„BRM“ atsižvelgdama į naujas variklių taisykles, sukūrė netradicinės komponuotės variklį. „BRM“ inžinieriai nusprendė sujungti du 1.5 litro, 16 vožtuvų, 8 cilindrų variklius. Taip supratote teisingai. „BRM“ sukūrė 16 cilindrų, 3.0 litrų benzininį variklį, kuris 1966 metais buvo montuojamas į „Lotus“ ekipos bolidus.
Ilgametė „BRM“ partnerė „Lotus“ tikėjosi, jog naujasis motoras bus ne tik galingas, bet ir efektyvus bei patikimas kaip ir „BRM“ specialistų sukurtas 1.5 litro turbininis agregatas. Vis dėlto, šis inžinerinis stebuklas buvo per didelis, per sunkus ir nepatikimas.
„H16“ motoras išvystė 395 arklio galias esant 10,250 aps/min. Šiek tiek patobulinti, metų eigoje pasirodę varikliai išvystė 420 arklio galių. Baltame popieriaus lape šie skaičiai atrodė neblogai, tačiau „H16“ turėjo ir dar vieną problemą - siaurą galios diapazoną.
1966 metų sezonas „Lotus“ ekipai buvo labai prastas. Britų ekipa per vienerius metus, vargais negalais, iškovojo tik vieną pergalę. „Lotus“ inžinieriai bandydami taisyti „BRM“ klaidas padidino variklio tūrį iki 4.2 litro, tačiau tai neišsprendė pagrindinių „H16“ motoro bėdų. Vėliau juos pakeitė kompaktiškesni ir lengvesni „Ford“ kompanijos 8 cilindrų agregatai.
O dabar šiek tiek garsų.