Tad kodėl naujasis taršos standartas taip gąsdina automobilių gamintojus? Viešumoje pasirodęs „Euro 7“ taršos standarto juodraštis daugeliui gamintojų nerimą dėl kelių priežasčių.
Pagal dabartinį sumanymą, „Euro 7“ taršos standartą atitinkantis automobilis privalės išmesti ne daugiau nei 30 g/km CO2. Dabar, automobilių, sugebančių neperžengti tokią ribą yra tik keletas. Pavyzdžiui, hibridinę pavarą turintis „Passat GTE“ išmeta 29 g/km CO2 arba „Toyota Prius“ su įkraunama hibridine jėgaine – 29 g/km CO2
Nors naujoji CO2 riba dar bus patikslinta, tačiau dabar yra aišku, jog „Euro 7“ taršos standartas skirs didžiulį dėmesį į aplinką patenkantiems azoto oksidams.
„Euro 7“ taršos standarto sumanytojai tikisi, jog „NOx“ emisijos nuo 2025 metų sumažės iki 30 g/km, tačiau kai kurie Europos Komisijos nariai norėtų šį rodiklį sumažinti iki vos 10 g/km. Palyginimui, šiandien modernus dyzelinis variklis išmeta 80 g/km NOx, o benzininis – 60 g/km NOx.
Sunkiai įgyvendinamas reikalavimas
Anksčiau paminėtus parametrus automobilių gamintojai galėtų pasiekti į pagalbą pasitelkę hibridines pavaras, tad tai neturėtų sukelti rimtesnių problemų, siekiant tęsti benzinu ar dyzelinu varomų automobilių gamybą. Vis dėlto, dabartiniame plane atsirado vienas punktas, kuris, netiesiogiai, uždraudžia vidaus degimo variklių gamybą.
Šis skaudus reikalavimas slypi automobilių homologacijos procese. Kaip žinote, visi nauji automobiliai privalo praeiti griežtas emisijų matavimo procedūras. Jų metu automobiliai turi įveikti numatytą maršrutą, kuris driekiasi mieste, užmiestyje ir greitkelyje.
Vadovaujantis dabartiniu pasiūlymu, CO2 emisijų metodika išliks panaši, tačiau įsigaliojus jau galutiniam „Euro 7“ taršos reglamentui, bandymų metu benzininiai ir dyzeliniai varikliai turėtų išmesti tokį patį CO2 ir NOx emisijų kiekį, nepriklausomai nuo veikimo režimo ar oro temperatūros, o tai – tiesiog neįmanoma. Juk variklis veikdamas laisva eiga arba tempdamas priekabą išmeta skirtingą CO2 emisijų kiekį.
„Mes tikimės, jog šią sąlygą Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen iš savo pasiūlymo išbrauks“, – savo nuomonę išsakė Hildegardas Mulleris, Vokietijos automobilių pramonės asociacijos vadovas.
Tai dar ne pabaiga
Kol automobilių pramonės atstovai ir Europos Komisijos nariai sieks surasti kompromisą, naujausiame pasiūlyme galime rasti dar vieną, ne visiems patiksiantį „priedą“.
Pagal dabar esantį pasiūlymą, naujuose automobiliuose turėtų atsirasti sistema, kuri 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę stebėtų automobilio CO2 emisijas ir surinktus duomenis siųstų į atskirą duomenų bazę. Be to, visi hibridinę pavarą turintys automobiliai būtų priversti persijungti į elektrinį režimą, įvažiavus į zonas, kuriose būtų draudžiamas automobilių, turinčių vidaus degimo variklį eismas.
„Jeigu politikai ir toliau darys tokį didelį spaudimą, Vokietijai artėja tamsus laikotarpis. Mes išvysime milžinišką, dar nematytą nedarbo lygį, tad aš palinkėsiu politikams klimato kaitos nevertinti vienašališkai“, – Briuselio pasiūlymus įvertino BMW koncerno valdybos vadovas Manfredas Schochas.