• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sporte -  „Ford", kaip gamintojas yra ryškiai pasižymėjęs. Šis automobilių gamintojas suteikė nemažą indelį automobilių sportui ir pelnytai priskiriamas apie elito.
„Ford Racing" per daugelį metų dalyvavo pačių įvairiausių tipų lenktynėse. Net sunku pasakyti, kur tik nebuvo ši komanda. Kitos kompanijos apsiriboja viena ar keliomis lenktynių sritimis. O štai „Ford Racing" pakeitė šį standartą.
Pirmoji „Ford" pergalė buvo dar net 1901 metais, kuomet pats Henris Fordas su savo sukurtu automobiliu nugalėjo Aleksą Wintoną, dešimties ratų lenktynėse, Detroite, JAV. Wintonas tuo metu buvo geriausias lenktynininkas pasaulyje, pelnęs ne vieną titulą. Dabar automobilių kompanijos vadovai nelenktyniauja su savo kuriamais automobiliais, kaip tai darydavo jų pirmtakai prieš šimtą metų.

autosporto-elitas-ford10[1]
Tais laikais „Ford" savo sąskaitoje turėjo tik kelias pergales, viena iš jų buvo pasiekta su „T" modeliu, 1909 metais, sprinto lenktynėse iš Niujorko į Sietlą. Dakaro maratonas prieš šį sprintą atrodo kaip rytinė mankšta. 1949 metais pirmąsias oficialias „NASCAR"  lenktynes laimėjo „Lincoln" markės automobilis, bet šiandien „Ford" turi 16 gamintojo taurių ir 7 vairuotojų įskaitos taurių. O, Australijoje vykstančiame „V8 Supercars" lenktynių serijoje, „Ford" iškovojo 25 gamintojo taures ir 23 vairuotojų taures. Bet ne šios lenktynės išgarsino „Ford" ir pelnė tarptautinį pripažinimą.

autosporto-elitas-ford2[1]
„Ford" lenktynių komandos tarptautinio pripažinimo era prasidėjo 1959 metais, kai kompanija rankomis sukirto ir tapo partneriais su britų kompanija - „Cosworth". Ši kompanija labai padėjo „Ford" komandai senojo žemyno lenktynių serijose. „Ford" ir „Cosworth" sukūrė daug Formulės 1 bolidų variklių, kurie laimėdavo čempionatus ir nugalėdavo ne ką kitą, o eržilą iš Italijos - „Ferrari".

autosporto-elitas-ford3[1]
„Ford" lenktynių komandai spalvingiausias periodas ko gero buvo 6-asis dešimtmetis, kai kompanija palaikė artimus santykius su Kerolu Šelbiu. Kuris 1959 metais laimėjo LeMans lenktynes sėdėdamas už „Aston Martin DBR1" vairo. Tai buvo laikai, kai šiose lenktynėse karaliavo „Ferrari", o Šelbis su „Ford Cobra", konkurencingoje „GT" klasėje mėgino nugalėti italų kompaniją. „Ford" tuo metu neturėjo didelių ambicijų tapti lydere LeMans čempionate, tačiau po itin nesėkmingo „Ford" bandymo įsigyti „Ferrari", tai tapo principo kova.

autosporto-elitas-ford4[1]
Pergalė prieš „Ferrari" žymiose LeMans lenktynėse būtų įrodžiusiu senajam Enzo Ferrari, jog „Ford" vis tiek nereikia jo kompanijos. Po konflikto „Ford" pristatė „GT40" modelį, tai legendinis, į automobilių sporto istoriją įrašytas modelis. Ši mašina pirmą kartą Le Mano lenktynių istorijoje 1966 metais atnešė pergalę JAV gamintojui ir sukūrė nenugalimo automobilio įvaizdį. Iki šiol „Ford" išlieka vienintele JAV komanda pelniusi pergalę LeMans lenktynių serijoje.

autosporto-elitas-ford5[1]
„Ford Cosworth" varikliai padėjo iškovoti dar kelias LeMans pergales, po kurių „Ferrari" niekada daugiau nebedominavo šiose ištvermės varžybose. Dabar „Ford" daug vargsta pasaulio ralio čempionate (WRC), tačiau 2006 - 2007 metais šiai komandai pavyko laimėti konstruktorių įskaitoje. Dabartiniai „Ford" ralio lenktynininkai Kenas Blokas ir Taneris Faustas daug prisideda prie kompanijos įvaizdžio JAV ralio čempionate. Kas šiam gamintojui yra labai svarbu.

autosporto-elitas-ford7[1]

Automobilių sporte -  „Ford", kaip gamintojas yra ryškiai pasižymėjęs. Šis automobilių gamintojas suteikė nemažą indelį automobilių sportui ir pelnytai priskiriamas apie elito.
„Ford Racing" per daugelį metų dalyvavo pačių įvairiausių tipų lenktynėse. Net sunku pasakyti, kur tik nebuvo ši komanda. Kitos kompanijos apsiriboja viena ar keliomis lenktynių sritimis. O štai „Ford Racing" pakeitė šį standartą.
Pirmoji „Ford" pergalė buvo dar net 1901 metais, kuomet pats Henris Fordas su savo sukurtu automobiliu nugalėjo Aleksą Wintoną, dešimties ratų lenktynėse, Detroite, JAV. Wintonas tuo metu buvo geriausias lenktynininkas pasaulyje, pelnęs ne vieną titulą. Dabar automobilių kompanijos vadovai nelenktyniauja su savo kuriamais automobiliais, kaip tai darydavo jų pirmtakai prieš šimtą metų.

autosporto-elitas-ford10[1]
Tais laikais „Ford" savo sąskaitoje turėjo tik kelias pergales, viena iš jų buvo pasiekta su „T" modeliu, 1909 metais, sprinto lenktynėse iš Niujorko į Sietlą. Dakaro maratonas prieš šį sprintą atrodo kaip rytinė mankšta. 1949 metais pirmąsias oficialias „NASCAR"  lenktynes laimėjo „Lincoln" markės automobilis, bet šiandien „Ford" turi 16 gamintojo taurių ir 7 vairuotojų įskaitos taurių. O, Australijoje vykstančiame „V8 Supercars" lenktynių serijoje, „Ford" iškovojo 25 gamintojo taures ir 23 vairuotojų taures. Bet ne šios lenktynės išgarsino „Ford" ir pelnė tarptautinį pripažinimą.

autosporto-elitas-ford2[1]
„Ford" lenktynių komandos tarptautinio pripažinimo era prasidėjo 1959 metais, kai kompanija rankomis sukirto ir tapo partneriais su britų kompanija - „Cosworth". Ši kompanija labai padėjo „Ford" komandai senojo žemyno lenktynių serijose. „Ford" ir „Cosworth" sukūrė daug Formulės 1 bolidų variklių, kurie laimėdavo čempionatus ir nugalėdavo ne ką kitą, o eržilą iš Italijos - „Ferrari".

autosporto-elitas-ford3[1]
„Ford" lenktynių komandai spalvingiausias periodas ko gero buvo 6-asis dešimtmetis, kai kompanija palaikė artimus santykius su Kerolu Šelbiu. Kuris 1959 metais laimėjo LeMans lenktynes sėdėdamas už „Aston Martin DBR1" vairo. Tai buvo laikai, kai šiose lenktynėse karaliavo „Ferrari", o Šelbis su „Ford Cobra", konkurencingoje „GT" klasėje mėgino nugalėti italų kompaniją. „Ford" tuo metu neturėjo didelių ambicijų tapti lydere LeMans čempionate, tačiau po itin nesėkmingo „Ford" bandymo įsigyti „Ferrari", tai tapo principo kova.

autosporto-elitas-ford4[1]
Pergalė prieš „Ferrari" žymiose LeMans lenktynėse būtų įrodžiusiu senajam Enzo Ferrari, jog „Ford" vis tiek nereikia jo kompanijos. Po konflikto „Ford" pristatė „GT40" modelį, tai legendinis, į automobilių sporto istoriją įrašytas modelis. Ši mašina pirmą kartą Le Mano lenktynių istorijoje 1966 metais atnešė pergalę JAV gamintojui ir sukūrė nenugalimo automobilio įvaizdį. Iki šiol „Ford" išlieka vienintele JAV komanda pelniusi pergalę LeMans lenktynių serijoje.

autosporto-elitas-ford5[1]
„Ford Cosworth" varikliai padėjo iškovoti dar kelias LeMans pergales, po kurių „Ferrari" niekada daugiau nebedominavo šiose ištvermės varžybose. Dabar „Ford" daug vargsta pasaulio ralio čempionate (WRC), tačiau 2006 - 2007 metais šiai komandai pavyko laimėti konstruktorių įskaitoje. Dabartiniai „Ford" ralio lenktynininkai Kenas Blokas ir Taneris Faustas daug prisideda prie kompanijos įvaizdžio JAV ralio čempionate. Kas šiam gamintojui yra labai svarbu.

autosporto-elitas-ford7[1]

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų