„Neveltui Dakaro ralio varžybos įvardijamos kaip sudėtingiausias žmogaus ir technikos išbandymas. Nuvykęs ten nebegali eksperimentuoti, todėl renkiesi tai, kas jau patikrinta ir ne kartą išbandytą tos srities profesionalų. Jei matai, kad lyderiai naudoja „Motul“ eksploatacinius skysčius ir tai pasiteisina, tokiu atveju ir pats nedvejoji, ką rinktis“ – savo pasirinkimo kriterijų neslepia ilgametis Dakaro dalyvis.
Vienas tituluočiausių ir labiausiai patyrusių dykumų ralio lenktynininkų Lietuvoje Antanas Juknevičius, šių metu Dakare važiuojantis su „Toyota Hilux“, pasirinko itin aukštos kokybės, ekstremalioms sąlygoms pritaikytą „Motul“ 300V linijos variklio alyvą bei „Motul Gear competition“ 75w140 alyvą transmisijai. Šią alyvą A. Junknevičius pasirinko neatsitiktinai: tai pasirinkimas, kuriam įtaką padarė asmeninė patirtis lenktynių trasoje bei gyvenime eksploatuojant asmeninį automobilį, kuriam tinkamos alyvos parinkimas ne ką mažiau svarbus nei Dakaro bolidui.
Be lietuvio, šio gamintojo produktus renkasi ir T3 klasėje lyderiaujanti „Polaris“ gamyklinė komanda bei motociklų klasės pirmūnės „Honda“ bei „Husqvarna“. Jų gretose lenktyniauja Joanas Barreda Bortas, Paulo Goncalvelsas, Kevinas Benavidesas ir kiti greičiausiųjų dešimtuke reguliariai būnantys motociklininkai.
Išbandyta sporte - tinkama gatvei
Transporto priemonių priežiūra reikalinga ne tik techninėse sporto šakose, bet ir kasdienybėje. Lietuvoje automobiliams variklio alyva paprastai keičiama dukart per metus - prieš žiemos ir vasaros sezonus, arba variklinės alyvos keitimo intervalą nustato automobilio (variklio) gamintojas. Šis intervalas skaičiuojamas arba nuvažiuotų kilometrų skaičiumi, arba trukme mėnesiais. Bet kokiu atveju, jeigu važiuojate nedaug, rekomenduotina šaltuoju metu sezonu pakeisti variklio alyvą net tada, kai rekomenduojamas kilometrų skaičius dar nepravažiuotas.
Dėl mūsų šalies klimato sąlygų, transporto priemonės čia susiduria su didžiuliais temperatūrų svyravimais: dar gruodžio mėnesį termometro stulpelis rodė daugiau nei 10 laipsnių šilumos, o sausio pradžioje krito žemiau minus dvidešimties. Analogiškai ir vasaros sezono metu - jeigu liepą ar rugpjūtį temperatūra šokteli virš 30 laipsnių karščio, tai balandžio pradžioje ar spalio pabaigoje galima sulaukti ir šalnų. Tokie temperatūrų skirtumai apsunkina įvairių techninių agregatų darbą.
Dakare sportininkams taip pat tenka susidurti su panašiomis sąlygomis, tik pertrauka tarp ekstremalių temperatūros šokčiojimų yra ne kelios savaitės, o kelios valandos. Pirmąją Dakaro savaitę buvo dienų, kai ryte, startuojant aukštikalnėse, dalyviai išvysdavo sniego, o vakare, nusileidus žemiau, automobilius kaitindavo 30 laipsnių karštis.
„Gamintojai siūlo ypatingą dėmesį į temperatūros pokyčius bei alyvos kokybę atkreipti žiemą. Netinkama alyva praranda savo tepamąsias savybes, tampa ne tokia atspari šalčiui, sutirštėja, todėl paspaudus šaltukui variklį užvesti bus sunkiau. Žmonės neretai suskumba rūpintis valytuvais, padangomis, akumuliatoriumi ir kitais dalykais, tačiau apie vieną svarbiausių, automobilyje naudojamus eksploatacinius skysčius, pamiršta”, - sako „Motul” prekinio ženklo vadovė Lietuvoje Indrė Puriuškytė.
Ji priduria, kad alyva lemia daug automobilio eksploatavimo niuansų: nesunku įsitikinti, jog tinkamos ir aukštos kokybės alyvos naudojimas prailgina variklio, turbinos ir kitų komponentų tarnavimo laiką ir pagerina jų darbą tiek šaltuoju, tiek ir šiltuoju metų laiku.
Tą patvirtintų ne tik aukščiausios kokybės alyvų gamintojai, ant pakuočių nurodantys atitinkamus standartus, specifikacijas ir kitą informaciją, padedančią automobilio savininkui išsirinkti reikalingą alyvą, bet ir mechanikai, susiduriantys su mašinų gedimais dėl netinkamų eksploatacinių skysčių naudojimo.
Besižavint smėlio kopomis ar kitomis ekstremaliomis sąlygomis lekiančiais Dakaro dalyvių automobiliais, reikėtų nepamiršti atkreipti dėmesį ir į savo transporto priemonę, kuri kiekvieną dieną reikiamu momentu padeda iš taško A pasiekti kartais ir už daugelio kilomentrų esantį tašką B.