• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Porshe“ buvo įkurta 1931 metais, tačiau praėjus dar septyniolikai ilgų metų, pasaulis išvydo pirmąją gamintojo mašiną. Ir nors Ferdidandas Poršė iki tol buvo sukūręs ne vieną lenktyninį automobilį, „Porsche“ dalyvavimas lenktynėse įsibegėjo ganėtinai lėtai.
Pirmasis tikras ir rimtas „Porsche“ lenktyninis automobilis buvo „550“ modelis. Iki tol, vokiečių kūriniai epizodiškai dalyvaudavo varžybose, net kelias laimėjo, tačiau gamintojo vardas trasose garsiai pradėjo skambėti būtent su „550“ žengimu į sceną, kuomet 1956 metais buvo laimėtos „Targa Florio“lenktynės. Įdomu tai, jog 1919-1977 metais rengtose varžybose „Porsche“ prototipai nugalėjo net 11 kartų, o tai yra geriausias pasiekimas tarp gamintojų.

autosporto-elitas-porsche3[1]

autosporto-elitas-porsche1[1]

autosporto-elitas-porsche[1]
Tačiau ne vien prototipiniai automobiliai buvo sėkmingi. „911“ modelis laimėjo Monte Karlo ralį tris kartus iš eilės tap 1968 ir 1970 metų. Kuomet pasirodė turbininė „930“ mašinos versija, „Porsche“ pagamino lenktynines „934“ ir „935“ modelio versijas, kurios dominamo 1979 metų Lemano 24 valandų lenktynėse. Taigi, gamykliniai automobiliai taip pat buvo sėkmingi, o „911“ iki šios dienos yra laikomas sėkmingiausiu visų laikų lenktyniniu bolidu, o visas su šia mašina iškovotas pergales suskaičiuoti tiesiog neįmanoma.
Bet turime grįžti prie prototipinių modelių, kurie taip pat parodė beprecedentes galimybes. Pirmoji „Porsche“ pergalė Lemano lenktynėse buvo pasiekta 1970 metais – iškart po „Ford GT40“ karaliavimo pabaigos. Ar žinote koks automobilis pelnė šią pergalę? Taip, tai buvo legendinis „917“ prototipas. Šis modelis pradėjo ilgai užsitęsusį „Porsche“ dominavimą ištvermės lenktynėse, o tokie bolidai, kaip „936“, „956“ ar „962“ rodė vokiečių inžinerinį genialumą. Jų dominavimas užtruko taip ilgai, jog „Porsche“ galime palyginti su šiuolaikiniais „Audi“ pasiekimais, tik pastariesiems reikia laimėti Lemaną dar mažiausiai penkis kartus iš eilės, norit sumušti „Porsche“ rekordą.
Be ištvermės lenktynių, mūsų aptariama markė dalyvavo ir „Formulėje 1“. „Porsche“ šeštajame ir septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje  šiose varžybose turėjo savo gamyklinę komandą, tačiau vokiečiai labiausiai sužibėjo kaip variklių tiekėjai. Čempioniški 1984-86 metų „McLaren“ bolidai buvo varomi būtent „Porsche“ sukurtais agregatais.

autosporto-elitas-porsche6[1]

autosporto-elitas-porsche2[1]

autosporto-elitas-porsche4[1]
Nors dabar „Porsche“  automobilių, išskyrus „Cayenne“, pravažumo galimybės yra lygios karvei ant ledo, tačiau prieš beveik trisdešimt metų gamintojas buvo rimtai susikoncentravęs ties ralio varžybomis. „Group B“ kategorijoje dalyvavęs „959“ modelis laimėjo keletą etapų, tačiau didžiausia sėkmė nusišypsojo 1986 metais šis automobilis laimėjo Dakaro ralį. To užteko „Porsche 959“ tapti tikra ralio legenda.
Daugelis „Porsche“ laimėjimų autosporte yra pasiekta gamyklinės komandos ir visos markės pastangomis. Tačiau dabar vokiečiai yra vieni didžiausių lenktyninių automobilių tiekėjų pasaulyje. Trasai paruoštos „911“ versijas galima sutikti daugelio privačių komandų garažuose, o retai kada išvysite „GT3“ klasės varžybas, kuriose vos ne pusė dalyvių vairuoja „911“. Kol „Porsche“ gamins tokius puikius bolidus, situacija tikrai nepasikeis, o patys vokiečiai žada dėti pastangas atsikovoti iš „Audi“ Lemaną.

„Porshe“ buvo įkurta 1931 metais, tačiau praėjus dar septyniolikai ilgų metų, pasaulis išvydo pirmąją gamintojo mašiną. Ir nors Ferdidandas Poršė iki tol buvo sukūręs ne vieną lenktyninį automobilį, „Porsche“ dalyvavimas lenktynėse įsibegėjo ganėtinai lėtai.
Pirmasis tikras ir rimtas „Porsche“ lenktyninis automobilis buvo „550“ modelis. Iki tol, vokiečių kūriniai epizodiškai dalyvaudavo varžybose, net kelias laimėjo, tačiau gamintojo vardas trasose garsiai pradėjo skambėti būtent su „550“ žengimu į sceną, kuomet 1956 metais buvo laimėtos „Targa Florio“lenktynės. Įdomu tai, jog 1919-1977 metais rengtose varžybose „Porsche“ prototipai nugalėjo net 11 kartų, o tai yra geriausias pasiekimas tarp gamintojų.

autosporto-elitas-porsche3[1]

autosporto-elitas-porsche1[1]

autosporto-elitas-porsche[1]
Tačiau ne vien prototipiniai automobiliai buvo sėkmingi. „911“ modelis laimėjo Monte Karlo ralį tris kartus iš eilės tap 1968 ir 1970 metų. Kuomet pasirodė turbininė „930“ mašinos versija, „Porsche“ pagamino lenktynines „934“ ir „935“ modelio versijas, kurios dominamo 1979 metų Lemano 24 valandų lenktynėse. Taigi, gamykliniai automobiliai taip pat buvo sėkmingi, o „911“ iki šios dienos yra laikomas sėkmingiausiu visų laikų lenktyniniu bolidu, o visas su šia mašina iškovotas pergales suskaičiuoti tiesiog neįmanoma.
Bet turime grįžti prie prototipinių modelių, kurie taip pat parodė beprecedentes galimybes. Pirmoji „Porsche“ pergalė Lemano lenktynėse buvo pasiekta 1970 metais – iškart po „Ford GT40“ karaliavimo pabaigos. Ar žinote koks automobilis pelnė šią pergalę? Taip, tai buvo legendinis „917“ prototipas. Šis modelis pradėjo ilgai užsitęsusį „Porsche“ dominavimą ištvermės lenktynėse, o tokie bolidai, kaip „936“, „956“ ar „962“ rodė vokiečių inžinerinį genialumą. Jų dominavimas užtruko taip ilgai, jog „Porsche“ galime palyginti su šiuolaikiniais „Audi“ pasiekimais, tik pastariesiems reikia laimėti Lemaną dar mažiausiai penkis kartus iš eilės, norit sumušti „Porsche“ rekordą.
Be ištvermės lenktynių, mūsų aptariama markė dalyvavo ir „Formulėje 1“. „Porsche“ šeštajame ir septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje  šiose varžybose turėjo savo gamyklinę komandą, tačiau vokiečiai labiausiai sužibėjo kaip variklių tiekėjai. Čempioniški 1984-86 metų „McLaren“ bolidai buvo varomi būtent „Porsche“ sukurtais agregatais.

autosporto-elitas-porsche6[1]

autosporto-elitas-porsche2[1]

autosporto-elitas-porsche4[1]
Nors dabar „Porsche“  automobilių, išskyrus „Cayenne“, pravažumo galimybės yra lygios karvei ant ledo, tačiau prieš beveik trisdešimt metų gamintojas buvo rimtai susikoncentravęs ties ralio varžybomis. „Group B“ kategorijoje dalyvavęs „959“ modelis laimėjo keletą etapų, tačiau didžiausia sėkmė nusišypsojo 1986 metais šis automobilis laimėjo Dakaro ralį. To užteko „Porsche 959“ tapti tikra ralio legenda.
Daugelis „Porsche“ laimėjimų autosporte yra pasiekta gamyklinės komandos ir visos markės pastangomis. Tačiau dabar vokiečiai yra vieni didžiausių lenktyninių automobilių tiekėjų pasaulyje. Trasai paruoštos „911“ versijas galima sutikti daugelio privačių komandų garažuose, o retai kada išvysite „GT3“ klasės varžybas, kuriose vos ne pusė dalyvių vairuoja „911“. Kol „Porsche“ gamins tokius puikius bolidus, situacija tikrai nepasikeis, o patys vokiečiai žada dėti pastangas atsikovoti iš „Audi“ Lemaną.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų