• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta įvairiausių siūlymų, tam tikruose  miestuose ar net visoje šalyje, uždrausti tradicinėmis jėgainėmis varomų transporto priemonių pardavimus. Vakar Prancūzijos lyderiai paskelbė apie norą nuo 2040 metų šioje šalyje uždrausti pardavinėti naujus automobilius, kurie turi benzinu arba dyzelinu varomus variklius. 
Ambicija - sveikintina, tačiau kaip ir daugelis politikų pažadų - jie neturi nieko bendro su sveiku protu. Pavyzdžiui, net 95% Prancūzijos parką sudarančių mašinų į priekį juda benzino arba dyzelino pagalba, kai tuo tarpu elektromobiliai Prancūzijoje sudaro vos 1,2% viso transporto priemonių parko.
Vis gi, iki 2050 metų liko dar daug laiko. Iki tol elektromobiliai taps efektyvesni, įkrovimo stotelių atsiras žymiai daugiau, tačiau ar tikrai benzinu arba dyzelinu varomos transporto priemonės artimiausioje ateityje bus išstumtos, o jas pakeis tik trumpoms kelionėms, kol kas,  tinkami elektromobiliai?
Automobiliams skirtų komponentų gamintoja „Continental“ mano visiškai kitaip. Šios įmonės specialistai mano, jog dyzeliniu varikliu aprūpintos transporto priemonės turi šviesią ateitį.
„Continental“ norėdama pagrįsti savo skambų pareiškimą, pristatė naują technologiją - „Super Clean Electrified Diesel“, kurios dėka NOX emisija sumažėja iki net 60%.
„Dyzeliniai varikliai, nepaisant didžiulio spaudimo, yra vieni efektyviausių motorų, kuriuos galima montuoti į lengvuosius automobilius, autobusus ar sunkvežimius“, - pristatydamas naują technologiją pridūrė „Continental“ atstovas Jose Avila.
„Šiuo metu neturime tinkamos alternatyvos, kuri galėtų pakeisti dyzelinu varomus variklius, tad mūsų darbas - surasti būdą ir sukurti technologiją, kuri leistų sumažinti šio tipo variklių užterštumą.“
„Continental“ inžinieriai norėdami sumažinti tradicinio keturių cilindrų dyzelinio variklio emisiją, iš pradžių atliko keletą bandomųjų važiavimų, o vėliau pradėjo keisti įvairiausius variklio komponentus. Pirmasis komponentas, kuris turėjo iškeliauti - gamyklinė įpurškimo sistema. Ją pakeitė „Continental PCRs5“ įpurškimo sistema, kuri dirbant ekstremaliomis sąlygomis sukuria net 2500 barų slėgį (taip, tai ne klaida).
Į bandomąjį automobilį taip pat įdiegę naują vožtuvų valdymo sistemą, „Continental“ inžinieriai labai greitai savo kompiuterių ekranuose pamatė jiems patinkančius skaičius.

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta įvairiausių siūlymų, tam tikruose  miestuose ar net visoje šalyje, uždrausti tradicinėmis jėgainėmis varomų transporto priemonių pardavimus. Vakar Prancūzijos lyderiai paskelbė apie norą nuo 2040 metų šioje šalyje uždrausti pardavinėti naujus automobilius, kurie turi benzinu arba dyzelinu varomus variklius. 
Ambicija - sveikintina, tačiau kaip ir daugelis politikų pažadų - jie neturi nieko bendro su sveiku protu. Pavyzdžiui, net 95% Prancūzijos parką sudarančių mašinų į priekį juda benzino arba dyzelino pagalba, kai tuo tarpu elektromobiliai Prancūzijoje sudaro vos 1,2% viso transporto priemonių parko.
Vis gi, iki 2050 metų liko dar daug laiko. Iki tol elektromobiliai taps efektyvesni, įkrovimo stotelių atsiras žymiai daugiau, tačiau ar tikrai benzinu arba dyzelinu varomos transporto priemonės artimiausioje ateityje bus išstumtos, o jas pakeis tik trumpoms kelionėms, kol kas,  tinkami elektromobiliai?
Automobiliams skirtų komponentų gamintoja „Continental“ mano visiškai kitaip. Šios įmonės specialistai mano, jog dyzeliniu varikliu aprūpintos transporto priemonės turi šviesią ateitį.
„Continental“ norėdama pagrįsti savo skambų pareiškimą, pristatė naują technologiją - „Super Clean Electrified Diesel“, kurios dėka NOX emisija sumažėja iki net 60%.
„Dyzeliniai varikliai, nepaisant didžiulio spaudimo, yra vieni efektyviausių motorų, kuriuos galima montuoti į lengvuosius automobilius, autobusus ar sunkvežimius“, - pristatydamas naują technologiją pridūrė „Continental“ atstovas Jose Avila.
„Šiuo metu neturime tinkamos alternatyvos, kuri galėtų pakeisti dyzelinu varomus variklius, tad mūsų darbas - surasti būdą ir sukurti technologiją, kuri leistų sumažinti šio tipo variklių užterštumą.“
„Continental“ inžinieriai norėdami sumažinti tradicinio keturių cilindrų dyzelinio variklio emisiją, iš pradžių atliko keletą bandomųjų važiavimų, o vėliau pradėjo keisti įvairiausius variklio komponentus. Pirmasis komponentas, kuris turėjo iškeliauti - gamyklinė įpurškimo sistema. Ją pakeitė „Continental PCRs5“ įpurškimo sistema, kuri dirbant ekstremaliomis sąlygomis sukuria net 2500 barų slėgį (taip, tai ne klaida).
Į bandomąjį automobilį taip pat įdiegę naują vožtuvų valdymo sistemą, „Continental“ inžinieriai labai greitai savo kompiuterių ekranuose pamatė jiems patinkančius skaičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotrauka


„Continental“ specialistai tęsdami savo eksperimentą, taip pat sukūrė naują 48 voltų hibridinę sistemą, kurios pagrindu tapo diržu varomas starteris - generatorius.  Kaip ir daugelis hibridinių jėgainių, taip ir ši turi stabdžių energijos generavimo sistemą, padeda efektyviau automobiliui įsibėgėti, bet ir padeda sumažinti NOX ir CO2 emisijas maždaug 6 procentais.
14% NOX emisijų sumažėjimą „Continental“ užfiksavo, kuomet į automobilį įdiegė naujo tipo katalizatorių - „EMICAT“. Trumpai tariant - tai yra papildomas šildytuvas, kuris leidžia varikliui ir „SCR“ katalizatoriui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą. Kuo greičiau variklis ir „SCR“ katalizatorius pasiekia darbinę temperatūrą, tuo mažesnė tikimybė, jog dyzelinis variklis išmes didesnę dozę NOX emisijų.

REKLAMA

Nuotrauka (2)


„Continental“ specialistai į automobilį taip pat įdiegė keletą papildomų elektroninių sistemų. Viena iš jų - „Energy Management“ sistema, kuri leidžia surasti optimalų važiavimo režimą, kurio dėka NOX ir CO2 emisijas galima sumažinti ne keliais, bet keliomis dešimtimis procentų.
Atlikę visus bandymus, komponentų gamintojos inžinieriai užfiksavo puikų rezultatą - 80 g/km CO2. Ir šis rezultatas buvo pasiektas ne laboratorijoje, bet bendro naudojimo keliuose.
Taip pat reikėtų paminėti, jog „Continental“ bandomuoju triušiu tapo „Golf GTD“, kuris turi 4 cilindrų, 184 arklio galias išvystantį motorą.
Po keletos metų įsigalios naujas reglamentas, reikalaujantis, jog visi benzinu arba dyzelinu varomos mašinos išmestų ne daugiau nei 95 g/km CO2.
Didžiausias „Continental“ specialistų pasiekimas - šių patobulinimų kaina. Sumontavę visas šias technologijas į eilinį „Golf GTD“, galutinė automobilio kaina išauga vos 2%.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų