3 mitas: „Elektromobilių baterijų gamyboje išnaudojami žmonės“
Akumuliatorių elementų gamybai reikalingos specifinės žaliavos, kurių išgavimui kai kuriuose pasaulio regionuose žmonės yra išnaudojami. Tačiau tokiam verslui yra alternatyvų. Pavyzdžiui BMW yra sudaręs sutartis su žaliavų tiekėjais, užtikrinančiais tvarią ir sąžiningą gamybą.
Nuo 2020-ųjų BMW apskritai atsisako retųjų žemės elementų naudojimo, o kobalto, kuris tiekiamas tik iš Australijos ir Maroko, naudojimas bus sumažintas. BMW teikia didelę reikšmę visiškam savo tiekimo grandinės valdymui, o aplinkos apsaugos standartų laikymasis ir žmogaus teisių apsauga kompanijai yra svarbiausias prioritetas. Kitas įmonės tikslas – pagerinti baterijų perdirbamumą ir rasti būdų suteikti joms antrą gyvenimą.
4 mitas: „Baterijos yra elektromobilių Achilo kulnas“
Dažnai girdima, kad baterijos yra elektromobilių Achilo kulnas. Tiesą sakant, į baterijas neturėtų būti žiūrima daugiau ar mažiau kritiškai nei į įprastų automobilių galios agregatus, todėl jos neturėtų kelti susirūpinimo. M. Daujotas pažymi, kad šiuo metu nėra pakankamai tinkamų duomenų apie elektromobilių akumuliatorių ilgaamžiškumą, kad juos būtų galima palyginti su vidaus degimo varikliais.
Iš esmės nė vienam elektromobilio vairuotojui nereikia jaudintis dėl automobilio patvarumo. Anot M. Daujoto, akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra specialiai numatytas elektromobiliui, į kurį jis patenka. Nuo šių metų sausio mėnesio BMW taiko savo elektromobilių baterijoms garantiją iki 8 metų arba 160 000 tūkst. nuvažiuotų km. Ką elektromobilių savininkai turi atsiminti, yra tai, kad greitasis įkrovimas didina akumuliatorių dėvėjimąsi stipriau nei įprastas. Taikant išmanią eksploatavimo strategiją, baterijų veikimo trukmė gali būti prailginta.
5 mitas: „Elektromobilių poveikis aplinkai nėra mažesnis nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių“
Elektros energijos šaltinis atlieka lemiamą vaidmenį, skaičiuojant elektromobilių ekologinį pėdsaką gamtoje. Kasdienis energijos naudojimas iš atsinaujinančių šaltinių gali lemti tai, kad elektromobilis nepalieka beveik jokio poveikio aplinkai. Tačiau, pavyzdžiui, jei elektrai gaminti naudojama anglis, pėdsakas yra žymiai didesnis.
Kitas veiksnys, lemiantis elektromobilių ekologinį pėdsaką, yra daug darbo reikalaujanti ir CO2 imli akumuliatorių gamyba. Tačiau net jei skaičiuojant atsižvelgiama į tradiciniuose šaltiniuose pagamintą elektrą ir visus gamybos proceso veiksnius, net tuomet elektromobiliai yra mažiau taršūs už vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Nuo 2017 m. BMW yra įsipareigojusi sumažinti išmetamo CO2 kiekį Europoje, pirkdama elektrą tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Pavyzdžiui, elektrinis „BMW i3“ gaminamas naudojant elektros energiją tik iš atsinaujinančių šaltinių.
Kasdien naudojant, pradinis elektromobilio CO2 neigiamas rodiklis po pagaminimo yra gana greitai kompensuojamas. Palyginti su vidaus degimo varikliais varoma transporto priemone, elektromobilis per savo naudojimo ciklą vidutiniškai nuvažiuoja nuo 64 iki 80 tūkst. daugiau neutralių aplinkai kilometrų.
Elektromobiliai šioje srityje yra netgi pranašesni už kuro elementais varomus modelius ir savo persvarą dar padidins, kai visi gamybos procesai taip pat taps neutralūs klimato atžvilgiu. BMW moto sako, kad kiekviename segmente elektrinės transporto priemonės turi turėti mažesnį ekologinį pėdsaką nei panašus automobilis su vidaus degimo varikliais. Tai apima visus susijusius veiksnius, tokius kaip tiekimo grandinė, gamyba, tarnavimo laikas ir perdirbimas.