• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karštomis vasaros dienomis, ieškodami atgaivos, nevengiame į pagalbą pasitelkti oro kondicionavimo sistemas, kurias dažniausiai naudojame savo automobiliuose. Tiesa, apie jas sklando daug įvairiausių mitų. Šeimos gydytoja ir automobilių pardavimo ekspertas teigia, kad dažniausiai jie yra nepagrįsti, tiesiog reikia kondicionierių tinkamai prižiūrėti bei teisingai juo naudotis.
Bene plačiausiai pasklidęs mitas, kad oro kondicionierius gali sukelti kvėpavimo takų ligas. Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, toks teiginys nėra tikslus ir teisingas. Ant jo, ne pati kondicionavimo sistema gali sukelti kvėpavimo takų problemas, o žmogus, savo neapgalvotais veiksmais, gali pats sau pakenkti.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
„Jeigu lauke oro temperatūra yra aukštesnė nei 30 laipsnių karščio, o automobilio salone ji siekia vos 15-17 laipsnių, kvėpavimo organams toks didelis kontrastas yra tikras išbandymas. Viskas gerai, jei žmogus prie tokių staigių oro pasikeitimų yra įpratęs, bet jei to nėra, tuomet galima lengvai susirgti“, – sako P. Valiukėnas.
Tam antrina „Affidea“ įmonių grupės medicinos klinikos „Endemik“ šeimos gydytoja Elena Šukė ir primena „auksinę“ taisyklę – nesukurkite per didelio temperatūrų skirtumo. Vos tik įsėdus į įkaitusį automobilį nereikėtų skubėti įjungti kondicionieriaus visu pajėgumu, nes tai gali sukelti peršalimo ligas.
„Jei yra galimybė, pirma automobilio vidų reikėtų pravėdinti aplinkos oru, pavyzdžiui, atsidarius dureles ar langus, o kai automobilio oro temperatūra susilygins su aplinkos, įjungti kondicionierių. Tačiau net ir tada nereikėtų rinktis 18 ar 20 laipsnių temperatūros, jei lauke ji viršija 30 laipsnių. Optimaliausia, kai temperatūrų skirtumas nesiekia 5 laipsnių tarp oro aplinkoje ir automobilio viduje, tuomet kvėpavimo sistema nebus tokia apkrauta ir sumažės rizika susirgti peršalimo ligomis“, – pataria E. Šukė.
Automobilių pardavimo ekspertas pamini klimato kontrolės sistemą kaip galimą sprendimą palaikyti rekomenduojamą ir tolygų temperatūros paskirstymą automobilio salione. Jis pažymi, kad sureguliuoti skirtingas oro mases naudojant pastarąją sistemą yra patogiau nei su oro kondicionieriumi.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
„Klimato kontrolės sistemos privalumas yra tai, kad ji ne tik vėsina, ji ir šildo. Taip pat dėl esančių daugybės į drėgmę ir temperatūrą reaguojančių jutiklių, galima susikurti tokį mikroklimatą, kuris autombilio vairuotojui ir keleiviams leidžia jaustis komfortabiliai visos kelionės metu“, – pažymi „Longo LT“ vadovas.
Dar vienas dažnai girdimas mitas, kad oro kondicionieriaus naudojimas automobilyje gali sukelti akių ligas. Pasak automobilių pardavimo eksperto, čia iš tiesų baiminamasi dėl kondicionieriaus užpildo – freono dujų. Kondicionieriaus sistema yra sandari ir jei ji puikiai veikia, mažai tikėtina, kad naudojimasis kondicionieriumi kaip nors pakenks sveikatai.
„Jei kondicionierius nėra pažeistas, nėra jokių sistemos gedimų ir dujos yra sandariai suspaustos, – jų kenksmingumu nereikėtų baimintis. Tačiau jei yra įtarimas, kad kondicionierius veikia netinkamai, vertėtų jį patikrinti autoservise“, – pataria ekspertas.
Medikės E. Šukės teigimu, dažniausiai įvairios akių ligos gali kilti dėl pernelyg išsausėjusio oro automobilio salone: „Jei automobilyje drėgmės lygis yra žemas, o oras itin sausas, tuomet stipriai sausėja akys. Jas ima peršti, jos greičiau pavargsta, atrodo lyg būtų „pripiltos smėlio“. Dėl šios priežasties gali net suprastėti rega, nes žmogus dažnai mirksi, stengiasi būti prisimerkęs, kas labai trukdo vairuojant. Todėl labai svarbu sekti drėgmės lygį automobilio viduje“.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
Dar vienas plačiai paplitęs mitas – oro kondicionieriuose naudojamos freono dujos išskleidžiamos į aplinką naikina ozono sluoksnį ir skatina globalinį atšilimą. Pasak eksperto, situacija yra pasikeitusi, nes nuo 2017 m. yra naudojamos mažiau aplinką teršiančios freono dujos – R134a.
„Anksčiau automobilių kondicionieriaus sistemoje naudotos freono dujos darė didelę žalą aplinkai, todėl jos buvo pakeistos naujomis, mažiau taršiomis. Pastarosios, nors yra brangesnės, yra draugiškesnės aplinkai. Taip pat yra mažiau degios, saugesnės naudoti“, – akcentuoja P. Valiukėnas.
Ekspertas taip pat atkreipia dėmesį į tinkamą kondicionieriaus priežiūrą, kuri labai svarbi, kad jis gerai funkcionuotų ištisus metus.
„Derėtų bent kartą per mėnesį kondicionierių įjungti ir palaikyti veikiantį kuriam laikui, nustačius patį žemiausia aušinimo režimą. Tai reikalinga, kad sistemoje esantis šaldiklis ir kartu su juo cirkuliuojantis tepalas judėdamas suteptų kondicionieriaus kompresorių. Taip pat naudinga kartą per metus atlikti profilaktinę kondicionieriaus diagnostiką bei laiku keisti filtrus“, – patarimais dalijasi P. Valiukėnas.

Karštomis vasaros dienomis, ieškodami atgaivos, nevengiame į pagalbą pasitelkti oro kondicionavimo sistemas, kurias dažniausiai naudojame savo automobiliuose. Tiesa, apie jas sklando daug įvairiausių mitų. Šeimos gydytoja ir automobilių pardavimo ekspertas teigia, kad dažniausiai jie yra nepagrįsti, tiesiog reikia kondicionierių tinkamai prižiūrėti bei teisingai juo naudotis.
Bene plačiausiai pasklidęs mitas, kad oro kondicionierius gali sukelti kvėpavimo takų ligas. Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, toks teiginys nėra tikslus ir teisingas. Ant jo, ne pati kondicionavimo sistema gali sukelti kvėpavimo takų problemas, o žmogus, savo neapgalvotais veiksmais, gali pats sau pakenkti.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
„Jeigu lauke oro temperatūra yra aukštesnė nei 30 laipsnių karščio, o automobilio salone ji siekia vos 15-17 laipsnių, kvėpavimo organams toks didelis kontrastas yra tikras išbandymas. Viskas gerai, jei žmogus prie tokių staigių oro pasikeitimų yra įpratęs, bet jei to nėra, tuomet galima lengvai susirgti“, – sako P. Valiukėnas.
Tam antrina „Affidea“ įmonių grupės medicinos klinikos „Endemik“ šeimos gydytoja Elena Šukė ir primena „auksinę“ taisyklę – nesukurkite per didelio temperatūrų skirtumo. Vos tik įsėdus į įkaitusį automobilį nereikėtų skubėti įjungti kondicionieriaus visu pajėgumu, nes tai gali sukelti peršalimo ligas.
„Jei yra galimybė, pirma automobilio vidų reikėtų pravėdinti aplinkos oru, pavyzdžiui, atsidarius dureles ar langus, o kai automobilio oro temperatūra susilygins su aplinkos, įjungti kondicionierių. Tačiau net ir tada nereikėtų rinktis 18 ar 20 laipsnių temperatūros, jei lauke ji viršija 30 laipsnių. Optimaliausia, kai temperatūrų skirtumas nesiekia 5 laipsnių tarp oro aplinkoje ir automobilio viduje, tuomet kvėpavimo sistema nebus tokia apkrauta ir sumažės rizika susirgti peršalimo ligomis“, – pataria E. Šukė.
Automobilių pardavimo ekspertas pamini klimato kontrolės sistemą kaip galimą sprendimą palaikyti rekomenduojamą ir tolygų temperatūros paskirstymą automobilio salione. Jis pažymi, kad sureguliuoti skirtingas oro mases naudojant pastarąją sistemą yra patogiau nei su oro kondicionieriumi.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
„Klimato kontrolės sistemos privalumas yra tai, kad ji ne tik vėsina, ji ir šildo. Taip pat dėl esančių daugybės į drėgmę ir temperatūrą reaguojančių jutiklių, galima susikurti tokį mikroklimatą, kuris autombilio vairuotojui ir keleiviams leidžia jaustis komfortabiliai visos kelionės metu“, – pažymi „Longo LT“ vadovas.
Dar vienas dažnai girdimas mitas, kad oro kondicionieriaus naudojimas automobilyje gali sukelti akių ligas. Pasak automobilių pardavimo eksperto, čia iš tiesų baiminamasi dėl kondicionieriaus užpildo – freono dujų. Kondicionieriaus sistema yra sandari ir jei ji puikiai veikia, mažai tikėtina, kad naudojimasis kondicionieriumi kaip nors pakenks sveikatai.
„Jei kondicionierius nėra pažeistas, nėra jokių sistemos gedimų ir dujos yra sandariai suspaustos, – jų kenksmingumu nereikėtų baimintis. Tačiau jei yra įtarimas, kad kondicionierius veikia netinkamai, vertėtų jį patikrinti autoservise“, – pataria ekspertas.
Medikės E. Šukės teigimu, dažniausiai įvairios akių ligos gali kilti dėl pernelyg išsausėjusio oro automobilio salone: „Jei automobilyje drėgmės lygis yra žemas, o oras itin sausas, tuomet stipriai sausėja akys. Jas ima peršti, jos greičiau pavargsta, atrodo lyg būtų „pripiltos smėlio“. Dėl šios priežasties gali net suprastėti rega, nes žmogus dažnai mirksi, stengiasi būti prisimerkęs, kas labai trukdo vairuojant. Todėl labai svarbu sekti drėgmės lygį automobilio viduje“.
Ekspertai išsklaido mitus apie automobilio kondicionierių: „Svarbiausia tinkama priežiūra ir naudojimas“
Dar vienas plačiai paplitęs mitas – oro kondicionieriuose naudojamos freono dujos išskleidžiamos į aplinką naikina ozono sluoksnį ir skatina globalinį atšilimą. Pasak eksperto, situacija yra pasikeitusi, nes nuo 2017 m. yra naudojamos mažiau aplinką teršiančios freono dujos – R134a.
„Anksčiau automobilių kondicionieriaus sistemoje naudotos freono dujos darė didelę žalą aplinkai, todėl jos buvo pakeistos naujomis, mažiau taršiomis. Pastarosios, nors yra brangesnės, yra draugiškesnės aplinkai. Taip pat yra mažiau degios, saugesnės naudoti“, – akcentuoja P. Valiukėnas.
Ekspertas taip pat atkreipia dėmesį į tinkamą kondicionieriaus priežiūrą, kuri labai svarbi, kad jis gerai funkcionuotų ištisus metus.
„Derėtų bent kartą per mėnesį kondicionierių įjungti ir palaikyti veikiantį kuriam laikui, nustačius patį žemiausia aušinimo režimą. Tai reikalinga, kad sistemoje esantis šaldiklis ir kartu su juo cirkuliuojantis tepalas judėdamas suteptų kondicionieriaus kompresorių. Taip pat naudinga kartą per metus atlikti profilaktinę kondicionieriaus diagnostiką bei laiku keisti filtrus“, – patarimais dalijasi P. Valiukėnas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų