Svarbiausia – nauja patirtis
Apibendrindamas pasirodymą Dakare lenktynininkas kalbėjo, kad jis būtų vertas 8,5 balų dešimtbalėje sistemoje. „Įvertinus aplinkybes prieš Dakarą ir mūsų galimybes, rezultatas tikrai neblogas. Viena smulkmena mums kainavo tris valandas ir iš esmės – tikslą. Blaiviai vertinant, galėjome būti dešimtuke, bet ar būtume kilę aukščiau – abejoju“, – komentavo B. Vanagas.
Jis pridūrė, kad viskas tobulėja, todėl ir galvojant apie ateitį komandai taip pat reikės galvoti apie pokyčius. Poilsio lenktynininkas neplanuoja – aiškiai žino, ką turi padaryti ir grįžęs į Lietuvą grįš prie darbų.
„Iš vienos pusės, tu supranti, kad sunkus laikotarpis baigėsi. Antra vertus, puikiai žinai, kad kažkas vėl prasidės. Stokholmo sindromas čia egzistuoja – auka pradeda jausti prieraišumą savo pagrobėjui. Su Dakaru yra panašiai“, – komentavo jis.
B. Vanagas apgailestavo dėl Vaidoto Žalos nesėkmės paskutiniame greičio ruože, bet pastebėjo, kad tokia yra ralio maratono esmė – reikia atvažiuoti iki finišo. Jis vylėsi, kad lietuvių ekipažui pavyks tai padaryti.
„Šiandien tikrai buvo daug vietų, kuriose važiuojant labai buvo galima sulaužyti automobilį, kai kam taip ir atsitiko. Bus pamoka, aš savo pamokas taip pat išmokau, jų buvo ir šiame Dakare“, – komentavo pilotas.
Saudo Arabijoje lenktynininkas labiausiai pasigedo sudėtingų ir klastingų kopų. Jis vylėsi, kad organizatoriai dar neatskleidė visų kortų ir kitais metais parodys daugiau šios šalies.
Kas laimėjo šiais metais?
Carlosas Sainzas paskutiniajame greičio ruože jau nerizikavo. Ispanas finišavo šeštas, tačiau turėtos 10 minučių persvaros užteko tam, kad jis išlaikytų pirmąją vietą bendroje įskaitoje. Tai yra trečioji C. Sainzo pergalė Dakare.
„Toyota Gazoo Racing“ pilotas Nasseras Al-Attiyah buvo vienas iš nedaugelio, kuris finaliniame etape dar kovojo dėl pozicijos. Jis laimėjo greičio ruožą ir turėtą trapią 6 sekundžių persvarą prieš Stephane'ą Peterhanselį padidino iki daugiau nei 3 minučių.
N. Al-Attiyah automobilių įskaitoje šiais metais užėmė antrąją vietą, o S. Peterhanselis liko trečias.
Galingai lenktynes užbaigė buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas Fernando Alonso. Paskutiniajame etape jis finišavo ketvirtas, o bendroje įskaitoje užėmė 13-ąją vietą.
Motociklų įskaitoje pranašumą prieš būrį KTM įrodė gamyklinė „Honda“ komanda. Dakarą laimėjęs Ricky Brabecas taip pat tapo pirmuoju tai padariusiu amerikiečiu.
Keturračių įskaitoje ketvirtąją savo karjeros pergalę iškovojo Ignacio Casale su „Yahama“.
Bagių kategorijoje šiais metais sau lygių neturėjo Casey Currie su „Can-Am“, o sunkvežimių įskaitoje vėl niekas nepasipriešino „Kamaz“ komandai – pergalę iškovojo Andrejus Karginovas.
Duoklė žiūrovams
Organizatoriai prieš paskutinę Dakaro dieną išgąsdino dalyvius net 374 kilometro ilgio greičio ruožu.
Tačiau tiesa buvo kiek kitokia – trasa buvo sutrumpinta dėl statybų naftos gavybos komplekse. Pirmąją jos dalį sudarė 168 kilometrai sportiniu režimu, po kurių sekė ilgas pervažiavimas ir dar 12 kilometrų žiūrovų pramogai skirtas parodomasis ruožas.
Iki 180 kilometrų subliuškusio greičio ruožo danga buvo labai įvairi – daugiau nei trečdalį sudarė smėlis ir kopos, tačiau buvo iš šiek tiek akmenų bei atkarpa vietinio dirvožemio.