Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ahh ta garsioji ir didžioji Sovietų Sąjunga, kurioje vyresnio amžiaus skaitytojai užaugo ir turi daugybę prisiminimų. Vienas iš jų, to laikmečio vienas įspūdingiausių automobilių "GAZ-13" arba dar kitaip Čaika.
Sovietų Sąjunga be proto žvalgėsi per petį į Vakarų pasaulį ir kopijavo viską kas įmanoma, pradedant reklamą, madą ir baigiant technika arba dar kitaip automobilius. Kadangi tolimuose ir moderniuose Vakaruose valdžios atstovai važinėjo su prabangiais Mercedes ar Cadillac automobiliais, kažko panašaus reikėjo ir Sovietų Sąjungos pareigūnams. Tad ką padarė GAZ inžinieriai? Turbūt nuskrido į JAV, pamatė Packard "Patrician" ir nukopijavo beveik identiškai. Šiuo darbu Sovietų Sąjunga labai didžiavosi ir automobilį demonstravo Brno, Budapešto, Leipcigo, Ženevos ir net Niujorko parodose.
Tačiau truputėlį labiau įsigilinkime į šio automobilio kūrimą ir prasme. Kaip ir minėjome anksčiau daugybę įtakos tokio automobilio gimimui turėjo JAV ir Vakarų Europa, kurioje aukšti pareigūnai buvo vežiojami prabangiais to meto automobiliai. Sovietų Sąjungos pareigūnai nuvykę į JAV nusipirko Packard, automobilį išrinko iki mažiausių varžtelių ir studijavo variklį, transmisiją ir kitus techninius komponentus. Taip gimė GAZ - ZIL inžinierių hibridas.
Chrysler aštuonių cilindrų blokas sumaišytas su "Volgos" modelio techniniais komponentais turėjo 4,89 litro motorą, kuris išvystydavo 180 arklio galių. Tačiau tokį motorą turėjo pirmieji prototipai, vėlesni automobiliai turėjo didesnį, 5,5 litro agregatą su 195 poniais.
Labiausiai šis automobilis išgarsėjo tuo, jog jį naudojo ne tik aukštas pareigas užimantys Sovietų Sąjungos pareigūnai, bet ir slaptoji tarnyba KGB. Kuri turėjo truputėlį modifikuotus automobilius. Jie buvo galingesnį, turėjo modernesnę transmisiją, o jų automobiliai buvo varomi kuru atvežtu iš Suomijos. Tačiau yra žinoma, jog šį Rusišką „Čaiką" naudojo Bulgarijos, Mongolijos, Šiaurės Korėjos, Indonezijos, Etiopijos ir Suomijos ambasadoriai.
GAZ šį modelį gamino daugiau negu 20 metų, nuo 1959 iki 19871 metų. Nors automobilio gamyba buvo pakankamai kukli, per metus GAZ surinkdavo apie 150 automobilių, tad terminas serijinė gamyba šiam automobiliui nelabai tinka. Nors gerai pagalvojus, visi "Čaikos" modeliai buvo surenkami rankomis, visai kaip Aston Martin.
Įpusėjus 7 dešimtmečiui, GAZ trumpam perkėlė automobilių gamybą Rygos autobusų gamyklą, kurios gimdavo RAF automobiliai. GAZ norėdama aprūpinti sąjungai lojalius piliečius vakarinėje SSRS pusėje padovanodavo šiuos prabangius automobilius.
Ahh ta garsioji ir didžioji Sovietų Sąjunga, kurioje vyresnio amžiaus skaitytojai užaugo ir turi daugybę prisiminimų. Vienas iš jų, to laikmečio vienas įspūdingiausių automobilių "GAZ-13" arba dar kitaip Čaika.
Sovietų Sąjunga be proto žvalgėsi per petį į Vakarų pasaulį ir kopijavo viską kas įmanoma, pradedant reklamą, madą ir baigiant technika arba dar kitaip automobilius. Kadangi tolimuose ir moderniuose Vakaruose valdžios atstovai važinėjo su prabangiais Mercedes ar Cadillac automobiliais, kažko panašaus reikėjo ir Sovietų Sąjungos pareigūnams. Tad ką padarė GAZ inžinieriai? Turbūt nuskrido į JAV, pamatė Packard "Patrician" ir nukopijavo beveik identiškai. Šiuo darbu Sovietų Sąjunga labai didžiavosi ir automobilį demonstravo Brno, Budapešto, Leipcigo, Ženevos ir net Niujorko parodose.
Tačiau truputėlį labiau įsigilinkime į šio automobilio kūrimą ir prasme. Kaip ir minėjome anksčiau daugybę įtakos tokio automobilio gimimui turėjo JAV ir Vakarų Europa, kurioje aukšti pareigūnai buvo vežiojami prabangiais to meto automobiliai. Sovietų Sąjungos pareigūnai nuvykę į JAV nusipirko Packard, automobilį išrinko iki mažiausių varžtelių ir studijavo variklį, transmisiją ir kitus techninius komponentus. Taip gimė GAZ - ZIL inžinierių hibridas.
Chrysler aštuonių cilindrų blokas sumaišytas su "Volgos" modelio techniniais komponentais turėjo 4,89 litro motorą, kuris išvystydavo 180 arklio galių. Tačiau tokį motorą turėjo pirmieji prototipai, vėlesni automobiliai turėjo didesnį, 5,5 litro agregatą su 195 poniais.
Labiausiai šis automobilis išgarsėjo tuo, jog jį naudojo ne tik aukštas pareigas užimantys Sovietų Sąjungos pareigūnai, bet ir slaptoji tarnyba KGB. Kuri turėjo truputėlį modifikuotus automobilius. Jie buvo galingesnį, turėjo modernesnę transmisiją, o jų automobiliai buvo varomi kuru atvežtu iš Suomijos. Tačiau yra žinoma, jog šį Rusišką „Čaiką" naudojo Bulgarijos, Mongolijos, Šiaurės Korėjos, Indonezijos, Etiopijos ir Suomijos ambasadoriai.
GAZ šį modelį gamino daugiau negu 20 metų, nuo 1959 iki 19871 metų. Nors automobilio gamyba buvo pakankamai kukli, per metus GAZ surinkdavo apie 150 automobilių, tad terminas serijinė gamyba šiam automobiliui nelabai tinka. Nors gerai pagalvojus, visi "Čaikos" modeliai buvo surenkami rankomis, visai kaip Aston Martin.
Įpusėjus 7 dešimtmečiui, GAZ trumpam perkėlė automobilių gamybą Rygos autobusų gamyklą, kurios gimdavo RAF automobiliai. GAZ norėdama aprūpinti sąjungai lojalius piliečius vakarinėje SSRS pusėje padovanodavo šiuos prabangius automobilius.