Dėl visko kaltas... senelio brolis
Ar polinkis domėtis automobiliais gali būti paveldimas? Ko gero – taip. Vis dėlto, šnekučiuodamiesi su Dariumi ir klausydamiesi kiek daug automaniškų žaislų supa jį, iškart norisi paklausti iš kur kilo ši aistra. Juk ji neatsiranda iš niekur.
„Su tėvais gyvenome kaip ir daugelis kitų šeimų – paprastai. Tėvai neturėjo nuosavo automobilio, tad kažkuo domėtis ar pridėti pagalbos rankos prie įvairių mašinų nebuvo. Vis dėlto, mano tėtis dirbo sunkvežimio vairuotoju, tad pirmoji pažintis su judančia technika įvyko liaudiškai vadinamajame kolchoze“, – prisimena Darius.
„Su automobiliais kažkokios išskirtinės pažinties neturėjau. Jie mane tiesiog nuo mažumės traukė ir to iki šiol paaiškinti negaliu. Tuo stebėjosi netgi mano tėvai, kurie nebuvo automobilių entuziastai“, – priduria pašnekovas.
Vis dėlto, netrukus Darius priduria: „Mano tėtis sako, jog mano senelio brolis buvo taip pat pamišęs dėl automobilių, tad gali būti, jog ties kažkuria vieta bendri genai suveikė“, – juokdamasis pasakoja Darius.
Nuo šventės iki BMW
„Kaip šiandien pamenu tą šiltą vasaros vakarą. Prieš maždaug septynerius metus su bičiuliais vakarojome, darėme mano išleistuves po atostogų Lietuvoje. Kepėme šašlykus, gurkšnojome skanius gėrimus ir vėliau netikėtai pakrypo kalba link automobilių“, – vakaro prisiminimais dalijasi Darius.
„Pradėjome šnekučiuotis apie bendrą pažįstamą, kuris ieškojo pirkėjo geram BMW varikliui. Ne automobiliui, o varikliui, kuris kadaise tūnojo Kačergoje laksčiusioje mašinoje. Be to, prie to variklio pirštus buvo prikišęs garsusis Dovilas Čiutelė“, – pasakoja Darius.
„Aš net nepamenu kas man tuomet šovė į galvą, bet net nesudvejojęs sušukau – PERKU. Nors tuomet neturėjau nei kur jo dėti, nei nežinojau ką su juo daryti. Galiausiai, tuomet net neturėjau BMW, nes vairavau Opelį“, – juokdamasis pasakoja Darius.
Natūralu, jog sekančią dieną Darius savo sprendimu nei kiek nesididžiavo. Atvirkščiai – kelionė link kelto buvo sunki ne tik dėl šventinio stalo gerybių, bet ir dėl to, jog jam reikėjo sugalvoti ką reikės daryti su tuo sportinio automobilio varikliu.
Daugelis, greičiausiai, tą patį rytą būtų pasakęs, jog vakarykštė kvailystė neleido blaiviai mąstyti, bet Darius nusprendė pasielgti kitaip: „Keliaudamas į keltą galiausiai priėjau prie išvados, jog galutinį sprendimą priimsiu grįžęs į Norvegiją. Na ir ką jūs manote, vos tik grįžęs į namus pradėjau naršyti po skelbimų portalus ir ieškoti „E30“ į kurį galėčiau patalpinti variklį“, – pasakoja Darius.
Ryžtingas sprendimas, regis, buvo suplanuotas iš anksto, nes potencialų donorą Darius atrado tą pačią dieną, o rakteliai nuo traliuko benzingalvio rankose buvo laikomi jau kitos dienos rytą.
Įprastai, toks Dariaus sprendimas jo nepažįstantiems bičiuliams nekeltų klausimų. Visgi – neeilinius automobilius mėgstantis automanas retkarčiais pagalvodavo apie galimybę sėsti už 3 serijos BMW vairo, bet tokiam sprendimui reikėjo pasiryžimo.
Iki to lemtingo vakaro, kuomet Darius pareiškė norintis įsigyti BMW variklį, daugiau nei dešimtmetį Norvegijoje gyvenantis automanas buvo ištikimas „Opel“ markei bei šio gamintojo gerbėjus vienijančiam „Opel klubui“.
Šiandien daugelis nepraleistų progos pajuokauti, jog nežinia kas turėtų priversti persėsti iš BMW į „Opel“ – lyg tai būtų kažkokia gyvenimiška bauda, kai tuo tarpu sprendimas iškelti savo koją iš „Opel“ į BMW būtų sveikintinas ir lydimas posakiu – „Pagaliau normalią mašiną nusipirkai“.
Vis dėlto, Darius nėra vienas iš tų, kuris vairavo tiesiog eilinius „Opel“ markės modelius. Daugiau nei dešimtmetį „Opel“ markei ištikimybę demonstravęs automanas šiandien pradžiugintų ne vieną bendramintį pasakęs, jog turėjo užtektinai laiko išnarstyti kiekvieną „Opel Kadett GSI“ ar Opel Vectra A2000“ kaulelį. Be to, Darius taip pat nepraleido progos į „Opel Ascona“ įgrūsti „Opel Astra GSI“ motorą, su kuriuo vokiškas sedanas skrisdavo, lyg būtų užsiauginęs sparnus. Kaip matote patys, eilinės dėžutės Dariaus garaže atsidurdavo ganėtinai retai.
„E30“ – tik vienas iš daugelio projektų
Jeigu pirmieji pokalbiai su Dariumi buvo susiję su projektu, kuris aplinkiniams yra žinomas 3 serijos BMW vardu, netrukus sužinojome, jog Norvegijoje gyvenantis lietuvis laisvus savaitgalio vakarus leidžia ne prie vieno projekto.
Štai, kad ir neseniai užbaigtas „E36“ kartos 3 serijos BMW, kuri kiekviename šios markės gerbėjų susitikime būtų kaip medus meškoms.
„Automobiliai, kuriuos kada nors turėjau ir turiu, kiekvienam iš jų matydavau viziją. Žinojau kaip ir kas turėtų būti, kokius darbus reikėtų atlikti. Nežinau kodėl taip vyksta kiekvieną kartą, bet sprendžiant iš aplinkinių reakcijų, mano nuojauta visada būna teisinga“, – priduria Darius.
„Aš visuomet mėgau subtiliai patobulintą standartinę automobilio išvaizdą. Užtat niekada nemėgau variklių, kurie automobiliui leidžia tik nuvažiuoti iš taško A į tašką B, todėl visuomet norėdavau savo projektui suteikti daugiau gyvybės ir išskirtinumo. Žinoma, su sveiku protu“, – savo reikalavimus įvardija Darius.
Kaip matote patys – reikalavimai automobiliui – neeiliniai, todėl greičiausia nevertėtų stebėtis, jog Darius į „E30“ BMW panoro sumontuoti visiems puikiai pažįstamo „BMW M3“ variklį. Lyg ir – ganėtinai lengva užduotis, tačiau norint tokį modifikuotą automobilį vėliau užregistruoti ir juo naudotis kad ir kasdien – Norvegijoje reikia įgyvendinti ne vieną reikalavimą.
„Man patinka, jog Norvegijoje yra duotos galimybės vairuoti modifikuotą automobilį. Žinoma, tokio automobilio sertifikacija atima daug laiko ir plonina piniginę, tačiau į norimą mašiną galima įdėti praktiškai dvigubai galingesnį variklį, praeiti kibią ekspertizę ir turėti Street legal automobilį be jokių sportinių pasų ar kitų, papildomų ceremonijų.“
Darius iškart priduria, jog šio projekto sertifikacija turi keletą niuansų ir atskirų reikalavimų į kuriuos būtina atsižvelgti. Pavyzdžiui, jeigu variklio skyriuje atsiranda „BMW M3“ variklis, tuomet automobilis privalo turėti ir atitinkamas pakabos detales, stabdžių sistemą ir kitus svarbius komponentus, kurie leistų modifikuotai mašinai veikti taip, kaip buvo sumąstęs gamintojas.
Modifikacijų sąrašas:
- „Getrag“ 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė
- Minkštesnis poliretanas visuose mazguose
- H&R storos stabilizatoriaus stangos
- D2 reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai (ant „E30 M3“ stebulių priekyje)
- LSD reduktorius
- S50B32 EVO variklis
- Wiseco kaltiniai stūmokliai
- H profilio švaistikliai
- ARP galvos smeigės ir švaistiklių varžtai
- King Racing HX švaistikliniai indėklai
- Athene galvos tarpinė
- Shricko velenai
- Super Sprint pilną išmetimo sistemą
- Tepalo siurblys su padidintu debitu ir perdaryta ašele iš „Edwa Motorsport“
- Vems programuojamas variklio kompiuteris
- MTech kėbulo dalys
- Hella Smoke priekiniai žibintai, gale – MVH
- Ardomi „BBS RC 090“ ratlankiai. R17 (8J pločio priekyje ir 9J pločio gale)
- „E30 M3“ Recaro sėdynės ir 2 vietų galinė sėdynė
- MTech 2 mažasis 370 mm vairas
- Racing Dynamics prietaisų skydelis
GALERIJA
Pradėjote naują projektą? Užbaiginėjate esamą? Tiesiog vairuojate išskirtinį automobilį? O gal užsiimate automaniška veikla? Nepraleiskite progos pasidalinti savo pomėgiu su mumis ir kitais automanais. Tiesiog susisiekite su
mumis.