„Turiu keletą sėkmingai dirbančių įmonių, todėl pats nemažai prisidėjau prie komandos biudžeto formavimo. Verslo teoretikai tokią elgseną greičiausiai pavadintų „neracionalia“, nes iš tiesų kol kas iš šių investicijų ne tik negaunu jokios grąžos, bet ir skriaudžiu šeimą skirdamas jai mažiau laiko. Pagaliau pats rizikuoju nusisukti sprandą. Normalių žmonių akyse turbūt esu stipriai kvanktelėjęs. Vienintelis dalykas kurį neabejotinai gaunu – moralinė statisfakcija“, – apie seną aistrą automobilių sportui atviravo E. Duoba.
Dakaro komandos „Žalvaris“ navigatorius taip pat pripažino, kad iš esmės visi kiti rėmėjų logotipai ant jų automobilio ir aprangos atsirado dėl bičiuliškų santykių, o ne dėl lūkesčių išgarsėti ar gauti kokios nors apčiuopiamos naudos.
„Argentina, Čilė, Bolivija yra pernelyg toli nuo Lietuvos, kad ten reklamuodami savo paslaugas ar produktus galėtum tikėtis rinkų išplėtimo. Tokius pinigus skirdami tiesioginei reklamai ar kokiems nors vietinio kalibro rinkodaros žaidimams, be abejo gautum daugiau naudos. Kita vertus, padėtis turėtų pasikeisti, jei šį kartą mums pasiseks, jei sportiniai rezultatai bus geri ir sulauksime atitinkamo dėmesio viešojoje erdvėje, jei pavyks Dakaro projektą paversti ilgalaikiu. Tokia komanda tampa traukos centru, įdomiu žmonėms, kurie į automobilių sportą žiūri pragmatiškai“, - vylėsi E. Duoba.
Kad toks mąstymas teisingas liudija „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos patirtis. Pavyzdingai viešųjų ryšių ir rinkodaros srityje dirbantis B. Vanago komanda trečiajam startui Dakare sugebėjo suformuoti biudžetą, leidusį už 400 tūkst. eurų (1,38 mln. litų) įsigyti specialiai tokio tipo lenktynėms pagamintą „Toyota Hilux“ visureigį. „Žalvario“ komandos galimybės maždaug penkiskart kuklesnės – A. Juknevičiaus pilotuojamas prototipas „Mebar“ kainuoja maždaug 80 tūkst. eurų (276 tūkst. litų).
N40 vyrų autoklubas
Trečius metus Dakare startuosiančios „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos Romas Austinskas šiomis dienomis mėgaujasi „dviem savaitėm“ šlovės. Sudėtingiausiose pasaulyje laikomomis dykumų lenktynėse važiuoja jo įmonės simboliais papuoštas visureigis. Komandos lyderis Benediktas Vanagas, populiarumu galintis varžytis su Kalėdų Seneliu, prieš fotoreporterius taip pat pasirodo tik vilkėdamas atitinkamais raštais išmargintą aprangą. Dievulio dosniai charizma apdovanoti Dakaro komandos „Žalvaris“ vyrai viešoje erdvėje elgiasi analogiškai, tačiau kalbėdami apie visos šios veiklos rezultatą – kokią naudą gauna garsiausias lenktynes remiančios verslo įmonės? – atsako beveik tokiu pat minoriniu atodūsiu.
„Jei visai tiesiai-šviesiai, tai investicijos į Dakaro projektą turi labai nedaug verslo logikos. Tiesiog aš pats automobilių sporte sukausi „nuo Smetonos laikų“ – studijų metais „Bangos“ klube važinėjau „žiguliukais“ (lenktynininko karjerą nutraukė varžybose patirta trauma – red. pastaba), vėliau turėjom daug reikalų su kartingu, dar vėliau dirbau LASF, todėl šitie dalykai visada rūpėjo. Ambicingos Benedikto idėjos pasirodė įdomios, todėl sutikau padėti jas įgyvendinti tiek prisidėdamas finansiškai, tiek dalyvaudamas tam tikrų sprendimų konstravime. Mes puikiai sutariam, mums pakankamai gerai sekasi, o būtent tai teikia malonumo. Tačiau tik tiek. Sakyti, kad mūsų įmonė iš viso to turi kokios apčiuopiamos naudos būtų pernelyg drąsu“, – prisipažino R. Austinskas.
Verslininkas patikino, kad jei ne parama automobilių sportui „Autopaslaugos“ įmonę (ji specializuojasi pavojingų krovinių gabenime – red. pastaba) būtų galima plėsti ar kurti naujus produktus.
„Vietoj to padedam įžūliai drąsioms svajonėms virsti realiais dalykais ir gaunam milijonus karmos taškų“, – pamokslininko veido mina pareiškė R. Austinskas ir čia pat pratrūko kvatotis.
„Edvardas Baltexport“ savininkas Edvardas Duoba, 2015-ųjų Dakaro egzaminą laikysiantis drauge su Antanu Juknevičium, apie komandos reikmėms leidžiamus pinigus kalba labai panašiai.
Trečius metus Dakare startuosiančios „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos Romas Austinskas šiomis dienomis mėgaujasi „dviem savaitėm“ šlovės. Sudėtingiausiose pasaulyje laikomomis dykumų lenktynėse važiuoja jo įmonės simboliais papuoštas visureigis. Komandos lyderis Benediktas Vanagas, populiarumu galintis varžytis su Kalėdų Seneliu, prieš fotoreporterius taip pat pasirodo tik vilkėdamas atitinkamais raštais išmargintą aprangą. Dievulio dosniai charizma apdovanoti Dakaro komandos „Žalvaris“ vyrai viešoje erdvėje elgiasi analogiškai, tačiau kalbėdami apie visos šios veiklos rezultatą – kokią naudą gauna garsiausias lenktynes remiančios verslo įmonės? – atsako beveik tokiu pat minoriniu atodūsiu.
„Jei visai tiesiai-šviesiai, tai investicijos į Dakaro projektą turi labai nedaug verslo logikos. Tiesiog aš pats automobilių sporte sukausi „nuo Smetonos laikų“ – studijų metais „Bangos“ klube važinėjau „žiguliukais“ (lenktynininko karjerą nutraukė varžybose patirta trauma – red. pastaba), vėliau turėjom daug reikalų su kartingu, dar vėliau dirbau LASF, todėl šitie dalykai visada rūpėjo. Ambicingos Benedikto idėjos pasirodė įdomios, todėl sutikau padėti jas įgyvendinti tiek prisidėdamas finansiškai, tiek dalyvaudamas tam tikrų sprendimų konstravime. Mes puikiai sutariam, mums pakankamai gerai sekasi, o būtent tai teikia malonumo. Tačiau tik tiek. Sakyti, kad mūsų įmonė iš viso to turi kokios apčiuopiamos naudos būtų pernelyg drąsu“, – prisipažino R. Austinskas.
Verslininkas patikino, kad jei ne parama automobilių sportui „Autopaslaugos“ įmonę (ji specializuojasi pavojingų krovinių gabenime – red. pastaba) būtų galima plėsti ar kurti naujus produktus.
„Vietoj to padedam įžūliai drąsioms svajonėms virsti realiais dalykais ir gaunam milijonus karmos taškų“, – pamokslininko veido mina pareiškė R. Austinskas ir čia pat pratrūko kvatotis.
„Edvardas Baltexport“ savininkas Edvardas Duoba, 2015-ųjų Dakaro egzaminą laikysiantis drauge su Antanu Juknevičium, apie komandos reikmėms leidžiamus pinigus kalba labai panašiai.