• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padangos yra svarbi automobilio dalis, kadangi jos daro įtaką važiavimo komfortui, stabdymo laikui, sukibimui su kelio danga. Todėl ir padangų pasirinkimas turėtų būti atsakingas ir gerai apgalvotas. Net ir vasarinių padangų, kurioms gal kartais skiriame per mažai dėmesio. Didžiausios Lietuvoje elektroninės parduotuvės Pigu.lt specialistai surinko dažniausiai pasitaikančius klausimus ir informaciją apie vasarines padangas, kurią iš ties vertėtų žinoti visiems vairuojantiems automobilį.
Padangų nusidėvėjimas ir protektoriaus gylis
Protektoriaus gylis yra vienas iš esminių kriterijų renkantis padangas bei sprendžiant ar naudojamos padangos dar kokybiškos. Lengviesiems automobiliams minimalus leistinas vasaros padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Žieminių padangų – 3 mm.
Tačiau specialistai rekomenduoja neskaičiuoti milimetrų ir naudoti vasarines padangas, kurių protektoriaus gylis yra ne mažiau 3 mm. Didesnis protektoriaus gylis garantuoja saugumą. Važinėjant pernelyg nudėvėtomis padangomis rizikuojate, nes su tokiomis padangomis pailgėja stabdymo kelias, atsiranda akvaplanavimo pavojus.
Žieminės padangos vasarą
Techniniuose reikalavimuose nenurodyta, kad vasarą negalima važinėti žieminėmis padangomis, išskirtos tik dygliuotos padangos. Tačiau automobilių specialistai teigia, kad įprotis važinėti su žieminėmis padangomis per karščius, o ir šiaip šiltomis dienomis yra pavojingas ir finansiškai nenaudingas. Žieminės padangos vasarą prailgina stabdymo kelią, todėl pavojingose situacijose rizikuojama, kad nespėsite sustoti laiku. Įvairių bandymų metu nustatyta, kad stabdymo kelias pailgėja per visą automobilio ilgį. Taip pat
žieminės padangos vasaros metu yra triukšmingesnės, o ir žymiai greičiau dėvisi. Tad tie vairuotojai, kurie tikisi sutaupyti, nekeisdami padangų, stipriai apsigauna.
Padangos sensta
Jei automobilis jums nėra prioritetas ir į kelionę išsiruošiate gana retai, tikriausiai trinate rankas ir džiaugiatės, kad kas kelis metus jums nereikia leisti pinigų naujam padangų komplektui. Stop! Padangų guma sensta, todėl net ir gerai atrodančios padangos gali būti nebetinkamos eksploatacijai. Nuo ilgo stovėjimo padangų medžiaga oksiduojasi, kietėja, trupa, įsispaudžia, ypač jei laikomos netvarkingai. Todėl padangos, kurių amžius perkopė 10 metų, turėtų būti pakeistos. Ši taisyklė galioja ir atsarginėms padangoms.
Rekomenduojama kuo dažniau tikrinti slėgį
Vienas iš automobilio priežiūros darbų yra reguliarus padangų slėgio tikrinimas. Slėgį reikia tikrinti tuo metu, kai padangos dar šaltos, vos pradėjus važiuoti. Taip nustatomas tiksliausias slėgis. Beje, reikėtų nepamiršti patikrinti ir atsarginės padangos.
Kaip laikyti padangas?
Netinkamas laikinai nenaudojamų padangų laikymas dažnai lemia pagreitėjusį padangų nusidėvėjimą. Pakeitus padangas, jas reikėtų nuplauti ir nuvalyti, jos turi būti saugojamos švarios. Palankiausia vieta padangų laikymui yra tamsi, sausa ir vėsi vieta. Rūsys, garažas arba specialios padangų saugojimo vietos autoservisuose. Padangos su ratlankiais gali būti guldomos viena ant kitos, tuo tarpu išmontuotos padangos gali būti laikomos tik vertikalioje padėtyje. Taip jos neišsikraipo, neišsispaudžia ir išlieka tvarkingos iki kol jų vėl prireikia.

Padangos yra svarbi automobilio dalis, kadangi jos daro įtaką važiavimo komfortui, stabdymo laikui, sukibimui su kelio danga. Todėl ir padangų pasirinkimas turėtų būti atsakingas ir gerai apgalvotas. Net ir vasarinių padangų, kurioms gal kartais skiriame per mažai dėmesio. Didžiausios Lietuvoje elektroninės parduotuvės Pigu.lt specialistai surinko dažniausiai pasitaikančius klausimus ir informaciją apie vasarines padangas, kurią iš ties vertėtų žinoti visiems vairuojantiems automobilį.
Padangų nusidėvėjimas ir protektoriaus gylis
Protektoriaus gylis yra vienas iš esminių kriterijų renkantis padangas bei sprendžiant ar naudojamos padangos dar kokybiškos. Lengviesiems automobiliams minimalus leistinas vasaros padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Žieminių padangų – 3 mm.
Tačiau specialistai rekomenduoja neskaičiuoti milimetrų ir naudoti vasarines padangas, kurių protektoriaus gylis yra ne mažiau 3 mm. Didesnis protektoriaus gylis garantuoja saugumą. Važinėjant pernelyg nudėvėtomis padangomis rizikuojate, nes su tokiomis padangomis pailgėja stabdymo kelias, atsiranda akvaplanavimo pavojus.
Žieminės padangos vasarą
Techniniuose reikalavimuose nenurodyta, kad vasarą negalima važinėti žieminėmis padangomis, išskirtos tik dygliuotos padangos. Tačiau automobilių specialistai teigia, kad įprotis važinėti su žieminėmis padangomis per karščius, o ir šiaip šiltomis dienomis yra pavojingas ir finansiškai nenaudingas. Žieminės padangos vasarą prailgina stabdymo kelią, todėl pavojingose situacijose rizikuojama, kad nespėsite sustoti laiku. Įvairių bandymų metu nustatyta, kad stabdymo kelias pailgėja per visą automobilio ilgį. Taip pat
žieminės padangos vasaros metu yra triukšmingesnės, o ir žymiai greičiau dėvisi. Tad tie vairuotojai, kurie tikisi sutaupyti, nekeisdami padangų, stipriai apsigauna.
Padangos sensta
Jei automobilis jums nėra prioritetas ir į kelionę išsiruošiate gana retai, tikriausiai trinate rankas ir džiaugiatės, kad kas kelis metus jums nereikia leisti pinigų naujam padangų komplektui. Stop! Padangų guma sensta, todėl net ir gerai atrodančios padangos gali būti nebetinkamos eksploatacijai. Nuo ilgo stovėjimo padangų medžiaga oksiduojasi, kietėja, trupa, įsispaudžia, ypač jei laikomos netvarkingai. Todėl padangos, kurių amžius perkopė 10 metų, turėtų būti pakeistos. Ši taisyklė galioja ir atsarginėms padangoms.
Rekomenduojama kuo dažniau tikrinti slėgį
Vienas iš automobilio priežiūros darbų yra reguliarus padangų slėgio tikrinimas. Slėgį reikia tikrinti tuo metu, kai padangos dar šaltos, vos pradėjus važiuoti. Taip nustatomas tiksliausias slėgis. Beje, reikėtų nepamiršti patikrinti ir atsarginės padangos.
Kaip laikyti padangas?
Netinkamas laikinai nenaudojamų padangų laikymas dažnai lemia pagreitėjusį padangų nusidėvėjimą. Pakeitus padangas, jas reikėtų nuplauti ir nuvalyti, jos turi būti saugojamos švarios. Palankiausia vieta padangų laikymui yra tamsi, sausa ir vėsi vieta. Rūsys, garažas arba specialios padangų saugojimo vietos autoservisuose. Padangos su ratlankiais gali būti guldomos viena ant kitos, tuo tarpu išmontuotos padangos gali būti laikomos tik vertikalioje padėtyje. Taip jos neišsikraipo, neišsispaudžia ir išlieka tvarkingos iki kol jų vėl prireikia.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų