijos tyrimas tik dar kartą patvirtino, jog Europos Sąjungos biurokratų bandymas visus persodinti į elektromobilius nėra absoliučiai teisingas žingsnis. Ir tai patvirtino ne bet kas, o gretimame biure sėdintys specialistai.
Norintiems susipažinti su testų metodika, rekomenduojame aplankyti
www.greenncap.com tinklapį.