Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nuolatos besistiebiančios automobilių kainos šiandien nebėra tai, kas galėtų kiekvieną naudoto automobilio pirkėją šokiruoti ar nustebinti.
Dar prieš porą metų automobilių gamintojai turėjo stabdyti arba riboti gamyklų veiklą, bei tikėtis, jog pasaulinė pandemija pasibaigs anksčiau negu bendrovių sukauptos lėšos. Nors gamyklų veikla buvo sutrikdyta visame pasaulyje, niekas nesitikėjo, jog sparčiai išaugęs vartojimas sukels dar vieną krizę.
Sutrikdytos tiekimo grandinės bei išaugę gamybos kaštai kaip reikiant pakoregavo praktiškai visų naujų automobilių kainoraščius, o ilgesnis negu įprastas naujo automobilio pristatymo laikas pakišo koją daugelį metų išskirtiniu stabilumu pasižymėjusiai naudotų automobilių rinkai.
Naudotų automobilių brangimo priežastis – ne viena
Pirmuosius naudotų automobilių brangimo požymius buvo galima įžvelgti 2021 metų pradžioje, kuomet ypatingai skurdi naujų automobilių pasiūla paskatino didžiausių Europos šalių vairuotojus ilgiau eksploatuoti turimą automobilį. Tuo tarpu šiemet naudotų automobilių kainos kilo dėl visai kitų priežasčių.
Naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės „ProCar“ pardavimų vadovas Gediminas Vaicekauskas atskleidžia, jog didžiausią įtaką kainų augimui šiemet padarė bendra geopolitinė situacija bei Ukrainos sprendimas panaikinti automobilių importo muitus, dėl kurių šios šalies piliečiai graibstė pigius, keletą tūkstančių eurų kainuojančius automobilius. Vis dėlto, kol ukrainiečiai pirko automobilius, kurių vidutinė vertė siekė iki 7000 eurų, nemaža dalis Lietuvos vairuotojų atsigręžę į segmentą, kuris yra be galo mėgstamas ir vertinamas Vakarų Europoje.
„Kadangi Vakarų Europos šalys gyvena turtingiau, automobiliai iki 100,000 kilometrų ridos visuomet ten būdavo paklausūs ir už juos visuomet būdavo mokama daugiau. Augant Lietuvos gyventojų pajamoms, jie taip pat pradėjo dairytis į tą patį segmentą“, – atskleidžia G.Vaicekauskas. Pašnekovas taip pat pabrėžia, jog į tokį patį, apynaujų automobilių segmentą taip pat atsigręžė naujų automobilių pirkėjai, kurie nebenorėjo laukti 6, 9 ar 12 mėnesių, kol jiems bus pristatytas norimas automobilis.
Panašius pokyčius naudotų automobilių rinkoje įžvelgė ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Žilvinas Rubliauskas.
„Didžiausią automobilių trūkumą užfiksavome 2021 metų rugsėjo-spalio mėnesiais, kai naujų automobilių pristatymo laikas pailgėjo iki vidutiniškai vienerių metų. Naudotų automobilių rinkoje pasidarė didžiulė skylė, nes būtent įmonės ir fiziniai asmenys pradėjo žvalgytis į naudotus automobilius, kurie yra 3-5 metų senumo“, – įžvalgomis dalinasi Ž.Rubliauskas.
„Tam, kad patenkintume paklausą, turėjome išlipti iš komforto zonos ir pardavinėti ne tik Lietuvoje eksploatuotus automobilius. Jų turėjome ieškoti pagrindinėse naudotų automobilių rinkose – Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir Olandijoje“, – priduria „Moller Auto“ atstovas.
Naudotų automobilių kainų stabilizavimasis – dar negreitai
Gamintojams pamažu sugebant užtikrinti stabilesnį naujų automobilių tiekimą, ar jau atėjo metas prognozuoti kada naudotų automobilių kainos sugrįš į pradinį lygį ar bent jau stabilizuosis?
Naudotais automobiliais prekiaujantys verslo atstovai laikosi kone vieningos nuomonės – daugelio pirkėjų trokštamas rinkos stabilumas ar kainų augimo tempo sumažėjimas artimiausioje ateityje nesustos.
Pasak naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės „Vilnius Auto“ vadovo Luko Babelio, prielaidų kainų mažėjimui šiandien yra nedaug.
„Visos kainos stiebiasi į viršų. Pasauliui nesiseka normaliai gaminti, normaliai transportuoti ir normaliai aptarnauti atsarginėmis dalimis. Todėl nemanau, kad kainų stabilizacija būtų artimiausiu metu“, – priduria pašnekovas.
„Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Žilvinas Rubliauskas taip pat nėra linkęs manyti, jog naudotų automobilių kainos artimiausiu metu stabilizuosis.
„Kol kas, aš nematau ženklų kainų stabilizavimuisi. Sekančiais metais pamatysime kaip visą automobilių rinką paveikė pasaulinė pandemija, nes būtent 2020 metais naujų automobilių pardavimai krito labiausiai. Tai reiškia, kad šie įvykiai stipriai įtakos 3 metų senumo automobilių pasiūlą“, – pasakoja pašnekovas.
Tuo tarpu „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas mano, jog jau dabar įmanoma įžvelgti pirmuosius pokyčių ženklus: „Iš pradžių galvojome, jog rinka stabilizuosis kitų metų viduryje, tačiau šiuo metu esame atsargesni nes panašu, kad artėjanti krizė ar bent jau kalbos apie ją, gali taip paveikti rinką, kad kainos netgi pradės kristi, nes tokie ženklai jau po truputį matomi kitose šalyse.“
Padidėjusios kainos neverčia keisti įpročių
Įprasta manyti, jog ženkliai padidėjusios naudotų automobilių kainos skatina jų pirkėjus atidėti norimo automobilio įsigijimą arba tiesiog pagalvoti apie tam tikrus kompromisus. Vis dėlto, naudotais automobiliais prekiaujantys verslo atstovai pastebi ne sumažėjusį lietuvių norą įsigyti automobilius, o kitą, gerokai brandesnį pokytį.
„Mūsų klientai fokusą deda į kokybę, į verčių paketą, kuris leidžia sutaupyti laiko ir neatima viso savaitgalio iš šeimos ieškant automobilio didžiausiuose šalies turguose. Be to, žmonės nebenori lipti ant to pačio grėblio ir įsigyti nežinią ką“, – apie pirkėjų automobilių įsigijimo pokyčius pasakoja „ProCar“ pardavimų vadovas G.Vaicekauskas.
Panašius pokyčius įžvelgė ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimų vadovas Ž.Rubliauskas. Jis džiaugiasi, jog vis daugiau automobilių pirkėjų didesnį dėmesį skiria automobilio stoviui ir jo istorijai. Ž.Rubliausko teigimu, dar prieš pasaulinę pandemiją buvo pakankamai sudėtinga pakeisti žmonių įprotį, įsigyti automobilį, parduodamą oficialioje atstovybėje, su patikrinta serviso istorija, su garantija. Vis dėlto, anot Ž.Rubliausko, vis daugiau ir daugiau žmonių pradėjo suprasti, jog oficialioje atstovybėje parduodamas naudotas automobilis leidžia sutaupyti ne tik laiko, bet ir pinigų ilgalaikėje perspektyvoje. Kaip gerą to pavyzdį Ž.Rubliauskas įvardijo naudotų automobilių pardavimų apimčių pokyčius.
„Pasibaigus pasaulinei pandemijai labai stipriai jautėsi naudotų automobilių poreikis. Jeigu iki 2020 metų fiksavome vidutinį metinį 10-15% augimą, tai dabar patikimų naudotų automobilių pardavimų apimtys auga 20% ir daugiau“, – priduria pašnekovas.
Apynaujų, įvairių markių automobilius siūlančios „Longo LT“ vadovo P.Valiukėno, padidėjusios naudotų automobilių kainos neskatina keisti pirkėjų įpročių, kuriais vadovaujamasi perkant automobilius.
„Mes tokios tendencijos nepastebėjome. Automobilis yra vienas didesnių pirkinių žmogaus gyvenime, todėl didžioji dalis renkasi tikrai atidžiai. Dažniausiai klientai turi tam skirtą biudžetą ir pagal jį renkasi automobilį.“
Jam antrina ir „Vilnius Auto“ vadovas Lukas Babelis: „Mašina yra malonumas ir darbo įrankis ilgiems metams. Vargu ar daugeliui žmonių yra nesvarbu kur jie „gyvens“ artimiausius dvejus ar penkerius metus. Todėl, net kai pasirinkimas tikrai sumažėjęs, žmonės nenori atsisakyti savo komforto ir keisti įpročius.“
Konkurencijos trūkumas skatina ieškoti kitų būdu
Šiuo metu Lietuvoje yra keletas skirtingų automobiliams skirtų skelbimų portalų, kuriuose galima nemokamai arba už tam tikrą sumą patalpinti parduodamos transporto priemonės skelbimą. Nors visos platformos atlieka tą pačią funkciją, tačiau didžiausią rinkos dalį užimantis „Autoplius.lt“ turi nemažą įtaką visai naudotų automobilių rinkai ir jos dalyviams.
„Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Ž.Rubliauskas neslepia, jog augančios skelbimų kainos turi nemažai įtakos galutinei automobilio kainai, kurią galiausiai sumoka naudotų automobilių pirkėjai. Vis dėlto, specialisto teigimu, dabartinę situaciją galėtų padėti suvaldyti, jeigu rinkoje atsirastų stiprus konkurentas–alternatyva.
Jam antrina ir „ProCar“ pardavimų vadovas G.Vaicekauskas: „Mes, kaip įmonė, perkame skelbimų talpinimo paslaugas paketais, pavyzdžiui, 100 automobilių. Kuo didesnis paketas, tuo mažesnė paslaugų kaina, tačiau pasitarę su pardavimų komanda nusprendėme, jog galbūt reikėtų mažinti perkamų skelbimų kiekį ir vietoje to dėti didesnes pastangas, jog pats prekės ženklas būtų žinomesnis ir pirkėjas ateitų iškart į mūsų puslapį“, – pasakoja pašnekovas.
Savo asmeninei platformai didžiausią dėmesį šiuo metu skiria ir kita, naudotais automobiliais prekiaujančios „Longo LT“ įmonės vadovas P.Valiukėnas: „Šiuo metu esame apsiriboję vienintele platforma, nes visgi manome, kad kas ieško automobilio, dažniausiai peržiūri pagrindines platformas, todėl nėra prasmės talpinti keliose ir už tai mokėti pinigus. O kylančios kainos mus paskatino pradėti galvoti, kad reikėtų išvis atsisakyti tokių paslaugų, nes turime savo puslapį, kuris generuoja didelį pirkėjų srautą, todėl nesame tokie priklausomi“, – priduria pašnekovas.
Apie asmeninės platformos privalumus prakalbo ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimų vadovas Ž.Rubliauskas.
„Bendrai kalbant, naudotų automobilių prekeiviai, stengiasi turėti savo platformą, nes už ją nereikia mokėti abonentinio mokesčio. Be to, asmeninėje platformoje galima reklamuoti suteikiamas pardavimo ar serviso paslaugas, norimus prekinius ženklus“, – privalumus įvardija pašnekovas.
„Moller Auto“ atstovo teigimu, tokius pokyčius inicijuoja ne tik noras turėti kanalą, kuriuo galima pirkėjus pasiekti tiesiogiai, bet ir nuolatos augančios automobiliams skirtų skelbimų kainos, dėl kurių ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi atsisakyti didžiausią rinkos dalį turinčio skelbimų portalo paslaugų ir susikoncentruoti į jau šiuo metu veikiančią, bet nuolatos tobulinamą platformą.
Tuo tarpu „Vilnius Auto“ vadovas Lukas Babelis mano, jog automobilių skelbimų ar asmeninės platformos nėra vienintelis būdas pasiekti automobilio pirkėją: „Dabar tikrai netrūksta komunikacinių įrankių bendravimui su klientais. Socialiniai tinklai ir įmonės tinklaraštis. Influenceriai ir asmeniniai kontaktai. Tradicinė žiniasklaida ir netradicinės marketingo priemonės. Diversifikuojama kontaktą, todėl neieškosime kaltų dėl to, kad klientas mūsų neišgirdo. Mes garsiai kalbam, todėl manom, kad mus išgirs“, – priduria jis.
Nuolatos besistiebiančios automobilių kainos šiandien nebėra tai, kas galėtų kiekvieną naudoto automobilio pirkėją šokiruoti ar nustebinti.
Dar prieš porą metų automobilių gamintojai turėjo stabdyti arba riboti gamyklų veiklą, bei tikėtis, jog pasaulinė pandemija pasibaigs anksčiau negu bendrovių sukauptos lėšos. Nors gamyklų veikla buvo sutrikdyta visame pasaulyje, niekas nesitikėjo, jog sparčiai išaugęs vartojimas sukels dar vieną krizę.
Sutrikdytos tiekimo grandinės bei išaugę gamybos kaštai kaip reikiant pakoregavo praktiškai visų naujų automobilių kainoraščius, o ilgesnis negu įprastas naujo automobilio pristatymo laikas pakišo koją daugelį metų išskirtiniu stabilumu pasižymėjusiai naudotų automobilių rinkai.
Naudotų automobilių brangimo priežastis – ne viena
Pirmuosius naudotų automobilių brangimo požymius buvo galima įžvelgti 2021 metų pradžioje, kuomet ypatingai skurdi naujų automobilių pasiūla paskatino didžiausių Europos šalių vairuotojus ilgiau eksploatuoti turimą automobilį. Tuo tarpu šiemet naudotų automobilių kainos kilo dėl visai kitų priežasčių.
Naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės „ProCar“ pardavimų vadovas Gediminas Vaicekauskas atskleidžia, jog didžiausią įtaką kainų augimui šiemet padarė bendra geopolitinė situacija bei Ukrainos sprendimas panaikinti automobilių importo muitus, dėl kurių šios šalies piliečiai graibstė pigius, keletą tūkstančių eurų kainuojančius automobilius. Vis dėlto, kol ukrainiečiai pirko automobilius, kurių vidutinė vertė siekė iki 7000 eurų, nemaža dalis Lietuvos vairuotojų atsigręžę į segmentą, kuris yra be galo mėgstamas ir vertinamas Vakarų Europoje.
„Kadangi Vakarų Europos šalys gyvena turtingiau, automobiliai iki 100,000 kilometrų ridos visuomet ten būdavo paklausūs ir už juos visuomet būdavo mokama daugiau. Augant Lietuvos gyventojų pajamoms, jie taip pat pradėjo dairytis į tą patį segmentą“, – atskleidžia G.Vaicekauskas. Pašnekovas taip pat pabrėžia, jog į tokį patį, apynaujų automobilių segmentą taip pat atsigręžė naujų automobilių pirkėjai, kurie nebenorėjo laukti 6, 9 ar 12 mėnesių, kol jiems bus pristatytas norimas automobilis.
Panašius pokyčius naudotų automobilių rinkoje įžvelgė ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Žilvinas Rubliauskas.
„Didžiausią automobilių trūkumą užfiksavome 2021 metų rugsėjo-spalio mėnesiais, kai naujų automobilių pristatymo laikas pailgėjo iki vidutiniškai vienerių metų. Naudotų automobilių rinkoje pasidarė didžiulė skylė, nes būtent įmonės ir fiziniai asmenys pradėjo žvalgytis į naudotus automobilius, kurie yra 3-5 metų senumo“, – įžvalgomis dalinasi Ž.Rubliauskas.
„Tam, kad patenkintume paklausą, turėjome išlipti iš komforto zonos ir pardavinėti ne tik Lietuvoje eksploatuotus automobilius. Jų turėjome ieškoti pagrindinėse naudotų automobilių rinkose – Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir Olandijoje“, – priduria „Moller Auto“ atstovas.
Naudotų automobilių kainų stabilizavimasis – dar negreitai
Gamintojams pamažu sugebant užtikrinti stabilesnį naujų automobilių tiekimą, ar jau atėjo metas prognozuoti kada naudotų automobilių kainos sugrįš į pradinį lygį ar bent jau stabilizuosis?
Naudotais automobiliais prekiaujantys verslo atstovai laikosi kone vieningos nuomonės – daugelio pirkėjų trokštamas rinkos stabilumas ar kainų augimo tempo sumažėjimas artimiausioje ateityje nesustos.
Pasak naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės „Vilnius Auto“ vadovo Luko Babelio, prielaidų kainų mažėjimui šiandien yra nedaug.
„Visos kainos stiebiasi į viršų. Pasauliui nesiseka normaliai gaminti, normaliai transportuoti ir normaliai aptarnauti atsarginėmis dalimis. Todėl nemanau, kad kainų stabilizacija būtų artimiausiu metu“, – priduria pašnekovas.
„Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Žilvinas Rubliauskas taip pat nėra linkęs manyti, jog naudotų automobilių kainos artimiausiu metu stabilizuosis.
„Kol kas, aš nematau ženklų kainų stabilizavimuisi. Sekančiais metais pamatysime kaip visą automobilių rinką paveikė pasaulinė pandemija, nes būtent 2020 metais naujų automobilių pardavimai krito labiausiai. Tai reiškia, kad šie įvykiai stipriai įtakos 3 metų senumo automobilių pasiūlą“, – pasakoja pašnekovas.
Tuo tarpu „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas mano, jog jau dabar įmanoma įžvelgti pirmuosius pokyčių ženklus: „Iš pradžių galvojome, jog rinka stabilizuosis kitų metų viduryje, tačiau šiuo metu esame atsargesni nes panašu, kad artėjanti krizė ar bent jau kalbos apie ją, gali taip paveikti rinką, kad kainos netgi pradės kristi, nes tokie ženklai jau po truputį matomi kitose šalyse.“
Padidėjusios kainos neverčia keisti įpročių
Įprasta manyti, jog ženkliai padidėjusios naudotų automobilių kainos skatina jų pirkėjus atidėti norimo automobilio įsigijimą arba tiesiog pagalvoti apie tam tikrus kompromisus. Vis dėlto, naudotais automobiliais prekiaujantys verslo atstovai pastebi ne sumažėjusį lietuvių norą įsigyti automobilius, o kitą, gerokai brandesnį pokytį.
„Mūsų klientai fokusą deda į kokybę, į verčių paketą, kuris leidžia sutaupyti laiko ir neatima viso savaitgalio iš šeimos ieškant automobilio didžiausiuose šalies turguose. Be to, žmonės nebenori lipti ant to pačio grėblio ir įsigyti nežinią ką“, – apie pirkėjų automobilių įsigijimo pokyčius pasakoja „ProCar“ pardavimų vadovas G.Vaicekauskas.
Panašius pokyčius įžvelgė ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimų vadovas Ž.Rubliauskas. Jis džiaugiasi, jog vis daugiau automobilių pirkėjų didesnį dėmesį skiria automobilio stoviui ir jo istorijai. Ž.Rubliausko teigimu, dar prieš pasaulinę pandemiją buvo pakankamai sudėtinga pakeisti žmonių įprotį, įsigyti automobilį, parduodamą oficialioje atstovybėje, su patikrinta serviso istorija, su garantija. Vis dėlto, anot Ž.Rubliausko, vis daugiau ir daugiau žmonių pradėjo suprasti, jog oficialioje atstovybėje parduodamas naudotas automobilis leidžia sutaupyti ne tik laiko, bet ir pinigų ilgalaikėje perspektyvoje. Kaip gerą to pavyzdį Ž.Rubliauskas įvardijo naudotų automobilių pardavimų apimčių pokyčius.
„Pasibaigus pasaulinei pandemijai labai stipriai jautėsi naudotų automobilių poreikis. Jeigu iki 2020 metų fiksavome vidutinį metinį 10-15% augimą, tai dabar patikimų naudotų automobilių pardavimų apimtys auga 20% ir daugiau“, – priduria pašnekovas.
Apynaujų, įvairių markių automobilius siūlančios „Longo LT“ vadovo P.Valiukėno, padidėjusios naudotų automobilių kainos neskatina keisti pirkėjų įpročių, kuriais vadovaujamasi perkant automobilius.
„Mes tokios tendencijos nepastebėjome. Automobilis yra vienas didesnių pirkinių žmogaus gyvenime, todėl didžioji dalis renkasi tikrai atidžiai. Dažniausiai klientai turi tam skirtą biudžetą ir pagal jį renkasi automobilį.“
Jam antrina ir „Vilnius Auto“ vadovas Lukas Babelis: „Mašina yra malonumas ir darbo įrankis ilgiems metams. Vargu ar daugeliui žmonių yra nesvarbu kur jie „gyvens“ artimiausius dvejus ar penkerius metus. Todėl, net kai pasirinkimas tikrai sumažėjęs, žmonės nenori atsisakyti savo komforto ir keisti įpročius.“
Konkurencijos trūkumas skatina ieškoti kitų būdu
Šiuo metu Lietuvoje yra keletas skirtingų automobiliams skirtų skelbimų portalų, kuriuose galima nemokamai arba už tam tikrą sumą patalpinti parduodamos transporto priemonės skelbimą. Nors visos platformos atlieka tą pačią funkciją, tačiau didžiausią rinkos dalį užimantis „Autoplius.lt“ turi nemažą įtaką visai naudotų automobilių rinkai ir jos dalyviams.
„Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Ž.Rubliauskas neslepia, jog augančios skelbimų kainos turi nemažai įtakos galutinei automobilio kainai, kurią galiausiai sumoka naudotų automobilių pirkėjai. Vis dėlto, specialisto teigimu, dabartinę situaciją galėtų padėti suvaldyti, jeigu rinkoje atsirastų stiprus konkurentas–alternatyva.
Jam antrina ir „ProCar“ pardavimų vadovas G.Vaicekauskas: „Mes, kaip įmonė, perkame skelbimų talpinimo paslaugas paketais, pavyzdžiui, 100 automobilių. Kuo didesnis paketas, tuo mažesnė paslaugų kaina, tačiau pasitarę su pardavimų komanda nusprendėme, jog galbūt reikėtų mažinti perkamų skelbimų kiekį ir vietoje to dėti didesnes pastangas, jog pats prekės ženklas būtų žinomesnis ir pirkėjas ateitų iškart į mūsų puslapį“, – pasakoja pašnekovas.
Savo asmeninei platformai didžiausią dėmesį šiuo metu skiria ir kita, naudotais automobiliais prekiaujančios „Longo LT“ įmonės vadovas P.Valiukėnas: „Šiuo metu esame apsiriboję vienintele platforma, nes visgi manome, kad kas ieško automobilio, dažniausiai peržiūri pagrindines platformas, todėl nėra prasmės talpinti keliose ir už tai mokėti pinigus. O kylančios kainos mus paskatino pradėti galvoti, kad reikėtų išvis atsisakyti tokių paslaugų, nes turime savo puslapį, kuris generuoja didelį pirkėjų srautą, todėl nesame tokie priklausomi“, – priduria pašnekovas.
Apie asmeninės platformos privalumus prakalbo ir „Moller Auto“ naudotų automobilių pardavimų vadovas Ž.Rubliauskas.
„Bendrai kalbant, naudotų automobilių prekeiviai, stengiasi turėti savo platformą, nes už ją nereikia mokėti abonentinio mokesčio. Be to, asmeninėje platformoje galima reklamuoti suteikiamas pardavimo ar serviso paslaugas, norimus prekinius ženklus“, – privalumus įvardija pašnekovas.
„Moller Auto“ atstovo teigimu, tokius pokyčius inicijuoja ne tik noras turėti kanalą, kuriuo galima pirkėjus pasiekti tiesiogiai, bet ir nuolatos augančios automobiliams skirtų skelbimų kainos, dėl kurių ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi atsisakyti didžiausią rinkos dalį turinčio skelbimų portalo paslaugų ir susikoncentruoti į jau šiuo metu veikiančią, bet nuolatos tobulinamą platformą.
Tuo tarpu „Vilnius Auto“ vadovas Lukas Babelis mano, jog automobilių skelbimų ar asmeninės platformos nėra vienintelis būdas pasiekti automobilio pirkėją: „Dabar tikrai netrūksta komunikacinių įrankių bendravimui su klientais. Socialiniai tinklai ir įmonės tinklaraštis. Influenceriai ir asmeniniai kontaktai. Tradicinė žiniasklaida ir netradicinės marketingo priemonės. Diversifikuojama kontaktą, todėl neieškosime kaltų dėl to, kad klientas mūsų neišgirdo. Mes garsiai kalbam, todėl manom, kad mus išgirs“, – priduria jis.