Skirtingai nei tradiciniai garsiakalbiai, kuriuose garsas generuojamas naudojant magnetą ir ritę, „Warwick Acoustics“ sistema veikia kitaip. Ji naudoja itin ploną membraną, kuri įdedama tarp dviejų perforuotų elektrodų. Keičiantis elektros įtampai, susidaro elektrostatinis laukas, kuris judina membraną ir sukuria garsą.
Dėl šios technologijos elektrostatiniai garsiakalbiai yra net 90 proc. lengvesni ir sunaudoja 90 proc. mažiau energijos nei įprasti garsiakalbiai. Tai gali būti itin naudinga elektromobilių gamintojams, kurie stengiasi optimizuoti kiekvieną elementą. Pradedant nuo šildymo ir oro kondicionavimo iki garso sistemų.
„Warwick Acoustics“ naujos garso sistemos bandymus atliko su modifikuotu „Polestar 2“. Bendrovės teigimu, garso sistemos bandymų rezultatai buvo tokie įtikinantys, „Warwick Acoustics“ inžinierių kūrinys jau šiemet pateks į serijiniu būdu gaminamą elektromobilį. Nors gamintojas neatskleidė kuris gamintojas nusprendė bendradarbiauti su „Warwick Acoustics“, tačiau automobilių industrijos užkulisiuose kalbama, kad šie pažangūs garsiakalbiai pasirodys elektriniame „Range Rover“.
Ar garso sistema gali padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą?
Bendrovė teigia, kad jos technologija, vien dėl mažesnių energijos sąnaudų, 100 kWh talpos bateriją turinčio elektromobilio nuvažiuojamą atstumą gali padidinti iki 32 kilometrų.
Tai reiškia, kad vien šios garso sistemos dėka, gamintojai galėtų naudoti mažesnės talpos baterijas, pvz., 95 kWh vietoje 100 kWh, ir išlaikyti tokį patį nuvažiuojamą atstumą.
Toks sprendimas ne tik sumažintų automobilio svorį, bet ir leistų sutaupyti maždaug 600 eurų, kuriuos gamintojas turėtų išleisti didesnės talpos baterijai.
Be to, elektrostatiniai garsiakalbiai yra kompaktiškesni, todėl juos galima lengvai integruoti į automobilio interjerą. Pavyzdžiui, į galvai skirtas sėdynių atramas.
Įvertino ir audiofilai
Pirmieji „Warwick Acoustics“ garso sistemos testai jau spėjo sulaukti entuziastingų atsiliepimų. Pasak ekspertų, naujoji technologija pasižymi ypatingai tiksliu, švariu ir giliu garsu, kuris lenkia tradicines automobilines garso sistemas.
Pasak bendrovės vadovo Mike'o Granto, ši technologija jau patraukė daugelio automobilių gamintojų dėmesį, kurie svarsto į savo elektromobilius diegti pažangią garso sistemą.
Jei šis sprendimas pasiteisins, netolimoje ateityje elektromobilių garso sistemos ne tik skambės geriau, bet ir prisidės prie mažesnių energijos sąnaudų ir didesnio nuvažiuojamo atstumo.