„ConnectPay Racing“ pilotas Vaidotas Paškevičius: „Peilio ašmenimis nevaikščiojome“
Šiandien „ConnectPay Racing“ komanda savo demonstruojamu tempu prikaustė mūsų šalies Dakaro gerbėjus prie rezultatų sekimo platformų. Ekipa pirmuosius šimtą kilometrų įveikė būdama dvyliktoje pozicijoje, kiek vėliau prasibrovė į dešimtuką ir buvo pakilusi net iki aštuntosios vietos. Komandos pilotas Vaidotas Paškevičius sakė, kad šeštasis greičio ruožas buvo išties įdomus. Lenktynininkas atkreipė dėmesį į tai, kad džiūnant smėliui ženkliai pasikeitė sukibimas ir jo klampumas, todėl kopų įveikimui teko rinktis kiek kitokią vairavimo specifiką.
„Diena tikrai nebloga. Šiandien apie 300 kilometrų buvo tikrai greitų ir apie 60 kilometrų lėtesnių. Kopose važiuoti tapo sunkiau, nes smėlis išsausėjo. Viršūnėse visai sausa, tai reikėjo prieš kertant keterą šiek tiek padidinti greitį, „pabuksuoti“. Tačiau įgūdžiai gerėja, vis labiau jaučiame sunkvežimį. Ekipažas savo darbus atlieka teisingai. Slavomiras veda mus į finišą, Tomas reguliuoja slėgį laiku, nebereikia net nieko sakyti. Greičio ruožas nebuvo pats lengviausias. Kelio knygoje irgi buvo įdomybių – kur būdavo vienu ar dviem šauktukais pažymėtos vietos, rasdavome lygų kelią. Kur įspėjimų knygoje nebūdavo, laukdavo klastingos vietos. Turėjome keletą pavojingų situacijų, bet laiku pastebėjome reljefą. Spėjome pristabdyti tiek, kad neapgadintume sunkvežimio ir nepakiltume per daug į orą“, - kalbėjo Vaidotas Paškevičius, su komanda šiandien finišavęs 15-as.
Nors ilgą laiką „ConnectPay Racing“ trijulei viskas klojosi kaip iš pypkės, tačiau likus kelioms dešimtims kilometrų iki finišo komanda pramušė savo „Tatra“ sunkvežimio ratą. Šįkart strategija nestoti, o finišuoti iš sistemos nuolat pučiant į ratą orą nepasiteisino, todėl ekipažas nusprendė išbandyti rato keitimo procedūrą dykumoje. Tiesa, tai trijulė yra dariusi per treniruotę prieš Dakaro startą, tačiau „kovos lauke“ su šia užduotimi teko tvarkytis pirmą sykį.
„Kažkur prakirtome ratą, bet nežinome kur. Nepajautėme. Teko stoti pasikeisti, tai praradome kažkokias pozicijas. Tačiau dėl to neišgyvename. Ar būsime šiandien penkiolikti, ar šešiolikti – nesvarbu. Svarbu, kad pirmame dvidešimtuke. Iš paskos mūsų startavo vienas iš greitų lenktynininkų mūsų klasėje Martinas Macikas. Galvojome, kad jis mus greitai pavys, bet net ir tada, kai stojome keisti ratą, jis pravažiavo pro mus gal tik praėjus geroms dviem minutėms nuo mūsų sustojimo.
Tempas mūsų buvo tikrai geras, bet peilio ašmenimis nevaikščiojome. To šiame Dakare tikrai neplanuojame daryti. Pamokas šiandien turėjome teisingas. Kartu su praktikos kilometrais bandysime kilti aukštyn. Su kiekvienu greičio ruožu nerimo dėl navigavimo ar vairavimo subtilybių yra vis mažiau, jaučiamės vis geriau“, - sakė Vaidotas Paškevičius, pridūręs, kad poilsio dieną Dakare išnaudos jėgų atgavimui ir sunkvežimio agregatų patikrinimui.
Antanas Juknevičius – kopose nardė kaip žuvis vandenyje
Finišavęs penktajame greičio ruože, Antanas Juknevičius sugrįžo į dieninę Dakaro įskaitą ir buvo pasiruošęs joje likti išaušus naujai dienai. Tai padaryti pavyko. Prakirtęs du ratus, bet linksmai pasivažinėjęs amerikietiškais kalneliais, „Kreda“ ekipažas atsikovojo prarastą laiką. Todėl šeštojo greičio ruožo finišą, o kartu ir Dakaro pusiaukelę, pasiekė dar vidurdienį.
Sausio 7-ąją vykusiame šeštajame greičio ruože Dakaro dalyviams sportiniu ritmu teko įveikti 348 kilometrus, antrą kartą atliekant kilpą aplink Rijadą. Tik šį kartą automobiliams, SSV motobagiams, lengviesiems prototipams ir sunkvežimiams teko važiuoti ne į šiaurę, o į pietus – ten savo jėgas vakar išbandė motociklininkai ir keturračiai.
Šeštajame greičio ruože organizatoriai žadėjo 71 proc. žvyro, 18 proc. kopų ir 11 proc. smėlio. Transformuokime šiuos procentus į trasoje tykojusius iššūkius. Pirmoje šeštojo greičio ruožo dalyje šturmanų laukė navigacinės mįslės greitose sekcijose ir klaidžiose sankirtose, o antroje – pilotų kantrybę pasiruošusios išbandyti 40 kilometrų ilgio įvairių formų ir dydžių kopų grandinės.
Šeštajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 39-osios pozicijos, turėdamas „gaudyti“ priekyje startavusius automobilius. Nors akmeningame trasos ruože teko stoti ir keistis du prakirstus ratus, pasiekus kopas pavyko linksmai pasivažinėti Saudo Arabijos amerikietiškais kalneliais ir atsikovoti prarastą laiką. Galiausiai, „Kreda“ komanda finišą pasiekė preliminariai, 39-oje vietoje, aplenkusi gamyklinei komandai atstovaujančius daugkartinius Dakaro ralio nugalėtojus – Stefaną Peteranselį ir Carlosą Sainzą.
Po 3 valandų ir 45 minučių nuo starto pasiekus finišą, ekipažui teko įveikti 128 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki bivako Rijade. Ten rytoj Dakaro pusiaukelę pasiekę dalyviai galės pasimėgauti vienintele laisva diena.
„300 kilometrų trasoje „kratėmės“ per akmenis. Gerai, kad buvom kietai prisipūtę ratus. Pasiekę kopas, slėgio nesusimažinom, varėm kietais. Ėmėm kopose tokias trajektorijas, kaip amerikietiškuose kalneliuose. Dar privertėm ir palakstyti ramiai sau kopose sėdėjusius žiūrovus. Aišku, tai darėm saugiai ir niekam pavojaus nesukėlėm, bet, kai paimdavom trajektoriją, aplinkiniams tekdavo skirstytis į šonus. Šiandien paklojom tik du ratus, tai finišavom dar turėdami atsargą. Buvo smagu važiuoti dieną, esam finiše, todėl viskas gerai”, – sakė „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Rokas Baciuška Dakare demonstruoja pavydėtiną stabilumą
Rokas Baciuška Dakaro ralio maratone stabilus taip, lyg važiuotų savo dešimtą Dakarą. Šiandien, penktajame greičio ruože tauragiškis ir vėl finišavo penktoje vietoje, be didesnių problemų.
„Tik sunkvežimiai labai blaškė. Tie turi didesnį maksimalų greitį, todėl tenka juos praleisti. Vienoje vietoje tokiam pasitraukėm į šoną ir dėl to pramušėm vieną ratą. Sugaišom šiek tiek laiko,“ – skundėsi Rokas Baciuška.
Rokas šiandien važiavo be didesnių problemų – tempas stabilus ir be bereikalingos rizikos.
Po rato keitimo „Southracing“ komandos narys buvo nukritęs iki dešimtos pozicijos, tačiau į greičio ruožo pabaigą šiek tiek paspaudė ir atsilošė prarastą laiką bei finišavo penktas. Bendroje įskaitoje Rokas Baciuška irgi užtikrintai žengia penktoje pozicijoje, šeštoje vietoje esantį lenką M. Goczal lenkdamas beveik 20 min.
Svarbiausia, kad Rokas Baciuška toliau stabiliai renka įskaitinius taškus Pasaulio čempionato įskaitoje. Jo sąskaitoje jau penki taškai ir jis išlieka vienintelis lietuvis, kuris turi taškų Pasaulio čempionate. Mat Pasaulio čempi0nato įskaitos dalyviai taškus gauna kasdien – įskaitiniai taškai skiriami penkiems greičiausiems kiekvienos klasės sportininkams, kurie planuoja ir yra užsiregistravę dalyvauti Pasaulio čempionate.
Su rimtu pavojumi susidūręs Vaidotas Žala atlėgo – geriau lėčiau, bet be kūlversčio
Prieš poilsio dieną visas jėgas atidavęs Vaidotas Žala šeštajame greičio ruože pademonstravo, ką Dakare dar galima nuveikti ne su pačiu moderniausiu „X-Raid“ visureigiu. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas penktadienį rimtai pretendavo į pirmąjį dešimtuką ir tik sumažinęs tempą sudėtingoje antrojoje trasos dalyje šį kartą liko už jo ribų. Pasiektas rezultatas – 11-oji vieta šeštajame greičio ruože ir 10-oji pozicija bendroje įskaitoje.
Dalindamasis įspūdžiais po finišo V. Žala pažymėjo, kad greičio ruožas vėl buvo itin pavojingas. Ne visas vietas organizatoriai pažymėjo kelio knygoje, todėl jo ir P. Fiuzos nugaroms vėl teko atlaikyti ne vieną skausmingą šuolį.
„Galiausiai po kokio trečio pavojingo šuolio pradedi nepasitikėti kelio knyga. Kalbėjau apie tai su kitais pilotais – jie buvo ne mažiau nustebę ir dauguma mažino tempą. Tą patį teko daryti ir mums. Porą kartų padaręs „žvakę“ supranti, kad tai – ne juokai. Niekas nenori padaryti kūlversčio“, – po finišo kalbėjo V. Žala.
Aistruolių palaikymas džiugina
Anot lenktynininko, Paulo Fiuza vėl puikiai atliko savo darbą. Nepaisant to, kad orientuotis šeštajame greičio ruože nebuvo lengva, ekipažas nuo trasos nebuvo nuklydęs. Pripūtę padangas didesniu slėgiu daugiau nei 200 kilometrų sportininkai dideliu greičiu skriejo akmeningu gruntu, tačiau tai šiek tiek sulėtino juos kopose.
Artėjant link finišo šalia trasos sutikti gausiai susirinkę žiūrovai V. Žalai priminė laikus, kai ralio maratonas vykdavo Pietų Amerikoje. Vietinių aistra automobilių sportui lenktynininką džiugina, tačiau tuo pat metu tai buvo ir papildomas iššūkis.
„Stovėjo būriai vėliavomis mojuojančių žmonių, kurie automobilius buvo sustatę čia pat kopose, todėl tekdavo važiuoti nebūtinai vėžėmis, o skinantis kelią tarp jų. Dakaras Saudo Arabijoje vyksta trečius metus iš eilės, tačiau pirmą kartą čia mačiau tiek daug sirgalių“, – stebėjosi jis.
Laimėjo tie, kurie nepaklydo
Penktadienį automobilių ir sunkvežimių ekipažai įveikė antrąją Rijado apylinkėse suformuotą trasą, kurioje dieną prieš tai startavo motociklais ir keturračiais lenktyniaujantys sportininkai. Orientuojantis trasoje po ketvirtadienio likusios vėžės ne vienam ekipažui tapo rimtu iššūkiu. Tuo įsitikino ir neteisinga kryptimi ilgą atkarpą jau pradžioje nuvažiavęs Sebastienas Loebas, kuriam tai kainavo mažiausiai 15 minučių.
Šeštojo greičio ruožo ilgis automobiliams ir sunkvežimiams siekė 348 kilometrus. Nemažą jo dalį ralio maratono dalyviams teko įveikti važiuojant akmeningu gruntu, tačiau antroje trasos dalyje taip pat netrūko smėlio ir kopų.
Penktadienį greičiausias buvo pagal T1+ klasės reikalavimus paruošto BRX visureigio galimybes maksimaliai išnaudojęs Orlando Terranova. Antrąją vietą tarp automobilių ekipažų užėmė hibridinį „Audi RS Q e-tron“ vairuojantis Mattias Ekstromas.