• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Technologijų kompanija „Continental“ kuria saugumo sistemą, kuri iš anksto perspės apie galimą akvaplanavimo pavojų. Važiuojant keliu, kuriame yra itin daug vandens, galima prarasti sukibimą ir nesuvaldyti automobilio, todėl kyla avarijos pavojus. Ateityje šios pavojingos situacijos galima bus išvengti naudojantis iš anksto apie akvaplanavimą perspėjančia sistema.

Technologijų kompanija „Continental“ kuria saugumo sistemą, kuri iš anksto perspės apie galimą akvaplanavimo pavojų. Važiuojant keliu, kuriame yra itin daug vandens, galima prarasti sukibimą ir nesuvaldyti automobilio, todėl kyla avarijos pavojus. Ateityje šios pavojingos situacijos galima bus išvengti naudojantis iš anksto apie akvaplanavimą perspėjančia sistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jos veikimas paremtas iš vaizdo kamerų ir padangos jutiklių gaunamais duomenimis, taip iš anksto įvertinant galimo akvaplanavimo pavojų, o laiku perspėtas vairuotojas galės iš anksto pasirinkti saugų greitį.

REKLAMA

„Net jei automobilis yra su geriausiomis padangomis, akvaplanavimas visada yra itin pavojingas ir kelia didelį pavojų eismo saugumui. Tad mes kuriame itin pažangią technologiją, kuri paremta iš jutiklių gaunamais duomenimis ir juos apdorojančia programine įranga, nustatant galimą akvaplanavimo pavojų ir iš anksto perspėjant vairuotoją,“ – apie naujos technologijos ypatumus pasakoja Frankas Jourdanas, „Continental“ Važiuoklės ir saugumo padalinio vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Vaizdo kameros yra vienas svarbiausių sistemos elementų


Akvaplanavimas prasideda kai protektorius nebegali pakankamai greitai iš po padangos pašalinti ant kelio esančio vandens. Vandens kiekį ant kelio padeda nustatyti plataus kampo vaizdo kameros, kurios yra sumontuotos šoniniuose veidrodėliuose, taip pat automobilio priekyje ir gale. „Kai ant kelio yra itin daug vandens, kamera perduoda būdingą iš po padangų kylančių purslų ir vandens šuorų atvaizdą, pagal kurį iš anksto galima nustatyti galimo akvaplanavimo pavojų,“ – sako Berndas Hartmannas, „Continental“ naujos saugumo sistemos projekto vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Padangose esantys jutikliai leidžia įvertinti galimą akvaplanavimą


Be duomenų iš kamerų, „Continental“ sistema taip pat naudos ir iš padangų gaunamą informaciją apie galimą akvaplanavimą, kurią siųs padangose sumontuoti jutikliai. „Mes naudojame elektroninės padangų informacinės sistemos „eTIS“ akcelerometro signalą, nustatydami kylančią grėsmę,“ – sako Andreas Wolfas, „Continental“ Kėbulų ir saugumo padalinio skyriaus vadovas. „eTIS“ sistemos jutikliai taip pat nustato protektoriaus gylį ir šie duomenys vairuotojui leis pasirinkti saugų važiavimo greitį ant šlapios kelio dangos.

REKLAMA

Taip pat šios sistemos dėka iš automobilių gaunami duomenys bus siunčiami į saugyklą debesijoje, taip perspėjant kitų automobilių vairuotojus apie artėjimą prie pavojingos zonos. Be to, ši sistema bus labai svarbi savivaldžių automobilių saugumo įrangos dalis, kadangi jie turės išvengti akvaplanavimo be žmogaus įsikišimo. Todėl „Continental“ perspėjimo apie akvaplanavimą sistema įprastiems ir savivaldžiams automobiliams yra dar vienas žingsnis, siekiant „Vision Zero“ tikslo – eismo keliuose be įvykių.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų