Jungtinės Karalystės transporto departamento priimtas nutarimas reikalauja, kad 22 proc. visų šalyje parduotų naujų lengvųjų automobilių būtų elektriniai. 10 proc. riba buvo nustatyta keleiviniams ir krovininiams furgonams.
Praėjus vieneriems metams, nuo 2025 m., nulinės taršos automobilių pardavimų kvota turės išaugti iki 33 proc. o 2028 m. – net 52 proc. Procentinė išraiška augs iki pat 2035 metų, kai Jungtinės Karalystės vairuotojai nebeturės kito pasirinkimo tik arba pirkti naują elektrinį arba naudotą automobilį su vidaus degimo varikliu.
Natūralu, jog šiuo sprendimu pasibaisėjo ne tik kai kurie įstatymų leidėjai, bet ir automobilių gamintojai, kurie tikina, jog toks sprendimas kaip reikiant sutrikdys Jungtinės Karalystės naujų automobilių pardavimus ir naujų automobilių gamybą. Galiausiai, jie tikina, jog toks sprendimas turės rimtų pasekmių visuomenėje.
Atsižvelgiant į tokį absurdišką reikalavimą, kai kurie gamintojai gali imtis ne pačių maloniausių priemonių. Pavyzdžiui, jeigu gamintojas norės kuo greičiau įvykdyti valstybės nustatytą kvotą, jis tam tikrą laiką Jungtinėje Karalystėje pardavinės tik elektrinius automobilius.
Jeigu automobiliais prekiaujanti bendrovė nesugebės pasiekti užsibrėžtų tikslų, valstybė skirs 15 tūkst. svarų sterlingų baudą už kiekvieną automobilį, kuris neatitinka reikalavimų.
Teoriškai, šios bėdos bus galima išvengti, nes Jungtinės Karalystės vyriausybė padarė išimtį, kuri leistų automobilių bendrovėms tarpusavyje prekiauti nustatytomis kvotomis.
Su šiuo įstatymu vyriausybės atstovai taip pat paskelbė, jog pradės naują įkrovimo stotelių ir elektrinių furgonų subsidijų programą.
Jeigu jus domina šis keistas Jungtinės Karalystės planas, jį galite surasti
vyriausybės puslapyje.