Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Antrąjį rugsėjo savaitgalį startavo ketvirtasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „
Rally Elektrėnai“. „Agrorodeo“ komandos lenktynininkas
Vaidotas Žala neslėpė, kad Elektrėnų trasos jam visada buvo arčiau širdies, o tai byloja ir šio etapo rezultatai – jis, kartu su šturmanu Andris Malnieks, nuo varžovų atsiplėšė kiek daugiau nei 1 minute.
V. Žala džiaugėsi, kad sėkmė ir vėl nusišypsojo komandai, todėl nepaisant kelių smulkių klaidų, visuose greičio ruožuose ėjosi it iš pypkės. Lenktynininkas atviravo, kad norėjosi atsigriebti po nesėkmių Rokiškyje, todėl Elektrėnų trasose stengėsi palaikyti itin gerą tempą.
„Šiame ralyje stengėmės išspausti kuo daugiau, todėl kartais teko važiuoti ir vienu ratu šalia kelio, tačiau po Rokiškio nebenorėjau važiuoti antras ar trečias. Dar prieš varžybas sau sakiau, kad jei minam, tai minam iki galo, todėl pirmoje ralio dalyje turėjome tikslą pasitikrinti ar vis dar galime pasiekti tokį tempą, kokio reikia. Pasirodo, kad viskas vis dar įmanoma“, – atviravo V. Žala.
Pasibaigus ketvirtajam čempionato etapui, kurio metu dalyviai turėjo įveikti miesto greičio ruožą penktadienį ir 10 trasų Elektrėnų apylinkėse šeštadienį, lenktynininkas patvirtino, kad šis ralis yra būtent toks, koks jam patinka labiausiai.
„Man Elektrėnuose labai patinka, tai vienas mano mėgstamiausių ralių, kuriame daug klasikinių greičio ruožų. Žinoma, turime daug puikių greičio ruožų Zarasuose, Kelmėje, tačiau čia jie unikalūs. Ne veltui šie greičio ruožai klasikiniam raliui pasirenkami jau daugiau nei pusė amžiaus, o šiemet turėjome galimybę važiuoti ir dalimi legendinės Semeliškės. Čia yra toks reljefas, kuriuo lėkdamas su moderniu automobiliu gali pusė laiko ore praleisti. Elektrėnų ralis tikrai labai smagus, tik, žinoma, jis reikalauja aštrumo ir tikslumo“, – aiškino lenktynininkas.
Rizika ir pakeitimai automobilyje
Jau po pirmosios šeštadienio ralio dalies, įveikus 4 greičio ruožus, V. Žala nuo varžovų atsiplėšė daugiau nei 30 sek. Vis dėlto, pats lenktynininkas pripažino, kad tai nereiškia, jog važiuoti yra lengviau nei kitų ralių metu. Kaip ir anksčiau, taip ir dabar varžovai nė akimirkai nenusileidžia ir to daryti neketina ateityje, todėl antroje ralio dalyje, kai „Agrorodeo“ komanda turėjo persvarą, V. Žala stengėsi labiau saugoti automobilį, mat, kaip pats teigė, Elektrėnų greičio ruožai neatleidžia klaidų, todėl ne tik greitis, bet ir tikslumas – labai svarbu.
„Dešimtuke turime, kokius 6 itin greitus automobilius ir greitus ekipažus, kurie stengiasi važiuoti kuo greičiau. Šiame ralyje netikėtai į priekį šovė Dominykas Butvilas, kuris aplenkė net ir praeitų ralių metu dėl pirmos vietos su mumis besivaržiusį Martyną Samsoną. Visi stengiasi važiuoti „ant ribos“ o tai padidina klaidų tikimybę, kurios gali kainuoti ne tik brangaus laiko, bet ir pasiglemžti finišą bei rezultatą“, – aiškino „Agrorodeo“ komandos pilotas.
V. Žala pabrėžė, kad klaidoms vietos nėra, ypač, kai komanda stengiasi kovoti dėl čempionų vardo metinėje bendroje įskaitoje. Dėl atliktų „Škoda Fabia R5“ automobilio patobulinimų, komanda startavo kitoje klasėje. V. Žala neslėpė, kad norint išlikti konkurencingiems, toks žingsnis buvo būtinas.
„Kadangi šiemet turime du stiprius varžovus pirmoje čempionato įskaitoje, kurie važiuoja su didesniais restriktoriais, nusprendėme taip pat pasistumti į šią klasę ir prieš šias varžybas į automobilį sumontavome 2 milimetrais didesnį oro restriktorių. Šį sprendimą priėmėme po ralio Rokiškyje, nes esant drėgnam gruntui reikia stipriai rizikuoti, kad pavyktų palaikyti reikalingą tempą. Dėl to pavartėme taisykles ir pamatėme, kad šis pakeitimas mums gali padėti užtikrinčiau siekti norimo rezultato. Žinoma, tai nėra kažkoks stebuklas, tačiau galios resursas padidėjo apie 10 proc. Aišku, Elektrėnų raliui šio pakeitimo būtų nereikėję, nes važiavome sausu gruntu, tačiau niekada negalime žinoti, kokie orai bus varžybų dieną“, – aiškino V. Žala.
„Rally Elektrėnai“ antrąją vietą užėmė Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius nuo pirmos vietos atsilikę 1 min. 5 sek., trečiąją vietą iškovojo Valerii Gorban ir Sergei Larens atsilikę 1 min. 44 sek. Paskutinysis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas vyks Zarasuose, Spalio 1–2 dienomis.
Antrąjį rugsėjo savaitgalį startavo ketvirtasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „
Rally Elektrėnai“. „Agrorodeo“ komandos lenktynininkas
Vaidotas Žala neslėpė, kad Elektrėnų trasos jam visada buvo arčiau širdies, o tai byloja ir šio etapo rezultatai – jis, kartu su šturmanu Andris Malnieks, nuo varžovų atsiplėšė kiek daugiau nei 1 minute.
V. Žala džiaugėsi, kad sėkmė ir vėl nusišypsojo komandai, todėl nepaisant kelių smulkių klaidų, visuose greičio ruožuose ėjosi it iš pypkės. Lenktynininkas atviravo, kad norėjosi atsigriebti po nesėkmių Rokiškyje, todėl Elektrėnų trasose stengėsi palaikyti itin gerą tempą.
„Šiame ralyje stengėmės išspausti kuo daugiau, todėl kartais teko važiuoti ir vienu ratu šalia kelio, tačiau po Rokiškio nebenorėjau važiuoti antras ar trečias. Dar prieš varžybas sau sakiau, kad jei minam, tai minam iki galo, todėl pirmoje ralio dalyje turėjome tikslą pasitikrinti ar vis dar galime pasiekti tokį tempą, kokio reikia. Pasirodo, kad viskas vis dar įmanoma“, – atviravo V. Žala.
Pasibaigus ketvirtajam čempionato etapui, kurio metu dalyviai turėjo įveikti miesto greičio ruožą penktadienį ir 10 trasų Elektrėnų apylinkėse šeštadienį, lenktynininkas patvirtino, kad šis ralis yra būtent toks, koks jam patinka labiausiai.
„Man Elektrėnuose labai patinka, tai vienas mano mėgstamiausių ralių, kuriame daug klasikinių greičio ruožų. Žinoma, turime daug puikių greičio ruožų Zarasuose, Kelmėje, tačiau čia jie unikalūs. Ne veltui šie greičio ruožai klasikiniam raliui pasirenkami jau daugiau nei pusė amžiaus, o šiemet turėjome galimybę važiuoti ir dalimi legendinės Semeliškės. Čia yra toks reljefas, kuriuo lėkdamas su moderniu automobiliu gali pusė laiko ore praleisti. Elektrėnų ralis tikrai labai smagus, tik, žinoma, jis reikalauja aštrumo ir tikslumo“, – aiškino lenktynininkas.
Rizika ir pakeitimai automobilyje
Jau po pirmosios šeštadienio ralio dalies, įveikus 4 greičio ruožus, V. Žala nuo varžovų atsiplėšė daugiau nei 30 sek. Vis dėlto, pats lenktynininkas pripažino, kad tai nereiškia, jog važiuoti yra lengviau nei kitų ralių metu. Kaip ir anksčiau, taip ir dabar varžovai nė akimirkai nenusileidžia ir to daryti neketina ateityje, todėl antroje ralio dalyje, kai „Agrorodeo“ komanda turėjo persvarą, V. Žala stengėsi labiau saugoti automobilį, mat, kaip pats teigė, Elektrėnų greičio ruožai neatleidžia klaidų, todėl ne tik greitis, bet ir tikslumas – labai svarbu.
„Dešimtuke turime, kokius 6 itin greitus automobilius ir greitus ekipažus, kurie stengiasi važiuoti kuo greičiau. Šiame ralyje netikėtai į priekį šovė Dominykas Butvilas, kuris aplenkė net ir praeitų ralių metu dėl pirmos vietos su mumis besivaržiusį Martyną Samsoną. Visi stengiasi važiuoti „ant ribos“ o tai padidina klaidų tikimybę, kurios gali kainuoti ne tik brangaus laiko, bet ir pasiglemžti finišą bei rezultatą“, – aiškino „Agrorodeo“ komandos pilotas.
V. Žala pabrėžė, kad klaidoms vietos nėra, ypač, kai komanda stengiasi kovoti dėl čempionų vardo metinėje bendroje įskaitoje. Dėl atliktų „Škoda Fabia R5“ automobilio patobulinimų, komanda startavo kitoje klasėje. V. Žala neslėpė, kad norint išlikti konkurencingiems, toks žingsnis buvo būtinas.
„Kadangi šiemet turime du stiprius varžovus pirmoje čempionato įskaitoje, kurie važiuoja su didesniais restriktoriais, nusprendėme taip pat pasistumti į šią klasę ir prieš šias varžybas į automobilį sumontavome 2 milimetrais didesnį oro restriktorių. Šį sprendimą priėmėme po ralio Rokiškyje, nes esant drėgnam gruntui reikia stipriai rizikuoti, kad pavyktų palaikyti reikalingą tempą. Dėl to pavartėme taisykles ir pamatėme, kad šis pakeitimas mums gali padėti užtikrinčiau siekti norimo rezultato. Žinoma, tai nėra kažkoks stebuklas, tačiau galios resursas padidėjo apie 10 proc. Aišku, Elektrėnų raliui šio pakeitimo būtų nereikėję, nes važiavome sausu gruntu, tačiau niekada negalime žinoti, kokie orai bus varžybų dieną“, – aiškino V. Žala.
„Rally Elektrėnai“ antrąją vietą užėmė Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius nuo pirmos vietos atsilikę 1 min. 5 sek., trečiąją vietą iškovojo Valerii Gorban ir Sergei Larens atsilikę 1 min. 44 sek. Paskutinysis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas vyks Zarasuose, Spalio 1–2 dienomis.