Ruošiasi visus metus
D. Danys pasakojo, kad vargu ar scenarijus, kai ateini nesiruošęs ir nugali, įmanoma. Jis pats, minėjo, ruošiasi ne prieš pat konkursą, o kone visus metus iki jo pradžios. Patarimų šių metų konkurso dalyviams jis negaili.
„Ruošdamasis teorinei konkurso daliai aš visuomet pirmiausia persižiūrėdavau, kokie renginio partneriai. Nes, natūralu, kiekvienas jų norės turėti klausimų, susijusių su jų vykdoma veikla“ – strategiją išdavė pašnekovas, primindamas, kad šiemet tarp konkurso partnerių yra „Škoda“, „Autoaibė“ ir „Regitra“.
Be to, pasak jo, būtinai reikia kartotis ir kelių eismo taisykles, mat be to, kad jas žinoti geram vairuotojui privaloma, ir nuolatinė konkurso partnerė „Regitra“ šių nepagaili užduotyse.
„Aš specialiai nieko nedarydavau, tačiau per visus metus kas kelis mėnesius sėsdavau prie kompiuterio ir išspręsdavau vieną kitą Kelių eismo taisyklių (KET) bilietą, kad palaikyčiau formą“, – pasakojo D. Danys.
Anot jo, būtina stebėti ir tai, kaip vyksta konkurso etapai skirtinguose miestuose. Dukart geriausio Lietuvos vairuotojo titulą pelnęs vilnietis sakė, kad visuomet persižiūrėdavo vaizdo medžiagą, reportažus iš skirtingų etapų, kad žinotų, ko galima tikėtis konkurse.
„Kadangi konkursas vyksta jau 20 metų, ruošiantis tikrai verta peržiūrėti visą medžiagą, kokia yra socialiniuose tinkluose, – patarė jis, prisiminęs, kad viename iš konkursų teko susidurti su situacija, kai dalyviams reikėjo atpažinti padangas ir jų tipus surašyti į užduočių lapą. – Tada atspėjau gal tik dvi ir taip supykau, kad iškaliau viską atmintinai. O kitąmet tokia užduotis buvo atrankoje ir viską padariau.“
Galop, pabrėžė jis, itin svarbu nepulti į paniką ir suvokti, kiek laiko skirta užduočiai atlikti. Pasak D. Danio, geriausia gavus užduotį perskaityti viską, kas parašyta, nuo pradžios iki galo, o tuomet ramiai užsipildyti laukelius, į kuriuos atsakymas yra tikrai žinomas.
„O likusį laiką galima išnaudoti galvosūkių sprendimui. Mat tikrai yra tekę matyti atvejų, kai žmonės skubėdami net dygliuotas padangas žymėdavo kaip nedygliuotas“, – akcentavo jis.
Galop, pabrėžė D. Danys, būtina ir šiek tiek domėtis automobilių kultūra ir automobiline žiniasklaida, mat neretai pasitaiko klausimų, susijusių su transporto pasaulio naujovėmis.
Svarbiausia – teorinė dalis
Nors D. Danys neslėpė, kad labiausiai jam patinka vairavimo užduotys, ypač – įdomesnės, kur, pavyzdžiui, tenka manevruoti su priekaba ar važiuoti atbulomis, daugiausiai dėmesio reikia sutelkti į teorines užduotis.
„Manyčiau, kad ji pati svarbiausia, galbūt netgi kelialapis į finalą. Teorijoje visada stengiausi pasirodyti kuo geriau ir padaryti kuo mažiau klaidų, mat kiekviena klaida verčiama 3 baudos sekundėmis slalome. Ir, įsivaizduok, tu padarai 5 klaidas, o už tavęs esantis padaro 8 klaidas, ir tu jau turi 9 sekundžių pranašumą slalomo rungtyje, kas yra velniškai daug. Tai reiškia, kad važiavimo rungtį gali atlikti per daug neskubėdamas ir susikaupęs, nes čia numuštas kūgelis kainuos jau 10 sekundžių“, – strategiją dėstė patyręs konkurso dalyvis.
Šiemet Geriausio Lietuvos vairuotojo paieškos vyks rugsėjo 5-ąją Vilniuje, „Auto Bazar“ renginyje parodų ir konferencijų centre „Litexpo“. Antrasis etapas laukia rugsėjo 12-ąją Šiauliuose, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centre. Konkurso finalas numatytas rugsėjo 13-ąją, ten pat, Šiaulių Darbo rinkos mokymo centre.