• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pamažu artėjantis naujasis „Euro 7“ taršos reglamentas kaip reikiant sunervins automobilių gamintojus. Viešumoje pasirodęs naujo reglamento juodraštis priverstų gamintojus užtikrinti, jog automobiliai su benzininiais arba dyzeliniais varikliais, tiek vasarą, tiek žiemą, varikliui veikiant laisva eiga arba tempiant priekabą, išmestų tokį patį kiekį emisijų. Tuo tarpu gamintojai sako, jog to pasiekti tiesiog neįmanoma. 
Naujos ribos
Šiuo metu ruošiamas „Euro 7“ taršos standartas taps paskutiniu tokio pobūdžio reglamentu, skirtu pažaboti automobilius, turinčius vidaus degimo variklius. Kadangi Europos Sąjunga savo ateitį sieja su elektra varomomis transporto priemonėmis, „Euro 7“ taršos standartas taps paskutine stotele automobiliams, turintiems benzinu arba dyzelinu varomą mašiną.
Atsižvelgiant į artėjančius pokyčius, „Ford“, „Jaguar“, „Honda“ ir kiti gamintojai jau dabar viešai kalba, jog Europoje jie siūlys tik elektra varomus arba hibridinę pavarą turinčius automobilius, nes taip tiesiog bus paprasčiau.

Pamažu artėjantis naujasis „Euro 7“ taršos reglamentas kaip reikiant sunervins automobilių gamintojus. Viešumoje pasirodęs naujo reglamento juodraštis priverstų gamintojus užtikrinti, jog automobiliai su benzininiais arba dyzeliniais varikliais, tiek vasarą, tiek žiemą, varikliui veikiant laisva eiga arba tempiant priekabą, išmestų tokį patį kiekį emisijų. Tuo tarpu gamintojai sako, jog to pasiekti tiesiog neįmanoma. 
Naujos ribos
Šiuo metu ruošiamas „Euro 7“ taršos standartas taps paskutiniu tokio pobūdžio reglamentu, skirtu pažaboti automobilius, turinčius vidaus degimo variklius. Kadangi Europos Sąjunga savo ateitį sieja su elektra varomomis transporto priemonėmis, „Euro 7“ taršos standartas taps paskutine stotele automobiliams, turintiems benzinu arba dyzelinu varomą mašiną.
Atsižvelgiant į artėjančius pokyčius, „Ford“, „Jaguar“, „Honda“ ir kiti gamintojai jau dabar viešai kalba, jog Europoje jie siūlys tik elektra varomus arba hibridinę pavarą turinčius automobilius, nes taip tiesiog bus paprasčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ford Mustang Mach 1


Tad kodėl naujasis taršos standartas taip gąsdina automobilių gamintojus? Viešumoje pasirodęs „Euro 7“ taršos standarto juodraštis daugeliui gamintojų nerimą dėl kelių priežasčių.
Pagal dabartinį sumanymą, „Euro 7“ taršos standartą atitinkantis automobilis privalės išmesti ne daugiau nei 30 g/km CO2. Dabar, automobilių, sugebančių neperžengti tokią ribą yra tik keletas. Pavyzdžiui, hibridinę pavarą turintis „Passat GTE“ išmeta 29 g/km CO2 arba „Toyota Prius“ su įkraunama hibridine jėgaine – 29 g/km CO2

REKLAMA

Hyundai Ioniq 5


Nors naujoji CO2 riba dar bus patikslinta, tačiau dabar yra aišku, jog „Euro 7“ taršos standartas skirs didžiulį dėmesį į aplinką patenkantiems azoto oksidams.
„Euro 7“ taršos standarto sumanytojai tikisi, jog „NOx“ emisijos nuo 2025 metų sumažės iki 30 g/km, tačiau kai kurie Europos Komisijos nariai norėtų šį rodiklį sumažinti iki vos 10 g/km. Palyginimui, šiandien modernus dyzelinis variklis išmeta 80 g/km NOx, o benzininis – 60 g/km NOx.

REKLAMA
REKLAMA

Novitec Ferrari F8 Tributo


Sunkiai įgyvendinamas reikalavimas
Anksčiau paminėtus parametrus automobilių gamintojai galėtų pasiekti į pagalbą pasitelkę hibridines pavaras, tad tai neturėtų sukelti rimtesnių problemų, siekiant tęsti benzinu ar dyzelinu varomų automobilių gamybą. Vis dėlto, dabartiniame plane atsirado vienas punktas, kuris, netiesiogiai, uždraudžia vidaus degimo variklių gamybą.
Šis skaudus reikalavimas slypi automobilių homologacijos procese. Kaip žinote, visi nauji automobiliai privalo praeiti griežtas emisijų matavimo procedūras. Jų metu automobiliai turi įveikti numatytą maršrutą, kuris driekiasi mieste, užmiestyje ir greitkelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1 serijos BMW ir „Volkswagen Golf“ palyginamasis testas: Kur nubrėžti ribą tarp paprasto ir „Premium“?


Vadovaujantis dabartiniu pasiūlymu, CO2 emisijų metodika išliks panaši, tačiau įsigaliojus jau galutiniam „Euro 7“ taršos reglamentui, bandymų metu benzininiai ir dyzeliniai varikliai turėtų išmesti tokį patį CO2 ir NOx emisijų kiekį, nepriklausomai nuo veikimo režimo ar oro temperatūros, o tai – tiesiog neįmanoma. Juk variklis veikdamas laisva eiga arba tempdamas priekabą išmeta skirtingą CO2 emisijų kiekį.
„Mes tikimės, jog šią sąlygą Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen iš savo pasiūlymo išbrauks“, – savo nuomonę išsakė Hildegardas Mulleris, Vokietijos automobilių pramonės asociacijos vadovas.

REKLAMA

BMW 3 serija


Tai dar ne pabaiga 
Kol automobilių pramonės atstovai ir Europos Komisijos nariai sieks surasti kompromisą, naujausiame pasiūlyme galime rasti dar vieną, ne visiems patiksiantį „priedą“.
Pagal dabar esantį pasiūlymą, naujuose automobiliuose turėtų atsirasti sistema, kuri 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę stebėtų automobilio CO2 emisijas ir surinktus duomenis siųstų į atskirą duomenų bazę. Be to, visi hibridinę pavarą turintys automobiliai būtų priversti persijungti į elektrinį režimą, įvažiavus į zonas, kuriose būtų draudžiamas automobilių, turinčių vidaus degimo variklį eismas.
„Jeigu politikai ir toliau darys tokį didelį spaudimą, Vokietijai artėja tamsus laikotarpis. Mes išvysime milžinišką, dar nematytą nedarbo lygį, tad aš palinkėsiu politikams klimato kaitos nevertinti vienašališkai“, – Briuselio pasiūlymus įvertino BMW koncerno valdybos vadovas Manfredas Schochas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų