„Kodėl buvo pasirinktas būtent šis automobilis?“ – klausiame ekipažo narių.
„Mes svarstėme įvairias galimybes, – pasakoja Paulius. – Ispanai siūlė „Toyota LC 80“, lenkai – „Mitsubishi Pajero“. Pasiūlymų buvo daug. Tokie automobiliai šiuo metu nėra labai brangūs, su visa sportine įranga jie kainuoja apie 10–20 tūkst. eurų“, – pasakoja į Dakarą besiruošiančio ekipažo nariai.
„Tačiau širdis linko prie lietuviško, – atvirauja Valdas. – Maniau, kodėl turime ieškoti svetur, jei turime legendinį automobilį, bent penkis kartus važiavusį Dakaro maratone. 2003 metais buvo ir mano, ir jo paskutinis Dakaras. Taigi, jei jau grįžtame, turime grįžti drauge“.
„Kitas dalykas: maniau, kad „Toyota“ – stiprus gamintojas, suinteresuotas puoselėti savo istoriją, tad padės paruošti mašiną. Tačiau iš „Toyota“ importuotojų nesulaukėme net menkiausios paramos“.
„Žinojau, kad nebus lengva, reikės ją restauruoti. Apsispręsti mums padėjo dakarietis Romas Žalnerukynas. Inžinierius atidžiai apžiūrėjo automobilį ir kaip visada lakoniškai pasakė verdiktą: „Važiuos. Nieko baisaus.“ Jau kitą dieną Romui pavyko paleisti variklį ir įvažiuoti į dirbtuves. Tai žadino viltį“, – priduria Valdas Valiukevičius.
Ir ką gi šis ekipažas nusipirko? Automobilį su plastikiniu kėbulu, gamintu prieš kokius 30 metų. Dabar jis atrodo keistai, bet tada buvo kieta mašina. Automobilyje sumontuotas 3,4 litro turbodyzelinis agregatas, turintis gal kokį 120 AG, kiek tiksliai, ekipažo nariai nežino, bet ateityje laukia variklio galios matavimo procesas, kuris leis suprasti kiek tų arklių liko po kapotu. Pakaba – rėminė. Priekyje ir gale – lingės. Amortizatoriai su maža eiga. Bus labai kieta, lakstys dantų plombos.
„Pradžioje atrodė, kad reikės tik truputį padažyti, nuvalyti rūdis, sutepti, pakeisti vieną kitą detalę ir viskas bus OK. Tačiau visi benzingalviai yra naivūs optimistai. Mes matome tai, ką norime matyti“, – neslepia Valdas Valiukevičius.
„Prasidėjus restauravimo procesui viską teko daryti iš pagrindų – detales restauruoti arba keisti. Laimė, kad su mumis dirbti sutiko patyręs Dakaro mechanikas Juozas Čibiras. Tad nuo kovo iki dabar Juozas dienas leidžia garaže su „Toyota“. Aišku, keikiasi. Bet daro. Lenkiu galvą prieš jo gebėjimus ir kantrybę.“
Ekipažas tikisi, kad visiškai restauruotas automobilis komandai kainuos iki 40 000 eurų. Dar tiek pat reikės, norint pasiekti maratono finišą. Ir kovoti su 150 kitų ekipažų iš įvairių pasaulio šalių.