Neleis ekipažams atitrūkti
„Trumpi greičio ruožai yra labai gerai ralio pradžioje, apšilimui. Tuo tarpu ilguose išryškėja ekipažo meistriškumas. Jie sunkesni, jie reikalauja didelės koncentracijos ir mokėti išlaikyti tempą. Kai tik pradėjau važiuoti ralyje, man labiau patikdavo trumpi greičio ruožai. Juose neatsilikdavau nuo senbuvių, labiau patyrusių sportininkų. Bėgant metams atsiranda patirtis, o ji geriausia atsiskleidžia ilguose greičio ruožuose, kur reikia ištvermės. Būtent tokie man labiausiai patinka“, - sakė ralio vilkas Giedrius Notkus.
Ilgi, ištvermės reikalaujantys greičio ruožai parodo lenktynininkų meistriškumą, tačiau patyrusiems ralio specialistams leidžia nuo klaidas vis dar darančių naujokų atsiplėšti per nepagarbiai didelį atstumą ir nugalėtojai dažnu atveju santykius išsiaiškina dar nė neįpusėjus raliui. Trumpi greičio ruožai neleis stipriai atitrūkti patyrusiems sportininkams, o jaunuoliams suteiks galimybę išnaudoti savo maksimalizmą.
Lenktynininkai palaikys didesnį tempą
„Trumpi greičio ruožai yra labai atlaidūs klaidoms. Juose gali labiau rizikuoti. Prakirstas ratas ir pagedusi mašina nekainuoja tiek daug laiko. Su prakirstu ratu pavažiuoti porą kilometrų kad pasiekti finišą nėra bėda, prarasi nedaug laiko, jį gali atsikovoti kituose greičio ruožuose. Važiuodamas 5 ar 10 kilometrų su prakirstu ratu gali palaidoti viltis stoti ant podiumo“, - sakė „BMW Cup“ klasėje kartu su tėčiu lenktyniaujantis Aras Kalėda.
Jis taip pat pateikė dažnai ralio lenktynininkams pasitaikantį nesusikalbėjimo ekipaže atvejį, kuris trumpuose greičio ruožuose iš komandos atimtų mažiau brangių sekundžių.
„Būna, kad nepagauni ritmo, nepavyksta susikalbėti su šturmanu, viena po kitos veliasi klaidos. Jeigu greičio ruožas ilgas, tai ir važioji visą atstumą darydamas nesąmoningus veiksmus. Juk viduryje greičio ruožo nesustosi, nebandysi analizuoti kurie galai nesulimpa. O jei kažkas negerai trumpoje lenktynių atkarpoje, važiuodamas iki kito gali išsikalbėti, išanalizuoti kas negerai ir jau kitame greičio ruože gali bandyti spausti maksimaliu tempu“, - aiškino jaunesnysis Kalėdų ekipažo narys.
Jam pritarė ir vienintelė šiuo metu ralyje važiuojanti mergina Rūta Krikščiūnaitė, šturmanaujanti „RR Team“ komandos atstovui Valerijui Afanasjevui ir besivaržanti su Kalėdomis toje pačioje „BMW Cup“ įskaitoje.
„Man patinka ilgi greičio ruožai, ypač, kai viskas juose sekasi. Tačiau jeigu blogai startuoji, nepagauni ritmo, tai visą greičio ruožą bandai lipdyti iš gabalų ir turi sunkiai dirbti. Trumpi greičio ruožai greičiau baigiasi, leidžia viską pradėti iš naujo“, - kalbėjo Rūta.
Palankesnės sąlygos svečiams
Trumpos trasos bus labai aktualios į svečius atvykstantiems lenkų ekipažams. Lenkijos čempionatas stipus, ten gausu greitų vairuotojų, moderniausių ralio automobilių. Tik vairuotojai greitai važiuoja ant asfalto, nes užlipti ant žvyro jiems tenka vos vieną kartą per metus.
„Buvau greičio ruožuose liepos pradžioje. Mačiau – kad tai labai sportiški ir techniški greičio ruožai ir manau, kad mūsų vairuotojams tai bus puiki treniruotė prieš Europos ralio čempionatą mūsų namų trasose. Nemažai Lenkijos vairuotojų kovoja Europos ralio čempionate, bet jūs esate žvyro specialistai. Negaliu pasakyti, kas laimės „Rally Elektrėnai 2018“, norėčiau, kad ant podiumo būtų Lenkijos atstovai, bet žinau, kad lietuviai ant žvyro yra labai greiti, tad prognozėmis, kas bus greitesni, neužsiimsiu“, - sakė Lenkijos automobilių sporto federacijos ralio komiteto atstovas Jaroslavas Naworolas.
Jis vylėsi, kad trumpi ralio greičio ruožai leis jo tautiečiams daugiau rizikuoti, išlaikyti gerą tempą ir sukurti rimtą konkurenciją lietuviams.
Kad ir kokie patyrę lenktynininkai būtų, visi jie labiau nori artimos kovos, nei ilgų greičio ruožų, kur dalyviai vienas nuo kito galėtų atitrūkti. Būtent to ir siekia ralio organizatoriai Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys. Be to, tai bus į naudą žiūrovams, nes vienas kito gainiojami ekipažai trasose turės skrieti greičiau nei įprastai ir gerbėjams sukurs daugiau įspūdingų vaizdų.