Nors automobilis atsikratė nereikalingo viršsvorio, tačiau apskritai - 5-ukas išaugo. Dabar vokiškas sedanas yra 4,936 milimetrų ilgio (29 milimetrais daugiau), 1,868 milimetrų pločio (8 milimetrais daugiau) ir 1,466 milimetrų aukščio ( 2 milimetrais daugiau ). Ratų bazės ilgis taip pat, nors ir nežymiai, išaugo - iki 2,975 milimetrų ( 7 milimetrais daugiau ).
Reikėtų paminėti ir dar vieną faktą, kuriuo gamintojas labai didžiuojasi - oro pasipriešinimo koeficientu, kuris siekia 0,22 Cx - tai yra geriausias rodiklis klasėje.
Radikaliems pokyčiams - ne
Patys populiariausi „Premium“ segmento automobilių gamintojai į radikalius pokyčius žiūri labai atsargiai. Tiek „Audi“, tiek „BMW“ kartu su „Mercedes Benz“ nenori atbaidyti ištikimiausių markės entuziastų, kurie to paties gamintojo mašinas perka ne vienerius metus.
Pažvelgus į naująją 5 seriją, puikiai matyti, jog „BMW“ specialistai nenorėjo imtis rimtų permainų, tokių, kokių buvo imtasi kuriant „E60“, „E65“ ar „E63“. Nepaisant milžiniškos kritikos lavinos, radikalūs Chris'o Bangle'o kūriniai galėtų papasakoti po atskirą bestselerio istoriją. Žvelgiant į „G30“ - akivaizdu, jog „BMW“ dizaineriai siekė pratęsti sėkmingą „F10“ modelio pasirodymą ir iš jo perimti estafetę.
Automobilio siluetas išliko panašus ar netgi identiškas. Ilgas variklio dangtis, platūs priekiniai pečiai, tvirta stovėsena ir nuožulnesnė stogo linija su pakankamai trumpu bagažinės dangčiu buvo „F10“ skiriamieji ženklai, tad jeigu buvote šio modelio gerbėjas, šie elementai niekur nepradingo.
Rimtesnių pokyčių nepamatysite ir automobilio interjere. Jeigu turėjote pažintį su „BMW“ modeliais, kurie buvo gaminami pastaruosius penketą metų, įsėdę į „G30“ vidų pasijusite kaip namie. Pokyčių nėra daug, tačiau kiekviena detalė, kiekviena smulkmena yra išdirbta iki galo. Kabinėtis galima tik dėl asmeninių preferencijų.
Sunku pasakyti kokį įspūdį paliktų standartiniai modeliai, tačiau mūsų bandytas „530d“ su itin ilgu papildomos įrangos sąrašu paliko puikų įspūdį. Surinkimo ir interjero medžiagų kokybė - aukščiausio lygio. Akį rėžiančių siūlų ar pigaus plastiko surasti nepavyko. Tiesa, tam tikri elementai, pavyzdžiui, klimato kontrolės valdymo ratukai galėtų būti apvilkti apdaila pagaminta iš tikro metalo, o ne iš plastiko.
Kur dingo sportiškumas?
5 serijos „BMW“ visuomet buvo laikomas etalonu daugelyje sričių. Viena iš jų - valdymo savybės. Kaip bebūtų keista, tačiau praėjusios kartos modelio kūrėjai daugiau dėmesio skyrė komfortui. Dėl šios priežasties „F10“ modelio karta jautėsi vangesnė, tingesnė, o reakcija į valdymą nebuvo tokia žvali ir energinga.
„BMW“ kompanijos atstovai pristatydami naujutėlę „G30“ modelio kartą, ne vieną kartą akcentavo, jog automobilis tapo vikresnis, judresnis, pasižymi tikslesniu valdymu ir nebesijaučia taip, lyg bandytų pakilti nuo šventinio stalo, ką tik suvalgęs penkis cepelinus, puodą baltos mišrainės ir du gabalėlius „Napoleono“.
Galbūt tai „BMW“ kompanijos įvaizdis, kuris tūno mano galvoje, tačiau atsisėdus į automobilį, pirmoji užduotis buvo važiuoti į užmiestį, kuriuose galima surasti vingiuotus, kalnuotus kelio ruožus, kuriuose išryškėtų dinaminės „G30“ savybės. Praėjus geram pusvalandžiui priešais savo akis matau absoliučiai tuščią, niekam neįdomų užmiesčio kelią, kuriame niekieno netrukdomas galėsiu pasižiūrėti kaip naujasis 5-ukas įveikia posūkius, tad jungiame „Sport“ režimą ir pavarų perjungimą perimame į savo rankas.
Pirmasis posūkis - žvelgiant iš agresyvios „BMW“ priekinės dalies - nesudėtingas, greitas posūkis, kuriame turėtų išryškėti priekinės dalies sukibimas su kelio danga. Posūkis nėra labai aštrus, tad grubaus pasukimo vairu 5-ukas iš manęs nereikalauja. Posūkį įveikiame užtikrintai, be menkiausio krūptelėjimo. „G30“ sako - „Važiuojame toliau.“
Sekantis posūkis greitesnis ir šiek tiek suktesnis. Įvažiavus į pirmą, greitą posūkį, už jo laukė pakilimas į mažą kalnelį, o už jo - staigus posūkis į kairę. Trumpoje, maždaug 800 metrų ilgio atkarpoje pavyks išsiaiškinti ar 5-ukas sugeba greitai reaguoti į komandas, sugeba greitai keisti trajektoriją ir ar prietaisai su kuriais reikia valdyti automobilį perteikia pakankamą kiekį informacijos, jog užbaigęs manevrus likčiau išsišiepęs kaip paskutinis kvailys. Tolimesnis scenarijus buvo panašus, nes tolimesni 10 kilometrų buvo labai panašūs.
„Sport“ režime automobilio vairas labai jautriai reaguoja į menkiausią pasukimą. Tai leidžia efektyviai diriguoti kitiems 5-uko instrumentams, kurie, kaip ir priklauso „BMW“ automobiliui, veikia pagirtinai. Nors „G30“ posūkiuose jaučiasi vikresnis ir energingesnis už „F10“, tačiau sėdint už vairo junti, jog mašina sveria daugiau nei 1700 kilogramų. Tai yra didžiulė masė, kurios atsikratyti nėra taip lengva, net ir į automobilio konstrukciją įdiegus lengvesnes medžiagas ar sumontavus keturių vairuojančių ratų sistemą.
Automobilio nosį nukreipus į tiesią ir nuobodžią magistralę, 5-ukas pradeda demonstruoti savo kozirius. Lauke girdimas 6 cilindrų dyzelinio variklio murkimas, sėdint viduje girdimas tik tuomet, kuomet akceleratoriaus pedalą paspaudžiate iki dugno. Visais kitais atvejais jis vos girdimas ir neskleidžia jokių vibracijų. Kartais susidaro įspūdis, jog priekyje tūno ne dyzelinu, bet benzinu varomas 6 cilindrų motoras.
Nuvažiavus 50, 100, 200, 300 kilometrų supranti, jog „BMW“ specialistai kurdami naująją 5-uko kartą orientavosi į ilgųjų distancijų vairuotojus, kurie kelyje praleidžia daugiau nei 30 minučių. Važiuojant įvairiais greičiais triukšmo lygis interjere beveik nesikeičia. Pasiekus 100 km/val. greitį automobilio viduje juntamas nežymus vėjo keliamas triukšmas, tačiau 19 colių „Goodyear“ padangų triukšmas į automobilio vidų prasiskverbti nesugeba.
Vienu prisėdimu nuvažiavau 436 kilometrus - tai puikiai apibūdina automobilio komforto lygį, kuris anksčiau buvo būdingas tik aukštesnės klasės automobiliams.
Važiuok, važiuok, važiuok
Vokiškų automobilių gamintojai kurdami šios klasės modelius, labai daug dėmesio skiria garso izoliacijai, komfortui ir stabilumui važiuojant net ir labai dideliu greičiu. Atsižvelgiant į tai, jog Vokietijos gyventojai nesibaimina į savo darbovietę važiuoti 300 ar 400 kilometrų, maksimalaus leistino greičio neribojantys greitkeliai yra „G30“ ta vieta, kurioje jam lemta gyventi.
Mūsų bandytame modelyje buvo sumontuotas 3,0 litrų, 6 cilindrų dyzelinis variklis, kuris išvysto 265 arklio galias ir 620 Nm sukimo momentą. Šis jėgos agregatas poruojamas su automatine transmisija, kuri sugeba iš šio motoro išspausti didžiausią efektyvumą.
Įprastai, 6 cilindrų varikliai mieste jaučiasi nejaukiai. Nuolatinis greitėjimas ir stabdymas labai stipriai daro įtaką 6 cilindrų dyzelinių variklių apetitui, ypač jeigu naudojamasi „posūkiai tik nevykėliams“ ir „gazas-dugnas“ važiavimo režimais. Jeigu su „G30“ važiuoji kaip normalus eismo dalyvis, automatinė transmisija privers 6 cilindrų variklį taupyti degalus ir stebinti ekonomiškumu. Norite tikslių skaičių? 8,8 litro 100 kilometrų. Užmiestyje reikalai pakrypsta dar geresne linkme.
Automobiliui važiuojant 130 km/val. greičiu, variklis dirba vos 1600 aps/min. Galima sakyti, jog tuomet variklis tinginiauja ir tiesiog krapšto nosį laukdamas, kol veiksmo filme įvyks koks nors sprogimas ar netikėtas siužeto posūkis. Palaikant tolygų greitį ir naudojant savo koją, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis nukrito iki 6,7 litro. Naudojant išmanią automatinę greičio palaikymo kontrolę, užmiestyje vidurkis padidėja iki 7,0 - 7,3 litro. Tai yra ta variklio pusė, kuri džiugins Jūsų piniginę, nes šis motoras turi ir kitą pusę, kuri džiugins Jus pačius.
Gamintojo teigimu, vokiškas sedanas iki 100 km/val. įsibėgės per 5,4 sekundės ir pasieks maksimalų 250 km/val. greitį. Net neabejojame, jog gamintojo pateikti duomenys yra teisingi, tačiau didžiausią įspūdį kelia ne tai kaip jis pasiekia 100 km/val. greitį, bet kaip variklis automobiliui padeda sparčiai akceleruoti skirtinguose sūkių diapazonuose.
Važiuojant 60 km/val. greičiu ir norint pagreitėti iki 110 km/val. (naudojome „Comfort“ režimą ir važiavome įjungę 4 bėgį), automobiliui šią užduotį atlikti reikia vos 3,7 sekundės. Tą pačią metodiką pasirinkome atliekant kitą greitėjimo testą - nuo 80 km/val. iki 130 km/val. Rezultatas - 4,1 sekundės. Važiuojant 5 bėgiu tą pačią užduotį automobilis atlieka per 4,9 sekundės.
Pavarų perjungimo meną perdavę pačiai automatinei pavarų dėže, rezultatai buvo skirtingi : nuo 60 km/val. iki 110 km/val. pagreitėjime per 3,5 sekundės, nuo 80 km/val. iki 130 km/val. 4,5 sekundės.
Technologijos, kurios tampa norma
Sparčiai besivystančios technologijos tapo neatsiejama naujų automobilių dalimi. Dabar į beveik kiekvieną europietišką modelį diegiamos sistemos, kurios turėtų palengvinti ar praturtinti mūsų vairavimo patirtį. Ne išimtis yra ir naujoji 5 serija, kuri yra prifarširuota naujausių saugumo ir komfortą gerinančių technologijų.
Nuo šiol 5 serijos šeimos modeliai bus aprūpinami nauja galinio vaizdo kamera, kuri vaizdą rodys žymiai platesniu kampu. Važiuojant atbuline eiga ir vėliau įjungus „D“ - informacijos ir pramogų sistemos ekrane pamatysite vaizdą iš priekinės kameros, kuri leis 100% įsitikinti, jog neužkliudysite brangaus priekinio buferio. Tuo tarpu šoniniuose veidrodėliuose sumontuotos kameros perteiks vaizdą taip, lyg automobilį stebėtumėte iš viršaus ir į ankštą vietą įvažiuotumėte arba iš jos išvažiuotumėte neužkliudę greta stovinčių kitų eismo dalyvių, tačiau tai nėra didžiulės naujovės, kurios kardinaliai pakeis Jūsų požiūrį į 5-ąją seriją.
Automobilis taip pat gali pasigirti turėdamas šias saugumo sistemas : automatinė stabdymo sistema, įspėjimo ir stabdymo sankryžose pagalbinė sistema, apsauga nuo šoninio susidūrimo. Pastaroji eismo saugumo funkcija nuolatos stebi eismo juostas aplink automobilį ir įspėja apie gresiančius susidūrimus ar savarankiškai koreguoja automobilio judėjimą, kad jų būtų išvengta.
Greičio palaikymo sistema - „Active Cruise Control“, eismo juostų stebėjimo sistema, išmaniosios greičio ir transporto sistemos geba savarankiškai kontroliuoti automobilio greitį ir kryptį važiuojant iki 210 km/val. greičiu. Šios sistemos atsižvelgia į besikeičiančius greičio apribojimus ir kliūtis kelyje bei pagal tai atitinkamai pakoreguoja automobilio judėjimą.
Vis dėlto, didžiausią įspūdį palieka adaptyvūs priekiniai žibintai. Kaip ir neseniai bandytame „
Audi A5 Sportback“ modelyje, taip ir naujos kartos 5-uke sumontuoti žibintai nėra tik prietaisas apšviečiantis kelią. Priekiniai žibintai turi tris veikimo režimus : trumpųjų, ilgųjų ir automatinį. Pirmasis ir antrasis režimas - aiškus, tuo tarpu trečiasis - žymiai įdomesnis ir efektyvesnis, ypač jeigu labai dažnai važinėjate naktį.
Įjungus automatinį režimą, priekiniai žibintai patys persijungia iš artimųjų ir tolimąsias šviesas. Nieko įspūdingo, tačiau viskas pasidaro įdomiau, kai važiuojate tamsiu paros metu ir priešais atvažiuoja kitas eismo dalyvis. Įprastai, išjungiate tolimąsias šviesas ir laukiate kol jis pravažiuojate, bet tik ne šiame 5-uke. Priekyje sumontuota kamera nuolatos stebi kelia ir pamačius kitą eismo dalyvį, jį stebi, išjungia tam tikrą skaičių LED'ų ir jį apgaubia tam tikra tamsos skraiste, kuri neleidžia jo apakinti. Įdomu yra tai, jog žibintai „juodąją skylę“ bando sukurti net ir tuomet, kuomet prisivejate lėtesnį dalyvį. Realybėje ji veikia žymiai efektyviau negu gestais valdoma informacijos pramogų sistema, o tiksliau - 9 kartus iš 10-ies.
„Nepaprastai malonu vairuoti“ - tokį šūkį yra girdėjęs beveik kiekvienas automanas. Šis šūkis puikiai apibūdindavo senuosius „BMW“ markės modelius, kurie buvo orientuoti į azartišką, įtraukiantį valdymą, nepriekaištingas valdymo savybes. Ar šį šūkį galima panaudoti norint labai trumpai apibūdinti naujos kartos 5 serijos „BMW“? Taip, tačiau vairavimo malonumas yra perteiktas ne per tai kaip jis įveikia posūkius, bet kaip jis sugeba ryti ilgųjų distancijų kilometrus.
„BMW“ nepasirinko kelio, kuris leistų radikaliai pakeistų 5 serijos receptą - tai būtų per daug rizikinga ir pavojinga. Vietoj to, jie tik patobulino senąjį receptą ir pasirūpino, jog tokio automobilio vairuotojai jaustų kitokį vairavimo malonumą, kuomet komfortas teikia didesnį džiaugsmą negu šalia greitkelio esantys vingiuoti užmiesčio keliai.
PRIVALUMAI
- Puikios apdailos medžiagos
- Surinkimo kokybei - 10 balų
- Tylus ir patogus
- 6 cilindrų dyzelinis variklis ekonomiškumu pranoksta daugelį 4 cilindrų analogų
- Technologijų ir saugumo įrangos gausa
- „Harman Kardon“ garso sistema
TRŪKUMAI
- Naudotis „iDrive“ sistema lengva ir tuo pačiu - ne. Milžiniškas įvairiausių „Meniu“ pasirinkimas retkarčiais glumina
- Informacijos ir pramogų sistemos valdymas gestais nėra iki galo išbaigtas. Kartais ši sistema veikia, kartais nelabai
- Įsigijimo ir papildomos įrangos kaina
- Vos dviejų metų garantija (reikėtų pridurti,jog gamintojas ridos neberiboja)
- Erdvės gale sėdintiems keleiviams nėra labai daug
- Siauroka bagažinės pakrovimo anga