Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Birželio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai – šalies miestuose galės atsirasti dviračių gatvės, maršrutiniam transportui skirti šviesoforai ir skirtingų tipų maršrutinio eismo juostos. Taip pat pradės galioti keletas naujų kelio ženklų bei horizontalaus kelio ženklinimo naujovės.
„Kelių eismo taisyklių pakeitimais siekiame pagerinti eismo saugumą, sklandžiau organizuoti eismą, pagreitinti ir palengvinti viešojo transporto judėjimą miestuose bei suteikti daugiau patogumo eismo dalyviams. Tikimės, kad KET naujovės prisidės prie darnaus judumo miestuose, pagerins sąlygas važiuojantiems dviračiais ar viešuoju transportu bei individualių poreikių turintiems žmonėms. Nemaža patobulinimų atliekama sekant gerąja kitų Europos šalių praktika“, – sako susisekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Pirmą kartą Lietuvoje galės atsirasti specialiu kelio ženklu pažymėtos dviračių gatvės. Jos bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui, jose eismo dalyviams galios specialūs KET reikalavimai. Dviratininkai galės važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir kuo arčiau dešiniojo krašto, o visiems eismo dalyviams bus leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir draudžiama lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą. Kur įrengti tokias gatves, spręs miestų savivaldybės.
Gerinant sąlygas viešojo transporto eismui, miestuose galės atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie būtų įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, taip pat ten, kur maršrutiniam transportui reikia suteikti pirmenybę. Šių šviesoforų signalai bus nespalvoti – balti juodame fone, jų bus trys: S, horizontalaus brūkšnio ir rodyklės (-ių) formos. Jie atitinkamai draus maršrutinio transporto eismą, informuos, kad signalas tuojau pasikeis ir leis maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is). Šviesoforų įrengimu turės pasirūpinti kelio savininkai, miestuose – savivaldybės.
Miestų gatvėse galės atsirasti maršrutiniam transportui skirtos dviejų tipų eismo juostos, žymimos raide „A“ arba simboliu „A+“. Gatve, pažymėta kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir raide „A“, galės važiuoti tik maršrutinis transportas, o „A+“ – papildomai ir dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai, neįgaliųjų automobiliai. Be to, savivaldybių sprendimu atitinkamai paženklinta „A+“ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.
Atsiranda 4 nauji kelio ženklai: du iš jų skirti žymėti dviračių gatvę ir jos pabaigą, dar du ženklai bus draudžiamieji – draudžiantys motorinių dviračių ir paspirtukų eismą bei gyvenamųjų transporto priemonių – kemperių eismą. Naikinami du morališkai pasenę kelio ženklai „Radijo stotis“ ir „Internetas“.
Birželio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai – šalies miestuose galės atsirasti dviračių gatvės, maršrutiniam transportui skirti šviesoforai ir skirtingų tipų maršrutinio eismo juostos. Taip pat pradės galioti keletas naujų kelio ženklų bei horizontalaus kelio ženklinimo naujovės.
„Kelių eismo taisyklių pakeitimais siekiame pagerinti eismo saugumą, sklandžiau organizuoti eismą, pagreitinti ir palengvinti viešojo transporto judėjimą miestuose bei suteikti daugiau patogumo eismo dalyviams. Tikimės, kad KET naujovės prisidės prie darnaus judumo miestuose, pagerins sąlygas važiuojantiems dviračiais ar viešuoju transportu bei individualių poreikių turintiems žmonėms. Nemaža patobulinimų atliekama sekant gerąja kitų Europos šalių praktika“, – sako susisekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Pirmą kartą Lietuvoje galės atsirasti specialiu kelio ženklu pažymėtos dviračių gatvės. Jos bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui, jose eismo dalyviams galios specialūs KET reikalavimai. Dviratininkai galės važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir kuo arčiau dešiniojo krašto, o visiems eismo dalyviams bus leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir draudžiama lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą. Kur įrengti tokias gatves, spręs miestų savivaldybės.
Gerinant sąlygas viešojo transporto eismui, miestuose galės atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie būtų įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, taip pat ten, kur maršrutiniam transportui reikia suteikti pirmenybę. Šių šviesoforų signalai bus nespalvoti – balti juodame fone, jų bus trys: S, horizontalaus brūkšnio ir rodyklės (-ių) formos. Jie atitinkamai draus maršrutinio transporto eismą, informuos, kad signalas tuojau pasikeis ir leis maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is). Šviesoforų įrengimu turės pasirūpinti kelio savininkai, miestuose – savivaldybės.
Miestų gatvėse galės atsirasti maršrutiniam transportui skirtos dviejų tipų eismo juostos, žymimos raide „A“ arba simboliu „A+“. Gatve, pažymėta kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir raide „A“, galės važiuoti tik maršrutinis transportas, o „A+“ – papildomai ir dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai, neįgaliųjų automobiliai. Be to, savivaldybių sprendimu atitinkamai paženklinta „A+“ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.
Atsiranda 4 nauji kelio ženklai: du iš jų skirti žymėti dviračių gatvę ir jos pabaigą, dar du ženklai bus draudžiamieji – draudžiantys motorinių dviračių ir paspirtukų eismą bei gyvenamųjų transporto priemonių – kemperių eismą. Naikinami du morališkai pasenę kelio ženklai „Radijo stotis“ ir „Internetas“.