Atsidavę „Autoplius.lt Fast Lap“ žiūrovai tikrai atsimena, kaip M. Jančauskas pirmajame lenktynių etape Estijoje ant šlapios dangos vieną po kito lenkė varžovus ir startavęs iš keturioliktos pozicijos sugebėjo atvažiuoti pirmas. Jis neslepia, kad pats netikėjo tokia pergale ir viso pokalbio metu primygtinai kartojo, kad nėra geras vairuotojas, tik turi tikrai gerą automobilį.
„Mano automobilyje yra tik du režimai: „gazas“ ir stabdis. Laisvomis apsukomis nevažiuoju. Tikrai nesu geras vairuotojas, tiesiog turiu gerą automobilį. Jis nėra kažkaip ypatingai tobulintas, tačiau turiu duomenų kaupimo programą, kuri parodo, kur galima vėliau stabdyti, o kur daugiau paspausti. Pirmajame etape dėl to ir išlėkiau iš vieno posūkio, nes buvo nusimušusi viena atžyma“, - kuklinasi įspūdingiausius važiavimus demonstruojantis „Autoplius.lt Fast Lap“ naujokas.
Norintiems, bet nedrįstantiems sekti jo pėdomis, jis juokaudamas pataria pradėti gyventi blaiviai ir taupyti pinigus geram treneriui.
„Norintiems pradėti važiuoti šiose lenktynėse, patarčiau iškart nusisamdyti profesionalų žiedo lenktyninką ir porą dienų kartu su juo pavažinėti. Nėra pigu, tačiau užtenka porą savaitgalių neišleisti pinigų ir likti namuose, kad taptumėte geresniu vairuotoju“, - patarimus žarsto absoliutus R3000+ klasės lyderis.
Fortūna gerokai nustebino
Rimtą užsidegimą nuo pat pirmųjų startų taip pat demonstruoja panevėžietis Kristijonas Pelanis. Net ir padaręs kelias klaidas pirmojo etapo važiavimuose jis nuolat lipo Aleksandrui Iljinui ant galinio buferio. Tokios kovos priminė azartiškąjį devintąjį dešimtmetį DTM serijos lenktynėse. Tiesa, K. Pelanis važiavo ir ankstesniame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezone, tačiau tada nevairavo konkurencingo automobilio. Jis pasakoja, kad savo pirmuosius lenktynininko žingsnius pradėjo žengti prieš keletą metų, tačiau būtent „Honda Civic“ išlaisvino jo potencialą.
„Nuo 13 metų pradėjau važiuoti savo pirmuosiuose slalomuose, taigi po kelių metų nusprendžiau išvažiuoti į žiedą. Pernai su „Renault Clio“ dalyvavau tik Lietuvoje vykusiuose dviejuose „Autoplius.lt Fast Lap“ etapuose. Tas automobilis nelabai gerai važiavo, todėl supratau, kad nebenoriu į jį investuoti. Taip nusipirkau dar tada mėlyną „Honda Civic“ ir šiemet nusprendžiau dalyvauti visuose etapuose“, - prisimena futbolo čempionato stebėjimą į pasikrapštymą garaže išmainęs K. Pelanis.
Naujokas ne tik kruopščiai prižiūri savo lenktyninį „Honda Civic“, tačiau tobulina ir konkurentų automobilius. Greičiausiai toks atsidavimas bus atnešęs sėkmę, mat jau po pirmųjų važiavimų K. Pelanio lūkesčiai šiam sezonui tapo dvigubai optimistiškesni.
„Iš pradžių svajojau apie dešimtuką bendrojoje įskaitoje, dabar matau, kad turiu galimybių patekti į penketuką greičiausiųjų. Nesakyčiau, kad vien naujas automobilis daug nulėmė. Šį sezoną tikrai šypsosi sėkme!”, - pripažįsta panevėžietis, savo pergales mėgstantis pažymėti finišo juostos kirtimu „ant ribotuvo“.
Paklaustas, ką galėtų patarti naujokams, K. Pelanis iš rankų nepaleido veržliarakčių ir ir labai greitai pateikė tiesmuką atsakymą.
„Ką galiu patarti? „Gazuoti“ ir važiuoti! Jei rimtai, tai pirmiausiai siūlyčiau jėgas išbandyti „Street“ klasėje ir tada pereiti į „Pro“, - tik antrojoje sakinio pusėje surimtėjo lenktynininkas.
Pajuokavimas baigėsi drąsiu startu
STR2500 klasėje su „Honda Civic“ važiuojantis Ignas Domeika tarsi atkartoja K. Pelanio ir M. Jančausko istorijas. Kaip ir pirmasis, jis savo lenktynių kelią pradėjo slalomuose, tačiau žiedinėse lenktynėse atsidūrė lygiai taip pat spontaniškai kaip M. Jančauskas.
„Pradėjau nuo kartingų, tada išaugau į slalomus, žiemos trekus ir greituminius slalomus. Žinoma, važiuodavau žiūrėti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių, kol vieną dieną draugas paklausė, kodėl čia nedalyvauju. Galvojau, kad juokauja, bet tada jis dar pridūrė, jog gali būti mano mechaniku. Juokai baigėsi tuo, kad užsiregistravau į lenktynes ir labai rimtai „užsikabinau“, - savo spontaniškos karjeros vingius pasakoja I. Domeika.
Nuo pat pradžių jis buvo užtikrintas tuo, kad gerai pasirodys, nes, kaip pats pasakoja, slalomuose surinkta patirtis žiede tikrai atsipirko. Sunku nesutikti, nes jau pirmajame etape Estijoje lenktynininkas savo klasėje „Time Attack“ važiavimuose užėmė antrąją vietą.
Vis dėlto I. Domeika pripažįsta, kad po dviejų etapų dar tik apsižiūrėjo varžybose ir toliau tobulina automobilį, todėl didesnių pasiekimų reikia laukti ateityje. Jis džiaugiasi tuo, kaip gerai organizuojamos varžybos, todėl kviečia visus dvejojančius dalyvauti lygiai taip pat spontaniškai kaip jis pats.
„Jei tik yra galimybė, siūlau daug negalvoti, siųsti paraišką ir laukti varžybų. Jomis tikrai nenusivilsite, nes, kaip minėjau lenktynių kokybė ir organizuotumas puikūs, jau nekalbant apie dalyvius ir publiką“, - entuziazmu tryško I. Domeika.
Nusitaikė į lyderius
Kitas „Autoplius.lt Fast Lap“ 2016 metų naujokas savo lenktynininko karjerą taip pat pradėjo paauglystėje. Andrius Tažys kaip dauguma pradėjo nuo kartingų, tačiau vėliau pasuko į žiedinių motociklų pasaulį. Vis dėlto taip susiklostė, kad jis pasirinko kiek saugesnę lenktynių alternatyvą.
„Mano automobilių sporto patirtis prasidėjo dar ankstyvoje paauglysteje, kai važiavau kartingais, vėliau išbandžiau „driftą“ ir galiausiai ėmiausi kardinalaus pokyčio – pasukau į žiedinių motociklų lenktynes. Bet po dviejų stiprių avarijų, apsiribojau tik automobilių sportu“, - apie savo karjeros vingius pasakoja klaipėdietis.
Kalbantis su A. Tažiu neįmanoma nepastebėti jo atsidavimo detalėms, mat jo pagrindinė veiklą yra ratų geometrijos ir svorio balanso reguliavimas. Lygiai su tokia pačia precizika jis nusprendė dalyvauti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse.
„Man niekada man nerūpėjo variklio galia, labiau domiuosi vairavimo technika. Būtent dėl to ir buvo įdomu sudalyvauti „Autoplius.lt Fast Lap“, kad galėčiau „pasimatuoti“ su kitais dalyviais“, - kalba pašnekovas.
Paklaustas, kokie jo lūkesčiai šiam sezonui, jis pasirenka labai kuklų toną. Vis dėlto STR2500+ klasėje su BMW M3 važiuojantis lenktynininkas užsibrėžęs labai rimtus tikslus, todėl lyderiai turėtų suklusti.
„Didelių lūkesčių šioms lenktynėms nepuoselėju, nes dar tik pratinuosi prie automobilio ir jį tobulinu. Vis dėlto šio sezono optimistiškas tikslas yra nurėžti šešias sekundes nuo pasiekto rezultato „Nemuno žiede“ arba pavyti Dainių Kablį“, - apie nusitaikymą į lyderius kalba A. Tažys.