Ohajo valstijoje gimęs specialistas automobilių dizainerio karjerą pradėjo 1981 metais, tuometinėje „General Motors“ būstinėje Vokietijoje, kur jis plušo prie vokiškai santūrių „Opel“ automobilių. Atsižvelgiant į tame laikmetyje gamintus „Opel“ produktus, vargu ar juos norėtųsi pavadinti dizaino šedevrais, tačiau įgauta patirtis buvo neįkainojama.
Nepaisant to, praėjus vos porai metų. 1983 metais, jis Frankfurto automobilių parodoje pristatė mažyčio miesto automobilio koncepciją – „Opel Junior“. Tai buvo bene pirmasis Chriso rimtas projektas, kuris, beje, jam leido laimėti apdovanojimą už originalumą. Ir tai buvo tik pradžia.
Įgūdžių demonstracija Italijoje
Automobilio grožis, suteikiamos emocijos – savybės, kurios Italijoje įsikūrusiems gamintojams turi žymiai didesnę reikšmę negu, pavyzdžiui, „Toyota“ ar „Daihatsu“ dirbantiems specialistams.
Itališki automobiliai, dažniausiai, sugeba nustebinti elegantiškomis, retkarčiais neįprastomis ar pritrenkiančiomis kėbulo linijomis. Žinoma, tai galioja ne visiems itališkiems ratuočiams, bet didžioji dalis labai dažnai tampa įkvėpimo šaltiniu kitiems dizaineriams.
Chrisas Bangle į saulėtąją ir kalnuotą Italiją iškeliavo 1985 metais, sulaukęs gundančio pasiūlymo iš „Fiat Group“ koncerne dirbusių kolegų – jis nesudvejojo. Juk ne kiekvieną dieną gauni galimybę tapti didžiulio koncerno dalimi, kuriame galbūt pavyks prisijungti prie „Alfa Romeo“, „Lancia“ ar netgi „Ferrari“ projektų vystymo.
Anuomet „Fiat“ buvo visiškai kitokia kompanija negu yra dabar. Devintame dešimtmetyje „Fiat“ buvo labai stiprus, rimtas žaidėjas mažų ir kompaktiškų automobilių segmente. Tokie modeliai kaip: „Panda“, „Uno“, ar „Tipo“ buvo matomi kiekviename Vakarų Europos didmiestyje, tačiau tuometiniam „Fiat“ markės vadovui Paolo Cantarella, norėjosi džiaugtis ne tik pelningai veikiančia bendrove. Jis norėjo, jog žmonės visiems laikams pakeistų požiūrį į „Fiat“. Jis norėjo, jog modelių gamoje atsirastų automobilis, kuris prilygtų „Fiat“ markės ikonoms – „Fiat 124“ kupė arba „Spider“ – įvaizdžio formuotojai, kurie žmonėms leidžia atsikratyti nusistovėjusių stereotipų.
Ar ši užduotis iškart buvo patikėta Chrisui Bangle? Tikrai ne. Chrisas Bangle kalbėdamas su kolegomis iš „FormTrends“ teigė, jog idėja sukurti sportišką kupė kilo tuometiniam „Fiat“ vyriausiajam inžinieriui Pietro Tronville.
„Jis pakvietė mane į savo biurą ir pasakė, jog „Pininfarina“ gamykloje gali atsirasti laisvos vietos naujam modeliui, kurį galėtume sukurti pasinaudoję „Fiat Tipo“ platforma. Be to, automobilio projektavimo stadijoje jie konkuruotų tik su kolegomis iš „Pininfarina Design“ padalinio“, – leidiniui pasakojo Chrisas Bangle.
Būtent amerikiečio projektas sugebėjo pranokti kolegų iš „Pininfarina“ siūlymus. Ir nors „Pininfarina“ nelaimėjo šio konkurso, tačiau vėliau jie buvo įtraukti į tolimesnį „Fiat Coupe“ automobilio projektavimo procesą. Jiems buvo liepta sukurti sportiško kupė interjerą.
Ir ką jūs manote? „Fiat Coupe“ buvo bene ryškiausias to laikmečio automobilis. Radikalių, neįprastų formų automobilis sulaukė gausybės komplimentų iš žiniasklaidos atstovų, kuriems patiko ne tik drąsus eksterjero dizainas, bet ir tai ką „Fiat Coupe“ galėjo pasiūlyti – smagias valdymo savybes ir itin šauniai baubiantį 5 cilindrų variklį.
Po sėkmingo „Fiat Coupe“ debiuto, Chrisas Bangle neturėjo laiko kada atsipūsti. Praėjus vieneriems metams nuo „Fiat Coupe“ pasirodymo, amerikietis stovėjo šalia gerokai konservatyvesnio, bet ne ką mažiau patrauklaus „Alfa Romeo 145“ hečbeko, kuris turėjo simbolizuoti naują „Alfa Romeo“ erą. Erą, kurioje dar buvo „Boxer“ tipo varikliai – išskirtinė savybė, kurios gamintojas ilgainiui atsisakė.
BMW tapo lyderė
Aukštesnės automobilių segmentas vis dažniau primena kovos lauką, bet tai – nėra kvapą gniaužianti naujiena. Prabangius automobilius projektuojantys gamintojai visuomet konkuravo tarpusavyje. Retkarčiais – garbingai, retkarčiais – nelabai. Skirtumas tik tas, jog aukštesnės klasės automobilių ringe pastaruosius keletą dešimtmečių tarpusavyje mušasi tik du gamintojai: BMW ir „Mercedes-Benz“.
Dešimto dešimtmečio pradžioje Miunchene įsikūrusi bendrovė negalėjo skųstis dėmesio trūkumu. Anaiptol. Visame pasaulyje automobilių pardavimų statistika atrodė solidžiai, bet ne taip solidžiai, jog būtų galima pasigirti priešais kolegas iš visos automobilių industrijos.
„Mercedes-Benz“ daugelį metų buvo aukštesnės klasės automobilių lyderė. Tiek technologijų, inovacijų, neįprastų sprendimų, tiek pardavimų bei pelningumo srityse, tad kai atėjo metas imti jautį už ragų ir iš karaliaus sosto išstumti „Mercedes-Benz“, BMW bendrovės vadovai į pagalbą pasitelkė bene geriausią kompanioną – Chrisą Bangle.
Po to, kai amerikietis paliko „Fiat Group“ koncerną ir persikėlė į BMW, vargu ar kas nors galėjo pagalvoti, jog jis sugebės visiems laikams pakeisti BMW automobilių veidą. Kardinaliai.
Sulig naujuoju tūkstantmečiu BMW pradėjo įgyvendinti bene ambicingiausią bendrovės plėtros planą. 2001 metais buvo pristatyta naujos kartos 7 serija, po vienerių metų pasirodė „Z4“, 6 serija, dar vėliau – naujos 3-ios ir 1-os serijos interpretacijos. Ir sulig kiekvieno modelio pasirodymu Chrisui Bangle buvo siunčiamos kritikos strėlės. Drastiškai pasikeitusi automobilių dizaino kryptis supykdė konservatyvumo užliūliuoti vairuotojai. Jie piktinosi, jog amerikietis visiems laikams sugadino BMW įvaizdį, bet iš tiesų, jie klydo. Labai smarkiai klydo.
Chrisas Bangle, net ir sulaukdamas labai aštrios kritikos, visuomet gynė savo kūrinius, sakydamas, jog norint tinkamai įvertinti jo ir jam pavaldžios komandos darbą, iš pradžių reikia automobilį pamatyti gyvai, nes nuotraukos nesugeba perteikti to, ką galima pamatyti žvelgiant į originalą.
Ne vieną kartą kritikuota BMW automobilių išvaizda sugebėjo sudominti gerokai didesnę vairuotojų auditoriją, kuri padėjo šiai markei pardavimų statistikoje aplenkti ne bet ką, o savo rimčiausią varžovą – „Mercedes-Benz“.
Atsitraukė nuo automobilių
Išskirtinę dizaino filosofiją demonstravęs specialistas 2009 metais pareiškė, jog pasitraukia iš BMW vyriausiojo dizainerio pozicijos ir stačia galva pasinėrė į jo širdžiai artimesnius projektus.
Tais pačiais metais jis persikėlė į Italiją, kurioje Chrisas su savo žmona įkūrė „Chris Bangle Associates“ – įmonę, kuri bendradarbiauja su didžiausiomis pasaulio įmonėmis.
Nors Chrisas šiuo metu nėra įsipareigojęs nei vienam automobilių gamintojui, mes slapta tikimės, jog jis vieną dieną sugrįš ir pasaulį nustebins su dar vienu dizaino šedevru.