Legendinių filmų ir žaidimų įtaka
„Geriau vėliau negu niekada“ - posakis, kuris greičiausiai labai tinka apibūdinti Donato silpnybę automobiliams, kuri atsiskleidė tik tuomet, kai rankose buvo laikomas ne tik vairuotojo pažymėjimas, bet ir pirmojo automobilio rakteliai. Nors pirmasis vaikino automobilis nebuvo įspūdingas - tai buvo „Rover 214i“ su kukliais 74 britiškais arkliais. Nors prioritetas buvo teikiamas penktos kartos „Honda Civic“, bet po savaitės paieškų ir didžiulio noro turėti ką nors su vairu ir keturiais ratais Donatą paskatino pasirinkti „Rover 214i“.
„Čiupau pirmą pasitaikiusį variantą. Su pirmu automobiliu buvo labai paprasta, o dabar tapau labai išrankus ir niekaip nepavyksta išsirinkti mano poreikius atitinkančio automobilio su kuriuo galėčiau važinėti kiekvieną mielą dieną“, - priduria Donatas.
Vis dėlto, pirmasis automobilis leido perprasti šių unikalių inžinerinių kūrinių ypatumus. Nors ne vienas Donato šeimos narys neturi bendrų sąsajų su automobiliais ar automobilių verslu, tačiau Klaipėdoje gyvenančiam automanui užsispyrimo ir noro savo rankoje laikyti atsuktuvą ar kokį nors kitą garaže esantį įrankį netrūksta.
„Esu labai užsispyręs žmogus. Jeigu kažkas nepavyksta iš pirmo karto, nenuleidžiu rankų ir bandau dar kartą. Be to, meilei automobiliams ir jų tobulinimui nemažai įtakos turėjo „Need For Speed“ žaidimų ir „Fast & Furious filmų serija, kuri privertė į visa tai pažiūrėti kitomis akimis“, - pasakoja Donatas.
Pamačiau, patiko, nupirkau
Atsiradus galimybei įsigyti antrąjį automobilį, kuris galėtų tapti didžiuliu konstruktoriumi, Donato akys iš pradžių krypo į „Audi“ markės modelius. Vaikinas neslepia, jog giliai širdyje jis yra didžiulis „Audi“ kompanijos fanas, tad atėjus metui ieškoti įdomesnio automobilio, atsivertęs skelbimų portalus jis ieškojo „Audi Coupe B2.
Kadaise mūsų šalies kiemuose karaliavęs modelis dabar tapo tikra retenybe, tad surasti bent neblogos būklės egzempliorių yra pakankamai sudėtinga. Einame prie plano B - plečiame akiratį ir dairomės į kitus retesnius modelius, tokius kaip : „Volkswagen Scirocco“, „Ford Sierra“ ar „Mercedes Benz W123“. Ieškodamas verto dėmesio automobilio, Donato dėmesį patraukė štai šis S klasės „Mercedes Benz“, kuris iš kitų išsiskyrė ne tik ryškia kėbulo spalva, bet ir patrauklia kaina, bei stoviu.
„Važiuodamas apžiūrėti automobilio didelių stebuklų nesitikėjau ir dar nebuvau iki galo apsprendęs ar ši mašina man reikalinga, tačiau viskas apsivertė aukštyn kojom kai automobilį išvydau savo akimis“, - pasakoja Donatas.
Automobilis buvo puikios būklės, važiuojantis ir nedemonstruojantis sudėtingų eksploatacijos požymių. Trumpai tariant - žiūrint į automobilį seilė tyso.
Donatas sukirto rankomis su pardavėju ir namo sugrįžo vėžinąs vokiškos klasikos - antrosios kartos S klasės „Mercedes Benz“, kuris pirmosios dienomis atrodė kaip idealus pirkinys. Tačiau laikui bėgant į dėmesio pradėjo reikalauti mažos smulkmenos, kurias pašalinti nebūdavo sudėtinga.
Pradėjęs galvoti apie rimtesnius darbus - modifikacijas, Donatas pradėjo ieškoti įkvėpimo interneto platybėse, kuriose rimtesnių patarimų, deja, nepavyko surasti. Tad ką daryti, jeigu turite tokį automobilį ir norite jį sužeminti? Pirkti reguliuojamo aukščio amortizatorius? Galimas variantas, tačiau kai jaunatviškas maksimalizmas nuolatos beldžiasi į duris, Donatas priėmė ne patį geriausią būdą - pjovė spyruokles.
„Spyruokles pjoviau gal keturis kartus. Kartais atrodė, jog jau gana, bet po kurio laiko norisi dar. Pasikeiti ratus, ir vėl per aukšta“, - savo patirtimi dalinosi Donatas.
Per pastaruosius metus atliktų darbų sąrašas iš trumpo tapo labai ilgu. Buvo išardytas automobilio salonas, išgaudytos visos rūdys, kėbulas padengtas antikorozinėmis priemonėmis, vandenį į interjerą įleidinėjęs stoglangis buvo pakeistas nauju, sena ir sulūžusi medžio apdaila iškeliavo į dausas, pagerinta garso izoliacija, lubos ir durelės buvo aptrauktos oda, 90% važiuoklės dalių buvo pakeistos naujomis, sumontuota galingesnė garso aparatūra.
Kalbėdamas apie automobilio tvarkymo procesą, Donato paklausėme - „Jeigu reikėtų išskirti vieną brangiausią ir vieną rečiausią detalę, kurias paminėtum?“
Vaikinas labai ilgai negalvojo ir pasakė, jog brangiausia detalė būtų ratlankiai, o rečiausia - stoglangis, dėl kurio reikėjo važiuoti į kitą Lietuvos galą.
O kaip gi ateities planai? Sezono pabaigai artėjant į pabaigą, Donato galvoje jau sukasi kelios mintys, kurias bus siekiama paversti realybe. Artimiausias planas - pervirinti išmetimo sistemą, surasti „Nardi“ specialistų sukurtą vairą. Žiemos metu, kai automobilis privalės šaltąjį metų sezoną praleisit garaže, Donatas planuoja perdažyti kėbulą ir atnaujinti akį traukiančią spalvą.
Žvelgiant į tolimesnę ateitį, vaikino planuose yra galingesnis variklis ir orinės pakabos komplektas, kuris leistų dar labiau priglausti senojo „Mercedes Benz“ kėbulą prie važiuojamosios dalies.
Modifikacijų sąrašas :
- BBS RS x R18 8J priekis
- BBS RS x R18 9,5J galas
- Žem dažnių garsiakalbis
- USDM priekiniai posūkiai
- USDM buferiai
- Išimti kvadratiniai valstybiniai numeriai
- Perrinkta visa važiuoklė
- Pagerinta garso izoliacija
- Lubų ir durų apdaila
- Vėlėvėlių laikikliai
- Užuolaidos
- 1981 metų gamybos „Mercedes Benz 280SE“ su 2,8 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu.
GALERIJA
Nuotraukų autorius -
Valdas Stonkus