Kadangi Šiauliuose esanti trasa nėra guminė, 24 valandų lenktynėse bus leidžiama dalyvauti tik 15 komandų, tačiau jau dabar matyti, jog konkurencija šiose varžybose bus kaip niekada įtempta.
Šiemet skaitlingiausia lenktynių komanda taps pagrindinio lenktynių partnerio „Enefit“ darbuotojai. Pasak komandos vadovo Tomo Bertulio, 10 vairuotojų jie surinko norėdami kuo daugiau įmonės darbuotojų supažindinti su elektromobiliais, jų privalumais ir trūkumais.
„Mūsų tikslas – kuo daugiau išmokti ir gerai praleisti laiką. Turėsime šiokį tokį pranašumą, nes vairuotojams krūvis bus mažesnis, mažiau pavargsime. Kita vertus, niekas iš mūsiškių neturi lenktyninės patirties, bet tikime, kad mėgėjai gali nenusileisti profesionalams. Pernai tai įrodėme užimdami antrą vietą pagal vieno rato įveikimo laiką tarp visų 11 komandų“,- sakė „Enefit“ komandos vadovas.
Dar prieš dvi savaites lenktynėse buvo užsiregistravusios visos 15 komandų, tačiau dėl pateisinamų priežasčių dvi negalės atvykti į startą. Taigi norintiems atsirado unikali galimybė sudalyvauti išskirtiniame renginyje. O pasivaržyti tikrai bus su kuo.
Lenktynininkai
Praėjusių metų nugalėtojų „Epaliūtis/Solitek/Dakaras“ lyderiu vėl bus Dakaro lenktynių legenda Antanas Juknevičius. Komanda kol kas planuoja startuoti su pernykščiu „Tesla Model 3“, bet užsiminė, kad automobilį gali pakeisti paskutinę minutę.
Visai tikėtina, kad jiems bandys nenusileisti „SPARK powered by ELDRIVE“, kurios „Porsche Taycan 4S Cross Turizmo“ vairuos puikiai žinomas lenktynininkas Nerijus Dagilis. Jis yra nugalėjęs 1000 km lenktynėse Palangoje, dalyvavęs daugybėje tarptautinių lenktynių. Beje, šioje komandoje važiuoja net 8 lenktynininkai ir ji bus gausiausia po „Enefit“.
„Nanosun by Tarzanija Racing“ komandos pavadinimas taip pat daug pasako autosporto mėgėjams. Jos lyderis Karolis Blėdis su kolegomis jau daug metų sėkmingai dalyvauja 1000 km lenktynėse Palangoje ir Baltijos žiedinių lenktynių čempionate. Pirmą kartą „Vokswagen ID.3“ į trasą išvairuosiantys lenktynininkai tiki, kad jiems labai padės ilgametė ilgų distancijų lenktynių patirtis.
„Moller Auto Volkswagen“ startuosianti su atnaujintu „Volkswagen ID.3“ savo gretose taip pat turės gerai žinomą lenktynių profesionalą. Rimas Cesiulis ne tik nugalėjo daugybėje žiedinių lenktynių Lietuvoje ir užsienyje. Pernai su „Antėja Racing Team“ jis jau šventė pergalę savo klasėje ir „Enefit 24h elektromobilių lenktynėse“.
Mėgėjai
„Enefit 24h elektromobilių lenktynės“ yra užregistruotos „Lietuvos automobilių sporto federacijoje“, bet lenktynių metu vidutinis greitis neviršija 50 km/val, todėl čia gali dalyvauti visi vairuotojai. Jiems nereikia LASF licencijų, šalmų ir kombinezonų. Tuo džiaugiasi nemažai autosporto mėgėjų, kuriems šios lenktynės yra puiki galimybė toje pačioje trasoje pasimokyti iš profesionalų. Vieni tokių, „Toyota“ atstovybė Panevėžyje „Auresa“. Tiesa, jų „Toyota Toyota bZ4X“ turėjo vairuoti daug slalomo ir mėgėjų ralio lenktynių įveikęs Tomas Markelevičius. Tačiau kojos trauma jį paliks namuose, o lenktynių naujokai bandys patys siekti pergalės savo klasėje.
„ARX Auto“ komandos vedlys Linas Barščevičius taip pat surinko tik įmonės darbuotojų komandą. Linas pernai lenktyniavo „Enefit“ komandoje, šiemet jis tikrai duos daug patarimų komandos draugams, kurie puikiai žino kaip veikia elektromobilis.
„Audi Team by Moller Baltic Import“ su „Audi Q8 e-tron 55 quattro“ susibūrė tikėdami transporto elektrifikacija. Lenktyniavimo patirties jie daug neturi, bet sako, kad pirma vieta nėra jų pagrindinis tikslas. Svarbiausia nešti „Audi“ žinią apie naujausias technologijas.
„Ford Lietuva“ su „Ford Mustang Mach-e“ taip pat nežada nusileisti konkurentams ir tiki, kad legendinis vardas padės nugalėti.
„Stativeta“ komanda gimė Žilvino Gibėžos dėka. Pernai jis lenktyniavo su „Parnasas“ kolegomis, bet šiemet nusprendė sukurti savo komandą. Jie bandys laimę su „Volkswagen ID.3“, kuris puikiai užsirekomendavo pernykštėse lenktynėse.
Žiniasklaida
Šiemet įvyksiančiose elektromobilių lenktynėse didžiulį dalyvių desantą išsiuntė „Renault“ atstovai Lietuvoje. Jie varžybose užregistravo net dvi komandas. Ir jos ypatingos.
„Dacia Spring“ ir „Renault Megane E-Tech“ vairuos 10 Lietuvos žiniasklaidos atstovų. Visi jie turi lenktyniavimo patirties, puikiai žino elektromobilių veikimo principus, tad bus kietas riešutėlis varžovams.
„Fakto Auto Hyundai E-Racing Team“ taip pat pasikvietė žurnalistą ir fotografą Egidijų Babelį. Jų „Ioniq 6“ ir taip teoriškai įveikia didžiausią atstumą su viena įkrova, o Egidijaus žinios bus didelė paspirtis komandai.