Drama pasiekė maksimumą dar prieš varžybas
Prieš „Rally Classic“ šio sporto gerbėjai spėliojo, kas gi taps Lietuvos čempionais – tokią progą turėjo net trys ekipažai, tačiau vienas jų iš aktyvios kovos pasitraukė jau ketvirtame Druskininkų ralio greičio ruože. Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu posūkyje kliudė akmenį ir suskaldė savo automobilio galinį ratlankį. Keisdami ratą jie prarado bene minutę laiko, tačiau rankų nenuleido ir toliau važiavo maksimaliu tempu, kol šeštame greičio ruože į nežinomą kliūtį sudaužė automobilio pakabą ir baigė varžybas šalikelėje.
Didžioji intriga liko tarp dviejų ekipažų – V. Žalos su A. Malnieksu ir Giedriaus Notkaus su Daliumi Strižanu. Pirmasis ekipažas šiame sezone, iki „Rally Classic“, buvo laimėjęs 3 iš 4 čempionato etapų (viename nedalyvavo), o pastarasis visuose keturiuose užėmė antrąsias vietas. Tokie rezultatai lėmė, kad panevėžiečiai G. Notkus su D. Strižanu likus vienam finaliniam etapui pirmavo ir turėjo realiausius šansus tapti Lietuvos čempionais, tačiau iki ralio likus vos kelioms dienoms treniruotėje patyrė avariją, po kurios jų „Mitsubishi Lancer Evolution“ pataisymas tapo neįmanomas. Išgirdę komandos mechanikų verdiktą, sportininkai norėjo nuleisti rankas – automobilio greitai suremontuoti nepavyks, o kitą greitą automobilį išsinuomoti būtų sunku finansiškai.
Lietuvos ralio bendruomenė turėjo puikią progą parodyti, ką gali draugiški kolegos, ir egzaminą išlaikė maksimaliu balu – G. Notkų užgriuvo skambučiai su pasiūlymais pasiskolinti įvairiausius ralio automobilius, o gerbėjai pildė ekipažo komandos banko sąskaitą. Rezultatas – pasiskolintas praktiškai identiškas turėtam „Mitsubishi Lancer Evolution“.
Automobilis G. Notkaus ir D. Strižano ekipažą iki finišo ralyje atvežė trečioje vietoje ir to užteko, kad jie taptų Lietuvos čempionais bei minimalia persvara sezono įskaitoje aplenktų V. Žalą su A. Malnieksu. Antrą vietą „Rally Classic“ užėmė Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža, tačiau jie nedalyvauja Lietuvos ralio čempionato įskaitoje – tai reiškia, kad vertinant tik čempionato dalyvių rezultatus, antrą vietą užėmė G. Notkus su D. Strižanu. To jiems užteko, kad bendroje 2018 m. čempionato įskaitoje taptų čempionais, nors nėra laimėję nei vieno ralio – visuose penkiuose užėmė antras vietas.
Efektingas grįžimas į trasą
Vienas įdomiausių ekipažų „Rally Classic“ buvo svečių iš Taivano „Ford Fiesta R2“ – šį ekipažą sudarė Dai-Wei Yein ir Tsung-Yu Hsieh. Jie nepersistengė važiuodami visiškai nepažįstamais lietuviškų miškų keliukais ir užėmė 25-ą vietą.
Į ralį efektingai grįžo Martynas Samsonas, su visiems gerai žinomu BMW M3 bei nauju šturmanu – Ervinu Snitku. Jie iki pat finišo pademonstravo išskirtinę kovą su kitu BMW M3 ekipažu – Justu Tamašausku bei Pranu Švedu. Pastarasis ekipažas visoje 103 km distancijoje buvo greitesnis vos 10 sekundžių.
Daugeliui sportininkų Druskininkų ralis tapo sezono pabaiga ir žiemą jų laukia tik pasiruošimas 2019-ųjų ralio čempionatui, tačiau kai kuriems šis ralis buvo paskutinis išbandymas prieš pagrindines metų varžybas – Dakaro ralį. Lietuvos čempionate dalyvauja du Dakaro ralio dalyviai – V. Žala ir B. Vanagas.
„Klasikinis ralis yra puiki treniruotė prieš pagrindines metų varžybas – Dakaro ralį. Šiemet itin gerai jaučiuosi po keturių Lietuvos čempionato etapų – sportinė forma atsisėdo į vietą, apšilau, tarsi gerą mankštą padaręs. Iš vairavimo pusės pasidariau geriausius namų darbus, kokius tik galėjau. Klasikinis ralis yra aštrus, greitas, visada važiuoji maksimaliai, centimetrų tikslumu ir kūno, refleksų lavinimas daug geresnis nei dalyvaujant kitose varžybose.“, – pasakojo „Agrorodeo“ komandos vairuotojas V. Žala.
Jau artimiausiu metu jis sės prie visureigio „Toyota Hilux“ vairo ir kartu su komanda tikrins, ar viskas po perrinkimo veikia tinkamai. Lapkričio mėnesį visureigis keltu išplauks į Pietų Ameriką, o sausį Peru vyks 41-asis Dakaro ralis, kur V. Žala dalyvaus kartu su Sauliumi Jurgelėnu.