• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Prikaustė visuomenės dėmesį“, „Ekspertai prognozuoja sėkmę“ – šie ir kiti epitetai kiekvienais metais skrieja į įvairiausių koncepcijų kūrėjų kraitį. Vis dėlto, vis daugiau futuristiškų projektų labai greitai lieka užmarštyje. Ar taip yra dėl to, jog netradiciniai ir įspūdingai atrodantys projektai pradingsta milžiniškame sraute? Iš dalies. O galbūt daugelis futuristiškų koncepcijų nebėra tokios įdomios kaip anksčiau?
Šiuolaikinio, ateities automobilio, kad ir kaip keistai tai skambėtų, formulę sudaro keli pagrindiniai ingredientai. Jis privalo atrodyti kaip kosminis laivas, jis privalo turėti elektra varomą jėgainę ir jis privalo mokėti važiuoti pats. Visa kita – tik dizainerių sugebėjimas šias technologijas įvynioti į gražų saldainio popieriuką.
Akivaizdu, jog daugelis inžinierių ateities automobilį įsivaizduoja praktiškai taip pat kaip ir daugelis kolegų, kurie toje pačioje srityje dirbo prieš 20 ar 30 metų. Ateities automobilis privalo būti ekologiškas, efektyvus ir nestabdantis tolimesnio progreso.

„Prikaustė visuomenės dėmesį“, „Ekspertai prognozuoja sėkmę“ – šie ir kiti epitetai kiekvienais metais skrieja į įvairiausių koncepcijų kūrėjų kraitį. Vis dėlto, vis daugiau futuristiškų projektų labai greitai lieka užmarštyje. Ar taip yra dėl to, jog netradiciniai ir įspūdingai atrodantys projektai pradingsta milžiniškame sraute? Iš dalies. O galbūt daugelis futuristiškų koncepcijų nebėra tokios įdomios kaip anksčiau?
Šiuolaikinio, ateities automobilio, kad ir kaip keistai tai skambėtų, formulę sudaro keli pagrindiniai ingredientai. Jis privalo atrodyti kaip kosminis laivas, jis privalo turėti elektra varomą jėgainę ir jis privalo mokėti važiuoti pats. Visa kita – tik dizainerių sugebėjimas šias technologijas įvynioti į gražų saldainio popieriuką.
Akivaizdu, jog daugelis inžinierių ateities automobilį įsivaizduoja praktiškai taip pat kaip ir daugelis kolegų, kurie toje pačioje srityje dirbo prieš 20 ar 30 metų. Ateities automobilis privalo būti ekologiškas, efektyvus ir nestabdantis tolimesnio progreso.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault EZ-ULTIMO (2)


Šviesi ateitis
Dabar galime drąsiai sakyti, jog gyvename laikotarpyje, kuriame matome ryškų proveržį elektra varomų automobilių segmente. Teoriškai – tai yra puiki alternatyva vidaus degimo varikliui, tačiau kaip ir daugelis naujovių, taip ir elektromobilių įsisavinimas pareikalaus tam tikro laiko, pastangų ir nemažų investicijų.
Prieš keletą dešimtmečių, keletas automobilių pramonės milžinų pradėjo ieškoti tinkamų alternatyvų vidaus degimo varikliui. Potenciali alternatyva turėjo pasižymėti tokiomis pačiomis arba geresnėmis techninėmis charakteristikomis, užtikrinti puikų efektyvumą ir turėti potencialo ilgalaikėje perspektyvoje.
Dujų turbinos automobilių gamintojų dėmesį patraukė ketvirto dešimtmečio viduryje. Tuomet šiems neįprastiems agregatams nemažai dėmesio skyrė „
Chrysler“, o nuo 1950-ųjų pradžios – milžiniška „
General Motors“ inžinierių gvardija.
Tuomet dujų turbina atrodė kaip kone ideali alternatyva vidaus degimo varikliui: mažiau judančiųjų dalių, teoriškai – mažesnės išlaidos remontui, kompaktiški išmatavimai ir svarbiausia – nuostabus efektyvumas ir išgaunama galia.

REKLAMA

Chevrolet Turbo Titan III (10)


„Chevrolet“ eksperimentas
„General Motors“ koncernui priklausančios markės – „
Chevrolet“ inžinieriai, 1966 metais pristatė futuristiškai atrodančio vilkiko koncepciją – „Turbo Titan III“.
Šį vardą „Chevrolet“ inžinieriai pasirinko ne po gero išgertuvių baliaus, o dėl to, jog tai buvo trečiasis „Turbo Titan“ vilkiko egzempliorius. Prieš tai sukurti prototipai atliko bandomųjų triušių vaidmenį iki momento, kuomet „Chevrolet“ inžinieriai buvo užtikrinti savo projekto išbaigtumu.
Neįprasta vilkiko išvaizda – akivaizdus „Turbo Titan III“ išskirtinumas, tačiau patys įdomiausi sprendimai slypėjo įvairiose smulkmenose. Pavyzdžiui, pasukus specialią svirtelę, priekiniai žibintai susiskleisdavo ir pasislėpdavo milžiniškose oro paėmimo angose.
„Turbo Titan III“ taip pat turėjo „Gullwing“ stiliaus duris, kurios pasikeldavo į viršų. Visai kaip legendiniame „Mercedes Benz 300 SL“.

REKLAMA
REKLAMA

Chevrolet Turbo Titan III (8)


Vis dėlto, pagrindinis vaidmuo buvo skirtas „Turbo Titan III“ jėgainei – dujų turbinai.
Tai nebuvo visiškai naujas agregatas – „GT 309“ vardu pavadinta dujų turbina buvo kuriama 15 metų, o vėliau ir bandoma įvairiuose prototipuose. Gamintojo duomenimis, pasaulį išvydo maždaug 30 skirtingų transporto priemonių prototipų, kurios buvo varomos eksperimente dujų turbinos jėgaine.
„Turbo Titan III“ vilkike sumontuota dujų turbina išvystė 280 arklio galių ir net 1200 Nm sukimo momentą, kuris dėl dujų turbinos veikimo ypatumų, buvo pasiekiamas tą pačią akimirką kai vairuotojas bandydavo išjudinti 15 metrų ilgio ir 35 tonų svorio sąstatą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Chevrolet Turbo Titan III (5)


Apynasrį uždėjo reikalavimai
„Chevrolet“ pristačiusi „Turbo Titan III“ vilkiką, ne vienam žiniasklaidos atstovui teigė, jog dujų turbiną turintis vilkikas keliaus į serijinę gamybą.
„Chevrolet“ turėjo pakankamai išteklių ir noro finansuoti tokio vilkiko projektą, nes gamintojas norėjo padaryti tai ką padarė „Tesla“ – sukelti proveržį transporto priemonių industrijoje.
Šviesią vilkiko ateitį sustabdė 1970-aisiais metais JAV įsigalioję taršos reikalavimai, kurie tą pačią akimirką „Chevrolet“ inžinierių triūsą ir ambicijas išmėtė į šiukšlių dėžę.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų