• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Ketvirtadienį Dakaro ralio dalyviai demonstravo savo įgūdžius važiuojant kopomis.


Ketvirtadienį Dakaro ralio dalyviai demonstravo savo įgūdžius važiuojant kopomis.

REKLAMA

Tai buvo antrasis greičio ruožas, tęsęsis aplink Hailo miestą. Dakaro ralio organizatorių teigimu, 54 proc. greičio ruožo sudarė smėlis, o 46 proc. – kopos.

REKLAMA
REKLAMA


https://www.youtube.com/watch?v=0Ifzohaa4ws


Rokas Baciuška laimėjo greičio ruožą


Sėkmingai Dakaro ralį pradėjęs Rokas Baciuška, net ir sulaukęs nuobaudų, toliau demonstruoja ryžtą ir užsispyrimą kovoti dėl aukščiausių pozicijų.

REKLAMA

Šiandien lietuvis pademonstravo stulbinantį spurtą ir penktąjį greičio ruožą baigė užimdamas pirmąją poziciją, vos 5 sek. aplenkdamas antroje vietoje likusį Cristiano Batista.


„Viskas gerai. Dar viena diena išgyventa, technika atlaiko, man biški nugarą skaudą, bet išmasažuos nugarą ir vėl varysim kaip nauji“, – po finišo sakė R.Baciuška.

REKLAMA
REKLAMA



Vaidotas Žala prisiminė „Bitės“ laikus


„Teltonika Racing“ komandos diena vėl nepraėjo be nuotykių – artėjant link finišo galimai dėl degalų trūkumo ženkliai sumažėjo variklio trauka. V. Žalai toks važiavimas naudojant tik pirmąją arba antrąją pavaras priminė pirmuosius jo startus Dakare. Tuomet lenktynininkas vairavo lietuvių meistrų sukonstruotą „Bitute“ pramintą visureigį su 1,9 litro darbinio tūrio motoru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Paskutiniuosius 20 kilometrų važiavome panašiai, kaip tekdavo su „Bite“. Labai trūko galios. Įtariu, kad tiesiog pritrūkome degalų. Neturėdami įprastos traukos kopas tiesiog apvažiuodavome tai per kairę, tai per dešinę“, – po finišo kalbėjo sportininkas.


V. Žala pripažįsta, kad taip vairuojant trumpam vėl buvo apėmusios ne pačios geriausios emocijos. Laimei, sudėtinga paskutinioji atkarpa pernelyg nesugadino bendro dienos rezultato. Vienu metu su P. Fiuza taip pat buvo pajutę pernelyg didelį pakabos laisvumą. Netgi sustojo tam, kad galėtų apžiūrėti automobilį ir įsitikinti, ar nesulūžo galinė svirtis. Lengviau atsikvėpė tik pamatę, kad pakabos detalės – sveikos.

REKLAMA

Vaidotas Žala <a href='https://www.tv3.lt/rubrika/naujienos/sportas/dakaras' target='_blank' class='phrase'>Dakaro ralyje</a>
Vaidotas Žala Dakaro ralyje

Laisvydas Kancius stabiliai laikosi tarp lyderių


Penktasis greičio ruožas Laisvydui Kanciui praėjo sklandžiai ir be didesnių incidentų. Šiandien Laisvydas finišavo ketvirtoje vietoje ir toliau užtikrintai žengia trečias bendroje įskaitoje.


„Po šios dienos lenktynių jau jaučiu bendrą nuovargį. Jeigu vakar sakiau, kad viskas dar normalu, tai šiandien finiše galiu sakyti, kad jau pradedu galvoti kada visa tai baigsis. Pavargau…,“ – po finišo sakė Laisvydas Kancius.

REKLAMA

„Jeigu važiuoji ilgą laiką vienas labai sunku suprasti kokį tempą palaikai, nes nėra su kuo lygintis. Tada nesąmoningai važiuoji ne šimtu procentų galimybių. Šiandien man pasisekė važiuoti kartu su lyderiais, todėl visą kelią konkuravome tarpusavyje ir lėkėme pakankamai greitai,“ – pasakojo Laisvydas.



Gintas Petrus vėl nebaigė greičio ruožo


Iki šiol stabilų tempą palaikęs Gintas Petrus, po vakarykštės nesėkmės šiandien vėl susidūrė su nesklandumais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lenktynininkas pranešė, jog vidury greičio ruožo netikėtai sugedo automobilio greičių dėžė.


„Ekipažui teko atsisveikinti su šiuo etapu ir tapti fūrų tranzuotojais“, – sakė G.Petrus.




„Constra Racing“ trijulė dykumoje kasė duobę


Penktoji Dakaro ralio diena sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujančiai „Constra Racing“ komandai buvo itin permaininga. Lietuviai praktiškai visą dieną laikėsi greičiausių ekipažų dešimtuke, tačiau vėliau susidūrė su problemomis ir finišavo preliminarioje keturioliktoje vietoje.

REKLAMA

Vaidotas Paškevičius pasakojo, kad prieš startą nuotaiką kiek sugadino teisėjai, kurie atėję į komandos bazę bivake ant jų „Tatra“ sunkvežimio užklijavo geltoną „Dakar Experience“ lipduką, reiškiantį, kad ekipa nebesivaržo dėl pozicijų bendroje sunkvežimių įskaitoje. Teisėjai lietuviams paaiškino, kad antrame greičio ruože, kuriame mūsiškiai patyrė gedimą, jie nesurinko 60 procentų kelio taškų, todėl iš kovos iškrenta.

REKLAMA

Nepaisant to, lietuviai toliau gali lenktyniauti ir bandyti pasitikrinti savo jėgas su varžovais atskiruose greičio ruožuose. Tą penktąją varžybų dieną „Constra Racing“ gana sėkmingai ir darė.


Vaidoto Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko trijulė
Vaidoto Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko trijulė

„Pradžioje pavyko važiuoti labai geru tempu, vėl lenktyniavome su čeku M.Soltys. Jį aplenkėme ir pabėgome į priekį. Tačiau prieš neutralizaciją pradėjo veržtis išmetimo dujos, kurios pradegino slėgio palaikymo sistemos vamzdelį, todėl iš sistemos išėjo oras. Taip pat suprastėjo turbinos veikimas. Būtent dėl šios priežasties buvo labai sunku važiuoti, nes reikėjo įveikti daug kopų, smėlio liežuvių, duobių. Organizatoriai tikrai šiandien nepagailėjo nei technikos, nei sportininkų“, - sakė „Constra Racing“ komandos pilotas Vaidotas Paškevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant turbinos problemų lietuviai tęsė sėkmingą kelionę per dykumas, tačiau iki finišo likus 67 kilometrams jie pradūrė padangą. Kadangi slėgio palaikymo sistema jau nebeveikė, teko ratą keisti. Ir čia paaiškėjo, kad bėda po vieną nevaikšto. Dėl tos pačios oro sistemos gedimo neveikė ir sunkvežimio pakėlimo pneumatinis mechanizmas, tad ratą teko keisti senu, geru metodu.

REKLAMA

„Sustojome ant smėlio ir kasėme didelę duobę. Taip ratą keitėme ir pernai. Iškasėme tikrai didelę duobę ir tą ratą pasikeitėme, bet tam sugaišome apie 40 minučių. Finišą pasiekėme sėkmingai, nors trasa buvo siaubinga – toks jausmas, kad nuolat važiuojame per greičio mažinimo kalnelius. Likus šešiems kilometrams iki finišo netyčia užgesinau variklį, o norint jį užvesti nebeveikė starteris. Tačiau iš situacijos išsisukome, nes žinojome būdų, kaip jį užvesti kitaip. Galiausiai finišavome“, – sakė lenktynininkas.

REKLAMA


T.Jančys gelbėjo konkurentus


T4 motobagių įskaitoje Tomas Jančys greičio ruožą preliminariai baigė 24-as, atsilikęs 53 min. 49 sek. nuo dienos nugalėtojo Roko Baciuškos.


„Trys žodžiai apie greičio ruožą – kopos, smėlis ir neveikiantys amortizatoriai. Jie dirbo ne taip, kaip turi. Stipriai atsikratėm. Šiaip viskas gerai – ištesėjau pažadą, kad niekur nestosim“, - pasakojo T.Jančys.

REKLAMA
REKLAMA

„Mediafon team“ šturmanas Irmantas Bražiūnas patikslino, kad kartą sustoti teko, bet jam pačiam lipti iš bagio nereikėjo.


Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas

„Išgelbėjom dar vienus konkurentus. Davėm šakės antgalį ir šiek tiek varžtų. Numeris 421 – atsiminkit“, - sakė I.Bražiūnas.


421-uoju numeriu Dakare važiuoja olandas Paulas Spieringsas, šiandien praradęs beveik 3 val. laiko.


„Renkamės karmos taškus ir toliau. Šiandien starte sutikom tuos, kuriems paskolinom diržą. Sako „o, jūs išgelbėjot mus“ ir t.t. Kaupiam karmos taškus, kad niekur nestotumėm iki galo ir pravažiuotumėm taip, kaip dabar“, - pridėjo T.Jančys.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų