Šiuo metu galime sakyti, jog garsiausiam Alfa Romeo kabrioletui yra 30 metų, tad būtų didelė pagarba pakalbėti ir nežinančius apšviesti apie vieną geriausių Alfa Romeo automobilių.
Kaip ir ne taip jau seniai publikuotas straipsnis apie MG sėkmingiausią kabrioletą "MGB", panašią rolę turėjo ir šis "Spider" arba tiksliau "Giulia Spider". Šis kabrioletas pristatytas pirmą kartą 1966 metais pakeitė itin populiarų "Giulietta" modelį.
Pagrindinė užduotis kuriant modelį pakeisiantį "Giulietta" buvo, jog reikia sukurti tokį patį elegantišką automobilį, tačiau taip pat ir modernų, kuris puikiai tiktų laikmečiui. Ką jau ką, bet Alfa Romeo dizaineriai tikrai žinojo, kaip reikia sukurti gražų automobilį. Pavyzdžiui kartu su įprastomis modifikacijomis debiutavęs "Spider" a.k.a kabrioletas buvo ne toks jau ir pigus. Jungtinių Amerikos Valstijų rinkoje šis kabrioletas kainavo 3950 JAV dolerius. Už pusę šios sumos buvo galima įsigyti MG "MGB" arba jeigu pridėtumėte 500 "žalių", galėjot savo garaže turėti Shelby "GT350". Tačiau nepulkite į paniką, nes yra dalykų, kurie pavertė "Spider" tokį brangų. Alfa Romeo kabrioletas turėjo keturis diskinius stabdžius, taip pat turėjo modernesnį ir galingesnį 1,6 litro agregatą, kuris išvystydavo 109 arklio galias.
Be mums įprasto "Spider" vardo, šis automobilis buvo vadinamas "Giulia Spider" bei "Duetto". Pastarasis pavadinimas labiau "prilipo" būtent JAV rinkoje, kurioje jis buvo beprotiškai populiarus. 1968 metais pasirodę modeliai buvo aprūpinti galingesniu ir didesniu 1,8 litro agregatu bei turėjo papildomą "Veloce" vardą. Ši modifikacija išvystydavo net 132 arklio galias. Truputėlį patobulintą, antrosios serijos, modelį Alfa Romeo pristatė 1970 metais. Kompanija patobulino galinę ir priekinę dalį, kas be ko nebuvo užmiršta ir techninė automobilio dalis. Be jokių papildomų pakeitimų antroji modelio serija išgyveno iki 1974 metais.
Trečioji modelio serija pasirodė 1983 metais, kurią vėliau pakeitė ketvirtoji 1990 metais. Per šiuos gyvenimo metus "Spider" buvo nuolatos tobulinamas ir atnaujinamas. Alfa Romeo buvo pristačiusi net ir galingą Quadrifoglio Verde modifikaciją su keturlapiu dobilu ant šono. Bet didelis pakeitimų sąrašas nuo pat 1966 iki 1993 metų automobilio iš pagrindų nepakeitė. Vertėtų pasakyti, jog Alfa Romeo beveik 30 metų sugebėjo deramai ir tolygiai automobilį atnaujinti ir pritaikyti tam tikram laikotarpiui.
Alfa Romeo nutraukė šio mielo kabrioleto gamybą dar 1993 metais, tačiau "Spider" vardą buvo sugrąžinę du kartus. Pirmąjį kartą 1995 metais kartu su "GTV" ir antrąjį kartą, kai pasirodė "Brera". Nors automobiliai ir buvo žavingi savo išvaizdoje, tačiau ne vienas neprilygo originalaus "Spider" charizmai ir rafinuotumui. Be to, modernieji atstovai buvo varomi priekiniais ratais, kai tuo tarpu visi senesnieji "Spider" yra galu varomi.
Iš tikro tikrieji "Spider" fanai gali pradėti džiaugtis, nes Alfa Romeo yra paskelbusi, jog kuria visiškai naujos kartos "Spider" kartu su Mazda. O kaip žinote patys, šiuo metu modernių kabrioletų karaliumi yra būtent "MX-5". Dabar telieka sulaukti 2015 metų, kai išvysime sugrįžtančią klasiką.