Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Laisvydas Kancius jau spėjo įrašyti savo vardą ir Lietuvos sporto, ir Dakaro lenktynių istorijoje. 2021-ųjų sausį jis tapo pirmuoju mūsų šalies lenktynininku, startavusiu Dakare keturračių įskaitoje: debiutas buvo vainikuotas 7-ąja vieta. Šių metų pradžioje Laisvydas buvo Dakaro lenktynių lyderiu: deja – neilgai. Lūžus keturračio priekinei pakabai sportininkas turėjo pasitraukti iš varžybų. Tai buvo antros iš eilės nebaigtos rimtos Laisvydo varžybos: pernai spalį jam Fortūna nesišypsojo ir Maroko ralyje: tada irgi lyderiu tarp keturratininkų buvęs klaipėdietis dėl variklio problemų buvo priverstas baigti lenktynes anksčiau laiko.
Kitą savaitę prasidėsiantis tradicinis Maroko ralis bus bandymas sugrįžti ir pirmiausiai sau įrodyti, kad esi nė kiek ne lėtesnis už pripažintus keturračių varžybų favoritus. Tai ne tik nesuvestos sąskaitos su Maroko raliu, bet ir generalinė repeticija prieš Dakaro ralį.
Technikos problemos išspręstos
Kitą savaitę
Laisvydas Kancius skrenda į Maroką. Kaip pats sako, vežasi šalmą, pirštines ir kombinezoną. Viskuo kitu rūpinasi jo laiko išbandyti partneriai „Story Racing“ komanda iš Čekijos. Būtent ji ruošė keturratį ir rūpinuosi juo ankstesnių metų Dakaro lenktynėse.
Šiemet Maroko ralyje Laisvydas važiuos, kaip pats švelniai vadina, „senuku“ - 2021 metų Dakaro lenktynėse išbandytu keturračiu. „Ir 2021 metų Maroko ralio, ir šių metų Dakaro lenktynių pasitraukimus lėmusios techninės problemos buvo aiškiai užfiksuotos: Maroke koją pakišo variklio, neatlaikiusio milžiniško karščio ir krūvio, problemos, Dakare mane sustabdė gamyklinis pakabos brokas. Deja, techninėse sporto šakose taip būna: keturračių varžybos pagrįstai vadinamos pačiomis sunkiausiomis vairuotojams, kuriems tenka pati lepiausi technika. Buvusias problemas išsprendėme, technika maksimaliai atnaujinta ir paruošta varžyboms. Mano senasis keturratis savo galimybėmis šiek tiek atsilieka nuo naujausio Dakarui ruošiamo modelio, tačiau mūsų lenktynėse tokios akivaizdžios persvaros, kokią gali įgyti naujausių visureigių vairuotojai, tikrai nėra. Nauji technikos gamintojai į keturračių lenktynes neateina, todėl galime tobulinti tik tai, ką turime. Pasitikiu savo partneriais iš Čekijos, kurie yra tikri profesionalai, todėl žinau, kad jie tobulina naujausius modelius, ieškodami galimybių, pavyzdžiui, kaip sumažinti svorį, bet išsaugoti keturračio tvirtumą ir patikimumą. Neabejoju, kad techniškai keturratis bus paruoštas nepriekaištingai, reikia tik sėkmės, kad pavyktų pasiekti finišą“, - sako lenktynininkas.
Laisvydas atviras: dvejos iš eilės dėl techninių problemų nebaigtos rimtos lenktynės tapo labiau psichologiniu krūviu, kurį jis labai norėtų nusimesti.
Užsitarnavo greitų varžovų pagarbą
Šių metų sausio pradžioje tapęs Dakaro lenktynių lyderiu keturračių įskaitoje Laisvydas šios sporto šakos bendruomenėje nebuvo vadinamas netikėtumu. Jis ir pernai Maroke, ir Andalūzijos ralyje (šių metų gegužę turėjusios įvykti lenktynės dėl ekstremaliai karštų orų buvo atšauktos) buvo greitas. Labai greitas. Todėl pripažinti keturračių lenktynių favoritai prancūzas Alexanderis Giroud, amerikietis Pablas Copettis, argentinietis Manuelis Andujaras, lenkas Kamilas Wisniewskis ir kiti pagarbiai spaudžia ranką lietuviui ir žiūri, kuo gali nustebinti „Yamaha“ važiuojantis varžovas.
Pasak Laisvydo, sportininkai irgi atlieka savotiškus namų darbus: žino, kuris varžovas yra greitesnis daugiau kopų turinčiuose etapuose, kuris labiau mėgsta klasikinį ralį primenančias trasas. Maroko ralio dalyvių sąraše naujų pavardžių nėra daug: yra kelios mažiau girdėtos prancūzų ar ispanų pavardės, o šių šalių lenktynininkai tradiciškai būna stiprūs konkurentai. Be to, jiems Maroko ralis gali būti vienu paskutinių šansų įveikti Dakaro lenktynių atrankos barjerą.
Pasiruošimas vyksta pagal planą
Kol kas Laisvydas svarbiausiu tikslu vadina nuo spalio 2 iki 6 dienos vyksiantį Maroko ralį. Čia viskas labai panašu į Dakarą. Tiesa, trasos šių metų etapuose neprimins pernykščių. Panašu, kad jos drieksis tuose Marokos regionuose, kur vykdavo senieji Dakaro etapai. Tačiau smėlis, akmenys, karštis Maroke ir Dakare – panašūs. Todėl šias lenktynes daugelis sportininkų pagrįstai vadina generaline repeticija prieš Dakarą. Tik kilometrų ir dienų čia bus truputį mažiau.
„Penki Maroko ralio etapai bus labai gera galimybė pasitikrinti, kur esame mes ir kur gali būti varžovai. Labai norisi atsikratyti to jauduliuko, kurio, prisipažinsiu, yra. Maroko raliui ruošiausi pagal planą: daug dėmesio skyriau ir bendram fiziniam pasirengimui, kas antrą dieną bent po 2-3 valandas praleidau vairuodamas keturratį. 6-7 treniruotės per savaitę, tad ir sportinė forma turėtų būti neprasta. Tikiuosi, Maroke dar iki ralio starto pavyks testuose išbandyti techniką ir šiek tiek priprasti prie pakitusio klimato – ten tradiciškai bus apie 40 laipsnių karščio“, - sako Laisvydas Kancius.
Sportininkas neslepia, kad jis, kaip ir didžioji dalis varžovų Maroko ralyje, būsimas lenktynes vertina kaip generalinę repeticiją prieš 2023 metų Dakarą. Lenktynes, kurias organizatoriai iš anksto pavadino sunkiausiomis per keletą pastarųjų metų. Laisvydas neslapukauja: jo tikslas po Maroko ralio iki galo baigti visus pradėtus namų darbus ir sausį startuoti Saudo Arabijoje sunkiausiose pasaulio lenktynėse.
Laisvydas Kancius jau spėjo įrašyti savo vardą ir Lietuvos sporto, ir Dakaro lenktynių istorijoje. 2021-ųjų sausį jis tapo pirmuoju mūsų šalies lenktynininku, startavusiu Dakare keturračių įskaitoje: debiutas buvo vainikuotas 7-ąja vieta. Šių metų pradžioje Laisvydas buvo Dakaro lenktynių lyderiu: deja – neilgai. Lūžus keturračio priekinei pakabai sportininkas turėjo pasitraukti iš varžybų. Tai buvo antros iš eilės nebaigtos rimtos Laisvydo varžybos: pernai spalį jam Fortūna nesišypsojo ir Maroko ralyje: tada irgi lyderiu tarp keturratininkų buvęs klaipėdietis dėl variklio problemų buvo priverstas baigti lenktynes anksčiau laiko.
Kitą savaitę prasidėsiantis tradicinis Maroko ralis bus bandymas sugrįžti ir pirmiausiai sau įrodyti, kad esi nė kiek ne lėtesnis už pripažintus keturračių varžybų favoritus. Tai ne tik nesuvestos sąskaitos su Maroko raliu, bet ir generalinė repeticija prieš Dakaro ralį.
Technikos problemos išspręstos
Kitą savaitę
Laisvydas Kancius skrenda į Maroką. Kaip pats sako, vežasi šalmą, pirštines ir kombinezoną. Viskuo kitu rūpinasi jo laiko išbandyti partneriai „Story Racing“ komanda iš Čekijos. Būtent ji ruošė keturratį ir rūpinuosi juo ankstesnių metų Dakaro lenktynėse.
Šiemet Maroko ralyje Laisvydas važiuos, kaip pats švelniai vadina, „senuku“ - 2021 metų Dakaro lenktynėse išbandytu keturračiu. „Ir 2021 metų Maroko ralio, ir šių metų Dakaro lenktynių pasitraukimus lėmusios techninės problemos buvo aiškiai užfiksuotos: Maroke koją pakišo variklio, neatlaikiusio milžiniško karščio ir krūvio, problemos, Dakare mane sustabdė gamyklinis pakabos brokas. Deja, techninėse sporto šakose taip būna: keturračių varžybos pagrįstai vadinamos pačiomis sunkiausiomis vairuotojams, kuriems tenka pati lepiausi technika. Buvusias problemas išsprendėme, technika maksimaliai atnaujinta ir paruošta varžyboms. Mano senasis keturratis savo galimybėmis šiek tiek atsilieka nuo naujausio Dakarui ruošiamo modelio, tačiau mūsų lenktynėse tokios akivaizdžios persvaros, kokią gali įgyti naujausių visureigių vairuotojai, tikrai nėra. Nauji technikos gamintojai į keturračių lenktynes neateina, todėl galime tobulinti tik tai, ką turime. Pasitikiu savo partneriais iš Čekijos, kurie yra tikri profesionalai, todėl žinau, kad jie tobulina naujausius modelius, ieškodami galimybių, pavyzdžiui, kaip sumažinti svorį, bet išsaugoti keturračio tvirtumą ir patikimumą. Neabejoju, kad techniškai keturratis bus paruoštas nepriekaištingai, reikia tik sėkmės, kad pavyktų pasiekti finišą“, - sako lenktynininkas.
Laisvydas atviras: dvejos iš eilės dėl techninių problemų nebaigtos rimtos lenktynės tapo labiau psichologiniu krūviu, kurį jis labai norėtų nusimesti.
Užsitarnavo greitų varžovų pagarbą
Šių metų sausio pradžioje tapęs Dakaro lenktynių lyderiu keturračių įskaitoje Laisvydas šios sporto šakos bendruomenėje nebuvo vadinamas netikėtumu. Jis ir pernai Maroke, ir Andalūzijos ralyje (šių metų gegužę turėjusios įvykti lenktynės dėl ekstremaliai karštų orų buvo atšauktos) buvo greitas. Labai greitas. Todėl pripažinti keturračių lenktynių favoritai prancūzas Alexanderis Giroud, amerikietis Pablas Copettis, argentinietis Manuelis Andujaras, lenkas Kamilas Wisniewskis ir kiti pagarbiai spaudžia ranką lietuviui ir žiūri, kuo gali nustebinti „Yamaha“ važiuojantis varžovas.
Pasak Laisvydo, sportininkai irgi atlieka savotiškus namų darbus: žino, kuris varžovas yra greitesnis daugiau kopų turinčiuose etapuose, kuris labiau mėgsta klasikinį ralį primenančias trasas. Maroko ralio dalyvių sąraše naujų pavardžių nėra daug: yra kelios mažiau girdėtos prancūzų ar ispanų pavardės, o šių šalių lenktynininkai tradiciškai būna stiprūs konkurentai. Be to, jiems Maroko ralis gali būti vienu paskutinių šansų įveikti Dakaro lenktynių atrankos barjerą.
Pasiruošimas vyksta pagal planą
Kol kas Laisvydas svarbiausiu tikslu vadina nuo spalio 2 iki 6 dienos vyksiantį Maroko ralį. Čia viskas labai panašu į Dakarą. Tiesa, trasos šių metų etapuose neprimins pernykščių. Panašu, kad jos drieksis tuose Marokos regionuose, kur vykdavo senieji Dakaro etapai. Tačiau smėlis, akmenys, karštis Maroke ir Dakare – panašūs. Todėl šias lenktynes daugelis sportininkų pagrįstai vadina generaline repeticija prieš Dakarą. Tik kilometrų ir dienų čia bus truputį mažiau.
„Penki Maroko ralio etapai bus labai gera galimybė pasitikrinti, kur esame mes ir kur gali būti varžovai. Labai norisi atsikratyti to jauduliuko, kurio, prisipažinsiu, yra. Maroko raliui ruošiausi pagal planą: daug dėmesio skyriau ir bendram fiziniam pasirengimui, kas antrą dieną bent po 2-3 valandas praleidau vairuodamas keturratį. 6-7 treniruotės per savaitę, tad ir sportinė forma turėtų būti neprasta. Tikiuosi, Maroke dar iki ralio starto pavyks testuose išbandyti techniką ir šiek tiek priprasti prie pakitusio klimato – ten tradiciškai bus apie 40 laipsnių karščio“, - sako Laisvydas Kancius.
Sportininkas neslepia, kad jis, kaip ir didžioji dalis varžovų Maroko ralyje, būsimas lenktynes vertina kaip generalinę repeticiją prieš 2023 metų Dakarą. Lenktynes, kurias organizatoriai iš anksto pavadino sunkiausiomis per keletą pastarųjų metų. Laisvydas neslapukauja: jo tikslas po Maroko ralio iki galo baigti visus pradėtus namų darbus ir sausį startuoti Saudo Arabijoje sunkiausiose pasaulio lenktynėse.