Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Technologijų kompanija ir aukščiausios klasės padangų gamintojas „Continental“ nuo 2022 metų padangų gamybai pradės naudoti perdirbtą poliesterį. Naujas tvarus poliesterio audinys bus išgaunamas iš plastikinių polietileno teraftalato (PET) butelių ir bus naudojamas padangų karkaso gamybai, o ateityje ši technologija galės pakeisti visą gamyboje reikalingą poliesterį.
Kartu su partneriu – pluošto ir tekstilės gamintoju OTIZ –– „Continental“ sukūrė specialią technologiją, kuri leidžia perdirbti PET butelius nenaudojant cheminio proceso ir užtikrinti, kad perdirbtas poliesterio audinys atitiks itin didelio atsparumo padangų medžiagų reikalavimus.
„Jau 2022 metais padangų gamybai pradėsime naudoti iš perdirbtų plastiko butelių gautą medžiagą. Pažangiame perdirbimo procese pluoštas yra pagamintas iš perdirbto PET plastiko, tačiau jo nereikia skaidyti į atskiras dalis, – sako dr. Andreas Topp, „Continental“ Padangų padalinyje atsakingas už medžiagas, procesų vystymą ir gamybą. – Jau šį rudenį „IAA Mobility“ parodoje Miunchene pristatysime itin pažangias koncepcines padangas, kurių gamyboje panaudotas iš perdirbtų plastiko butelių gautas poliesterio audinys. Naudodami perdirbtas medžiagas, žengsime dar vieną svarbų žingsnį tvarioje žiedinėje ekonomikoje.“
Laboratorijose atlikti bandymai ir „Continental“ padangų testai patvirtino, kad perdirbtų žaliavų audiniai pasižymi tokiomis pačiomis savybėmis kaip ir iki šiol naudotos medžiagos. Jos yra tokios pačios aukštos kokybės kaip ir originalus PET plastikas ir dėl savo savybių itin tinka naudoti padangoms, užtikrinant gerą stabdymą, atsparumą ir terminį stabilumą.
Tradicinis PET plastikas seniai naudojamas padangų gamyboje, kadangi išlaiko savo formą veikiamas itin didelių apkrovų ir temperatūros, todėl pasižymi saugumu važiuojant net ir dideliu greičiu. O perdirbto plastiko panaudojimas leis gamyboje tausoti vertingus išteklius. Pagaminti vieną lengvojo automobilio padangą sunaudojama maždaug 400 gramų poliesterio audinio – tai reiškia, kad keturioms automobilio padangoms galės būti panaudota daugiau kaip 60 perdirbtų plastiko butelių.
Perdirbimas tampa itin svarbiu veiksniu kuriant ir gaminant aukščiausios klasės padangas. Vėliausiai iki 2050-ųjų „Continental“ savo padangų gamyboje naudos tik tvariu būdu gaunamas medžiagas, tad perdirbto PET plastiko panaudojimas yra dar vienas gamintojo žingsnis žiedinėje ekonomikoje.
Technologijų kompanija ir aukščiausios klasės padangų gamintojas „Continental“ nuo 2022 metų padangų gamybai pradės naudoti perdirbtą poliesterį. Naujas tvarus poliesterio audinys bus išgaunamas iš plastikinių polietileno teraftalato (PET) butelių ir bus naudojamas padangų karkaso gamybai, o ateityje ši technologija galės pakeisti visą gamyboje reikalingą poliesterį.
Kartu su partneriu – pluošto ir tekstilės gamintoju OTIZ –– „Continental“ sukūrė specialią technologiją, kuri leidžia perdirbti PET butelius nenaudojant cheminio proceso ir užtikrinti, kad perdirbtas poliesterio audinys atitiks itin didelio atsparumo padangų medžiagų reikalavimus.
„Jau 2022 metais padangų gamybai pradėsime naudoti iš perdirbtų plastiko butelių gautą medžiagą. Pažangiame perdirbimo procese pluoštas yra pagamintas iš perdirbto PET plastiko, tačiau jo nereikia skaidyti į atskiras dalis, – sako dr. Andreas Topp, „Continental“ Padangų padalinyje atsakingas už medžiagas, procesų vystymą ir gamybą. – Jau šį rudenį „IAA Mobility“ parodoje Miunchene pristatysime itin pažangias koncepcines padangas, kurių gamyboje panaudotas iš perdirbtų plastiko butelių gautas poliesterio audinys. Naudodami perdirbtas medžiagas, žengsime dar vieną svarbų žingsnį tvarioje žiedinėje ekonomikoje.“
Laboratorijose atlikti bandymai ir „Continental“ padangų testai patvirtino, kad perdirbtų žaliavų audiniai pasižymi tokiomis pačiomis savybėmis kaip ir iki šiol naudotos medžiagos. Jos yra tokios pačios aukštos kokybės kaip ir originalus PET plastikas ir dėl savo savybių itin tinka naudoti padangoms, užtikrinant gerą stabdymą, atsparumą ir terminį stabilumą.
Tradicinis PET plastikas seniai naudojamas padangų gamyboje, kadangi išlaiko savo formą veikiamas itin didelių apkrovų ir temperatūros, todėl pasižymi saugumu važiuojant net ir dideliu greičiu. O perdirbto plastiko panaudojimas leis gamyboje tausoti vertingus išteklius. Pagaminti vieną lengvojo automobilio padangą sunaudojama maždaug 400 gramų poliesterio audinio – tai reiškia, kad keturioms automobilio padangoms galės būti panaudota daugiau kaip 60 perdirbtų plastiko butelių.
Perdirbimas tampa itin svarbiu veiksniu kuriant ir gaminant aukščiausios klasės padangas. Vėliausiai iki 2050-ųjų „Continental“ savo padangų gamyboje naudos tik tvariu būdu gaunamas medžiagas, tad perdirbto PET plastiko panaudojimas yra dar vienas gamintojo žingsnis žiedinėje ekonomikoje.