• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

BMW M“ arba „BMW Motosport“ – speciali inžinierių divizija, kuriai kiekvienas iš mūsų turėtų padėkoti už milžinišką kiekį įspūdingų modelių: „M1“, „M2“, „M3“ ar „M5“.
„BMW Motorsport“ padalinio darbuotojai visuomet turėdavo didžiulę įtaka kuriant naujus modelius. Kolegos dirbantys toje pačioje kompanijoje į šio padalinio darbuotojus kreipiasi, kai ateina metas surasti optimalų pakabos balansą ir užtikrinti tik „BMW“ automobiliams būdingas valdymo savybes.
Skirtas tik Pietų Afrikai
Sparčiai augantis „BMW“ prekės ženklas paskatino kompanijos valdytojus pagalvoti apie plėtrą. Ne Europoje, ne JAV, o Pietų Afrikos respublikoje.
„BMW“ markės automobilių gamyba Pietų Afrikos respublikoje prasidėjo dar 1968 metais. Iš pradžių šioje valstybėje buvo surenkami tik vienas ar du, vietinei rinkai skirti modeliai, bet vėliau automobilių gamyba buvo išplėsta. Pietų Afrikoje buvo gaminami 3, 5 ir 7 serijos modeliai ir aibė tik šiai šaliai skirtų automobilių. Vienas iš jų – „BMW 530 MLE“, kuris laikomas pirmuoju „BMW Motorsport“ padalinio kūriniu. Ne „M1“, ne „M3“ ar dar kuris, bet būtent „530 MLE“.
„530 MLE“ buvo ypatinga 5 serijos sedano versija. „BMW“ norėdama dalyvauti Pietų Afrikos respublikoje rengiamose varžybose, iš pradžių turėjo homologacijos reikalavimus atitinkančias mašinas.

BMW M“ arba „BMW Motosport“ – speciali inžinierių divizija, kuriai kiekvienas iš mūsų turėtų padėkoti už milžinišką kiekį įspūdingų modelių: „M1“, „M2“, „M3“ ar „M5“.
„BMW Motorsport“ padalinio darbuotojai visuomet turėdavo didžiulę įtaka kuriant naujus modelius. Kolegos dirbantys toje pačioje kompanijoje į šio padalinio darbuotojus kreipiasi, kai ateina metas surasti optimalų pakabos balansą ir užtikrinti tik „BMW“ automobiliams būdingas valdymo savybes.
Skirtas tik Pietų Afrikai
Sparčiai augantis „BMW“ prekės ženklas paskatino kompanijos valdytojus pagalvoti apie plėtrą. Ne Europoje, ne JAV, o Pietų Afrikos respublikoje.
„BMW“ markės automobilių gamyba Pietų Afrikos respublikoje prasidėjo dar 1968 metais. Iš pradžių šioje valstybėje buvo surenkami tik vienas ar du, vietinei rinkai skirti modeliai, bet vėliau automobilių gamyba buvo išplėsta. Pietų Afrikoje buvo gaminami 3, 5 ir 7 serijos modeliai ir aibė tik šiai šaliai skirtų automobilių. Vienas iš jų – „BMW 530 MLE“, kuris laikomas pirmuoju „BMW Motorsport“ padalinio kūriniu. Ne „M1“, ne „M3“ ar dar kuris, bet būtent „530 MLE“.
„530 MLE“ buvo ypatinga 5 serijos sedano versija. „BMW“ norėdama dalyvauti Pietų Afrikos respublikoje rengiamose varžybose, iš pradžių turėjo homologacijos reikalavimus atitinkančias mašinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW 530 MLE


Tuomet dar normalių dirbtuvių neturėję „BMW Motosport“ padalinio darbuotojai išgirdę vadovų prašymą kibo į darbus ir sukūrė ribotos laidos „BMW 530 MLE“.
1976 metais dienos šviesą išvydo pirmoji „530 MLE“ automobilių serija, kuri turėjo 3 litrų, 6 cilindrų benzininį variklį, gebantį išvystyti 200 arklio galių ir 277 Nm sukimo momentą. „BMW“ teigimu, tuomet šis sedanas iki 100 km/val. galėjo įsibėgėti per 9,3 sekundės ir pasiekti 208 km/val. greitį.
Palyginus su standartiniu modeliu, Pietų Afrikoje surinktas „530 MLE“, turėjo keletą išskirtinumų. Tam tikros kėbulo dalys buvo pagamintos iš aliuminio, priekinį buferį puošė stilingas pažeminimas, galinės ratų arkos buvo platesnės, o galutiniu „530 MLE“ išskirtinumo bruožu tapo „Mahle“ ratai.

REKLAMA

BMW 530 MLE (8)


Surado po ilgų paieškų
Kaip ir daugelis kitų gamintojų, kurie apie savo istoriją kalba su pasididžiavimu, nuolatos ieško, pasiklydusių, namų ieškančių egzempliorių, kurie turėtų istorinę vertę.
„BMW“ padalinio Pietų Afrikos respublikoje darbuotojai, daugelį metų turėjo vieną ir pagrindinį tikslą – surasti originalų „BMW 530 MLE“, kuris buvo pagamintas ne Vokietijoje, bet naujutėlėje kompanijos būstinėje Pietų Afrikos respublikoje.
Vokiškų automobilių gamintojos darbuotojų surastas egzempliorius – ypatingas. Jis kadaise priklausė Peteriui Kaye-Eddie, kuris tuomet vadovo lenktynių komandai ir varžybose dalyvavo su skirtingais „530 MLE“ egzemplioriais.

VIDEO




GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų