Trūkumų sąrašą Linas pradeda nuo neadekvačiai brangių kėbulo dalių. Priekinis buferis – 600 eurų, kietas stogas – apie 1000 eurų, priekiniai žibintai nuo Europai skirto modelio – 400-500 eurų, originalūs ratlankiai – 600-800 eurų, „M“ blenda gale – apie 150 eurų.
„Kaip ir visi kabrioletai, taip ir „Z3“ turi dar vieną dažną problemą – prakiūrantys, laikui bėgant besideformuojantys medžiaginiai stogai.“
Linas taip pat priduria, jog „Z3“ galima peikti dėl pakankamai primityvios važiuoklės: „Iš esmės, šiame modelyje panaudota „E30“ važiuoklė, kuri buvo projektuota prieš Kristaus erą. Kodėl tai blogai? Nes senovinė konstrukcija neleidžia automobilio pagirti už sukibimą su kelio danga.“
„M“ versiją savo garaže laikantis Linas galvodamas apie idealų „Z3“, jis norėtų, jog konstruktoriai būtų labiau galvoję apie sportiškumą, o ne komforto lygį: „1400 kilogramų sveriantis rodsteris – tai yra keliais šimtais kilogramų daugiau už „Mazda MX-5“.
„Norėdamas apibendrinti, drįsčiau teigti, jog „BMW Z3“ – patvarus, pigiai eksploatuojamas ir gerą važiavimo pojūtį suteikiantis automobilis“, – priduria Linas.
Edvardas – žemagrindės savininkas
Pajūryje gyvenantis Edvardas į vokišką rodsterį žvelgia visiškai kitomis akimis. Vaikino garaže slypi ne pati pajėgiausia „Z3M“, o šiek tiek kukliau atrodanti modifikacija. Bent jau taip buvo galima pasakyti pirmą dieną, kai Edvardas atsisėdo prie ką tik įsigyto automobilio vairo.
„Malonus atsitiktinumas“, – taip pažintį su „BMW Z3“ apibūdina nuolatinis automanų susitikimų dalyvis bei išskirtinai atrodančios „Z3“ savininkas.
(nuotr. Kudos.lt)
„Šį rodsterį įsigijau 2013 metais – netyčia“, – juokdamasis pradeda pasakojimą Edvardas.
„Tuo metu vairavau mano poreikius netenkinantį „Lexus IS200“ sedaną. Vieną dieną, kol vairuodamas „Lexusą“ žiovaudavau, automobilių keitimu domėjęsis mano draugas atsiuntė įdomios, dar nematytos „Z3“ skelbimą. Ir ką Jūs manote? Žinoma, kad susidomėjau, atvažiavau apžiūrėti ir iškart pamilau tą modelį. Nieko daugiau nebenorėjau, norėjau kuo greičiau apsikeisti automobiliais ir lėkti namo.“
Per šešerius draugystės metus Edvardo gyvenime netikėtai atsiradęs automobilis pasikeitė neatpažįstami. Dabar variklio skyriuje surasime ne standartinį 1,9 litro, o gerokai smagiau veikiantį – 2,5 litro agregatą.
Per tuos metus Edvardas taip pat sugebėjo šį automobilį perprasti ir surašyti privalumus bei trūkumus, kurie esant progai būtų įteikti „BMW“ inžinieriams.
Kaip bebūtų keista, bet komplimentų šiam automobiliui Edvardas skyrė šiek tiek mažiau negu prieš tai kalbintas Linas. Vaikinas džiaugiasi jog „Z3“ net ir dabar atrodo šviežiai, viduje nėra ankšta, o paprasta ir elementari važiuoklė leidžia mėgautis pakankamai mažomis išlaidomis.
O kaip trūkumai? – paklausiame Edvardo. „Salonas – tragiškas. Visos plastmasės lūžta, nėra vietos, kur pasidėti kavos puodelį ar gėrimą, langų kreipiančios greitai išdyla, priekyje netelpa platūs ratai, kėbului trūksta standumo, bagažinėje karts nuo karto atsiranda vandens telkinys.“
„Be to, negali automobilio normaliai nuleisti ant žemės, nes dugnas žemiau už slenksčius“, – priduria Edvardas.
Nurijęs visus nepasitenkinimus, Edvardas pokalbį užbaigia optimistiška gaida: ,,Išlipus iš ,,Zetkės“, šis automobilis vis tiek išspaudžia šypseną veide!“
(nuotr. PROPER)
Dominykas – mėgėjiškoms varžyboms skirto modelio savininkas
Ar esate vienas iš tų, kuris mano, jog kiekvienas automobilis turi būti naudojamas pagal paskirtį? Tuomet Jums turėtų patikti Vilniuje gyvenančio Dominyko požiūris į štai šį „BMW“ modelį.
„Kregždė buvo ne man, o „Z3“ linijos mane visada žavėjo“, – vieną iš priežasčių, kodėl įsigijo šį modelį, įvardija Dominykas.
„Nuo pat pradžių savo galvoje buvau sukūręs planą chuliganą. Norėjau prieš tai turėto „E30“ agregatus perkelti į kitą automobilį, tačiau planai taip ir liko planais.“, – pasakoja vaikinas.
„2016 metais, ankstyvą pavasarį, pasitarus su šeima, įsigijome 1.9 litro standartinę ,,Z3” versiją su „M“ tipo pakaba ir riboto slydimo diferencialu. Vėliau modifikacijų sąrašą praplėtėme su priekyje sumontuotais „328“ stabdžiais, storesniu stabilizatoriumi bei ne visai sėkmingu bandymu sužeminti su „Eibach“ spyruoklėmis.“
„Džiaugiuosi, kad pavyko įsigyti sąlyginai nebrangiai ir ne pačios prasčiausios būklės ,,Z3”. Man labai patinka ,,Z3” išvaizda ir taip pat faktas, kad tai nėra visgi populiarus pasirinkimas kitų automanų tarpe. Na, nors pastaruoju metu matau šiokį tokį pagausėjimą. Sėdint viduje, beveik ant galinių ratų ir matant pakankamai ilgą variklio dangtį, atrodo, kad sėdi išties galingesniame ir sportiškesniame automobilyje, nei yra iš tiesų (manoji turi 4 cilindrus). Aplinkiniams žmonėms taip pat atrodo, kad tai yra gerokai greitesnis automobilis. Vasarą smagu tiesiog ramiai prasivažiuoti be stogo ir žiūrėti pro tą žavingą kapotą. Na man jis be galo patinka!! Standartinė pakaba visai nesportiška ir nuobodoka.“
„Kaip pagrindinę neigiamą savybę išskirčiau surinkimo kokybę. Ją pavadinčiau tiesiog tragiška. Sunkioms, ilgoms durelėms, kurių rankenos yra durelių pačiame priekyje, reikėtų tikrai daugiau tvirtinimo taškų nei du. Abi rankenas jau teko tvarkytis, nes buvo išplėštos. Dabar tiesiog duris pritraukiu už šoninės dėtuvės, kurios yra durelių apačioje. Šviesų jungiklio dangtelis nuolatos krenta. Gal mano kažkoks brokuotas ir tai nėra plačiai pasitaikanti bėda.“, – žvelgdamas į šalia stovintį „BMW Z3“ pasakoja Dominykas.
„Po ,,Z” įsigijimo, po kurio laiko pradėjo pačios judėti sėdynės. Eiga nedidelė – apie 2cm, bet labai erzino. Servise nesunkiai išsprendė bėdą pakeisdami įvores. Kiek žinau, ši bėda labai dažna. Tai pat nuolatinė kova su drėgme, na bet čia, manau, dažno kabrioleto su minkštu stogu savininko sutinkama bėda. Kita vertus, labai lengvai ta drėgmė ir pašalinama. Mano atveju drėgmė suniokojo stogo rėmo užbaigimą, kur yra rankena ir užraktai. Dabar jis tiesiog lupasi.“
„Kas liečia pačią eksploataciją, tai pakankamai patvarus ir nebrangiai prižiūrimas automobilis. Aišku, kol tam nėra reikalingos unikalios detalės, tinkančios tik vienai ,,Z3”. Dėl mažos rinkos, atsarginių detalių labai mažai, o ir interjero kombinacijų buvo labai daug, tai surasti tinkančią detalę pakankamai sunku ir kaina būna kiek neadekvati. Na, ir asmenine nuomone, pats didžiausias trūkumas yra automobilio svoris. Bent kokiais 130 kilogramų galėtų būti kūdesnis.“
Petras – žiemą pusnis stumdžiusios savininkas
Dvivietis, nelabai praktiškas, talpus ir ... nelabai tinkamas naudoti žiemą? Priklauso nuo to, ar mėgstate iššūkius. Štai – Petras, kuris, akivaizdžiai, susirgo „Z3“ modelių liga.
„Mano nuotykiai su šiuo „BMW“ modeliu prasidėjo prieš kelerius metus – 2016 metų vasarą. Kodėl? Nes atsirado skelbimas, kuriame švytėjo itin gera kaina, ir mano, pirikūpo ,širdis ir mąstymas liepė pirkti.“
„Nei aš norėjau, nei aš ieškojau. Ir žinoma – neprašoviau“, – priduria Petras.
Trejų metų patirtis eksploatuojant šį automobilį, akivaizdžiai leis patobulinti tam tikrus įgūdžius. Vienas iš jų – humoro jausmas.
„Nusiperki originalų modelį, kuris yra vienas baisiausių „BMW“ automobilių. Tuomet spiri sau į užpakalį ir pradedi garaže bandyti sukurti kažką gražaus. Tai padės išugdyti kūrybiškumą“, – privalumą įvardija Petras.
„Po gero lietaus visada turėsi švarias sėdynes ir bagažinę, teliks skudurėliu nubraukti susikaupusį vandenį“, – privalumus vardija vaikinas.
„Lūžtantys veidrodėliai išmokys taupyti, nes jų restauracija kainuoja gražaus pinigėlio. Važinėjant po miestą, klibančios sėdynės vis primins, kad jau šiandien tikrai užeisi į „Ebay“ ir nusipirksi sėdynių fix kit'ą už dešimt baksų. Dar turime keleivio sėdynę, kuri į gyvenimą įneš dramos, nes iš draugų girdėsi: „Kodėl jį paėmei pasivažinėti, o ne mane?“
„Galiausiai, ateina laikas automobilį parduoti ir supranti, kad prisirišai bei pamilai tą metalo gabalą.“
Martynas – modifikuoto rodsterio savininkas
„Gyvenimas per trumpas vairuoti nuobodžius automobilius“, – tokiu gyvenimo moto vadovaujasi mūsų paskutinis pašnekovas Martynas.
Jis - vienas šviežiausių „Z3“ vairuotojų šioje kompanijoje, automobilį pamilęs dėl paprastumo ir išskirtinumo. ir įsigijęs šį 2017 metų rugpjūtį ne pačiu įprasčiausiu būdu.
(nuotr. Viktorija Viksvaitė)
„Pirkau katę maiše, bendraujant su automobilio savininkas iš Vokietijos per „WhatsApp“ programėlę. Šį įsigijimo būdą pasirinkau vien dėl to, jog Lietuvoje tuo metu „Z3“ kainos buvo pernelyg užlaužtos.“
„Vokietijoje buvęs egzempliorius, kaip ir visi, turėjo keletą privalumų ir keletą pataisomų trūkumų. Privalumų sąraše – kietas stogas, tiesa, ne originalus, bet „Wiesmann“ firmos.“
Martyno džiaugsmą padidino dar labiau, kai vaikinas pirmą kartą automobilį galėjo apžiūrėti gyvai: „Gavau tai, ko ir tikėjausi, ir dar daugiau. Op, bonusas – sumontuoti reguliuojamo aukščio amortizatoriai.“
Kaip ir prieš tai kalbinti pašnekovai, Martynas taip pat turi ambicingų planų, kuriuos sieks įgyvendinti per artimiausius metus. Pavyzdžiui? 1,9 litro variklio iškeitimas į galingesnį ir smagesnį, uždėti faceliftinio modelio buferį, stilingesni ratai. Tik po to prasidės rimtesnių modifikacijų etapas.
Vardindamas automobilio privalumus, Martynas antrina savo bendraminčiams: „Beveik visos detalės tinka nuo „E36“ , važiuoklė paprasta it dvi kapeikos“. Štai priešrūkinius žibintus pritaikęs nuo ,,slyvos“ vilnietis, neatsidžiaugia, jog gamintojai būtent šiam modeliui pritaikė smulkių detalių iš kitų ,,BMW“ modelių ir savam projektui dar slapta svajoja apie rimtesnį stabilizatorių.
Na, kaipgi ten sakoma: ,,Svajokime atsakingai!” Kaip dauguma nesvajoja tokiu automobiliu riedėti žiemą, štai Martynas neslepia džiaugsmo galėdamas pasigirti, jog jo automobilis eksploatuojamas ir žiemą! ,,Ką?“ – akis išsprogdintų ne vienas. Taip, Martynas savo juoda dama džiaugiasi ir šaltuoju metų laiku uždėjęs šiai šilčiausią kepurę – kietą stogą, sutvarkęs vandens į saloną nepraleidžiančias gumas ir tradiciškai (it seni žmonės sekmadienį į bažnyčią) palydėdamas savo mylimą automobilį į plovyklą.
Priešingybės traukia – kitaip nepasakysi pamačius beveik dviejų metrų aukščio Martyną patogiai sėdintį savojoje ,,Z3”! ,,Kaip?” – turbūt pagalvoja ne vienas, o Martynas turi atsakymą: ,, Internete yra minčių ir pasiūlymų, kaip išpešti kuo daugiau vietos iš Zetkės. Visi stebisi kaip aš telpu į tokį kartingą, bet, įsėdus į vidų, nusistebi, kad vietos užtenka“.
Apie ,,Z“ praktiškumą, kurio beveik nėra, ironijos negailintis mūsų paskutinysis pašnekovas priduria, ,, Zetkė - maža, nes nėra galinių sėdynių, o kam jos reikalingos, kai tokia didelė bagažinė - telpa net vienas ,,Ryanair” lagaminas“. Humoro jausmu nesiskundžiantis Martynas jaunatviškai nusišypsojęs taria galutinį verdiktą apie šį automobilį ir nepabrėžęs didesnių minusų ištaria: ,,BMW Z3”: „Akį traukiantis, išskirtinis, prabangiai atrodantis automobilis, kuris yra apgaulingai paprastas.“
Na, ir pabaigai su plačia šypsena veide vaikinas prisimena vasarą, kada gatvėje sutikto ryškaus, prabangaus ,,Lexus RC“ grožis nublanko prieš jo Zitulę, į kurią ne mažiau nei į brangų žaisliuką spoksojo praeiviai.