• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2016 metų „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidėjo labai rimtais debiutuojančių lenktynininkų pareiškimas. Pirmąkart lenktynių serijoje dalyvavę vairuotojai apie save kalba kukliai, tačiau sezonui jau kelia labai rimtus lūkesčius.
Be jokios abejonės ryškiausią debiutą pademonstravo Mantas Jančauskas su „Volkswagen Golf GTI“. Jau pirmajame lenktynių etape jis įspūdingai laimėjo „Wolf Race“ važiavimus. Vis dėlto didžiausią nuostabą kelia faktas, kad kaunietis lenktyniauti pradėjo tik prieš metus. Kaip pasakoja M. Jančauskas, jo lenktyninko karjera prasidėjo nuo spontaniško pokalbio saulėtoje Nidoje.
„Anksčiau nieko bendro su lenktynėmis išvis neturėjau. Tada pernai Nidoje draugas pasiūlė kartu važiuoti 1000 kilometrų lenktynėse ir iškart sutikau. Daug kas juokėsi, klausė, ar tikrai žinau, į ką veliuosi, bet nesutrikau. Tada būtinai reikėjo sudalyvauti bent dvejose varžybose, taigi su Robertu Kupčiku turėjau dvi treniruotes ir startavau ištvermės lenktynėse „Nemuno žiede“ su „BMW E36 Compact“. Iš pradžių buvo sunku susidoroti su sekvencine pavarų dėže, bet sugebėjome finišuoti. Tada išvažiavau į Pernu „Auto24ring” trasą, kur važiavau „BMW X-treme“ važiavimuose. Pamenu, kaip profesionalai lenkė ir trimis ratais, bet kažkaip reikėjo susirinkti varžybų bagažą iki Palangos lenktynių“, - lyg apie didžiausią atradimą savo gyvenime kalba šviežiai iškeptas lenktynininkas.
Čia M. Jančausko spontaniškumas nesibaigė. Jis kiek apleido savo kitą aistrą – dviračių sportą – ir po 1000 kilometrų lenktynių patyrė benzingalvišką nušvitimą bei iškart nusipirko modernų lenktyninį automobilį.
„Po tų lenktynių visai kitaip pradėjau žiūrėti į šitą sportą. Dar rudenį Poznanėje pravažiavau „Volkswagen Golf Cup“ ir galutinai „užsikabinau“, todėl nusipirkau „Volkswagen Golf GTI“ automobilį. Tada per žiemą pradėjau skaityti knygas apie lenktynes, aktyviau važinėjau kartingais, su dygliuotomis padangomis važinėjau ant ledo“, - gerai nusiteikęs apie savo naują aistrą pasakoja pašnekovas.

2016 metų „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidėjo labai rimtais debiutuojančių lenktynininkų pareiškimas. Pirmąkart lenktynių serijoje dalyvavę vairuotojai apie save kalba kukliai, tačiau sezonui jau kelia labai rimtus lūkesčius.
Be jokios abejonės ryškiausią debiutą pademonstravo Mantas Jančauskas su „Volkswagen Golf GTI“. Jau pirmajame lenktynių etape jis įspūdingai laimėjo „Wolf Race“ važiavimus. Vis dėlto didžiausią nuostabą kelia faktas, kad kaunietis lenktyniauti pradėjo tik prieš metus. Kaip pasakoja M. Jančauskas, jo lenktyninko karjera prasidėjo nuo spontaniško pokalbio saulėtoje Nidoje.
„Anksčiau nieko bendro su lenktynėmis išvis neturėjau. Tada pernai Nidoje draugas pasiūlė kartu važiuoti 1000 kilometrų lenktynėse ir iškart sutikau. Daug kas juokėsi, klausė, ar tikrai žinau, į ką veliuosi, bet nesutrikau. Tada būtinai reikėjo sudalyvauti bent dvejose varžybose, taigi su Robertu Kupčiku turėjau dvi treniruotes ir startavau ištvermės lenktynėse „Nemuno žiede“ su „BMW E36 Compact“. Iš pradžių buvo sunku susidoroti su sekvencine pavarų dėže, bet sugebėjome finišuoti. Tada išvažiavau į Pernu „Auto24ring” trasą, kur važiavau „BMW X-treme“ važiavimuose. Pamenu, kaip profesionalai lenkė ir trimis ratais, bet kažkaip reikėjo susirinkti varžybų bagažą iki Palangos lenktynių“, - lyg apie didžiausią atradimą savo gyvenime kalba šviežiai iškeptas lenktynininkas.
Čia M. Jančausko spontaniškumas nesibaigė. Jis kiek apleido savo kitą aistrą – dviračių sportą – ir po 1000 kilometrų lenktynių patyrė benzingalvišką nušvitimą bei iškart nusipirko modernų lenktyninį automobilį.
„Po tų lenktynių visai kitaip pradėjau žiūrėti į šitą sportą. Dar rudenį Poznanėje pravažiavau „Volkswagen Golf Cup“ ir galutinai „užsikabinau“, todėl nusipirkau „Volkswagen Golf GTI“ automobilį. Tada per žiemą pradėjau skaityti knygas apie lenktynes, aktyviau važinėjau kartingais, su dygliuotomis padangomis važinėjau ant ledo“, - gerai nusiteikęs apie savo naują aistrą pasakoja pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5  M. Jančausko Golf GTI (Autoplius FastLap nuotr.)


Atsidavę „Autoplius.lt Fast Lap“ žiūrovai tikrai atsimena, kaip M. Jančauskas pirmajame lenktynių etape Estijoje ant šlapios dangos vieną po kito lenkė varžovus ir startavęs iš keturioliktos pozicijos sugebėjo atvažiuoti pirmas. Jis neslepia, kad pats netikėjo tokia pergale ir viso pokalbio metu primygtinai kartojo, kad nėra geras vairuotojas, tik turi tikrai gerą automobilį.
„Mano automobilyje yra tik du režimai: „gazas“ ir stabdis. Laisvomis apsukomis nevažiuoju. Tikrai nesu geras vairuotojas, tiesiog turiu gerą automobilį. Jis nėra kažkaip ypatingai tobulintas, tačiau turiu duomenų kaupimo programą, kuri parodo, kur galima vėliau stabdyti, o kur daugiau paspausti. Pirmajame etape dėl to ir išlėkiau iš vieno posūkio, nes buvo nusimušusi viena atžyma“, - kuklinasi įspūdingiausius važiavimus demonstruojantis „Autoplius.lt Fast Lap“ naujokas.
Norintiems, bet nedrįstantiems sekti jo pėdomis, jis juokaudamas pataria pradėti gyventi blaiviai ir taupyti pinigus geram treneriui.
„Norintiems pradėti važiuoti šiose lenktynėse, patarčiau iškart nusisamdyti profesionalų žiedo lenktyninką ir porą dienų kartu su juo pavažinėti. Nėra pigu, tačiau užtenka porą savaitgalių neišleisti pinigų ir likti namuose, kad taptumėte geresniu vairuotoju“, - patarimus žarsto absoliutus R3000+ klasės lyderis.

REKLAMA

1 M. Jančauskas prie Golf GTI (Autoplius FastLap nuotr.)


Fortūna gerokai nustebino
Rimtą užsidegimą nuo pat pirmųjų startų taip pat demonstruoja panevėžietis Kristijonas Pelanis. Net ir padaręs kelias klaidas pirmojo etapo važiavimuose jis nuolat lipo Aleksandrui Iljinui ant galinio buferio. Tokios kovos priminė azartiškąjį devintąjį dešimtmetį DTM serijos lenktynėse. Tiesa, K. Pelanis važiavo ir ankstesniame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezone, tačiau tada nevairavo konkurencingo automobilio. Jis pasakoja, kad savo pirmuosius lenktynininko žingsnius pradėjo žengti prieš keletą metų, tačiau būtent „Honda Civic“ išlaisvino jo potencialą.
„Nuo 13 metų pradėjau važiuoti savo pirmuosiuose slalomuose, taigi po kelių metų nusprendžiau išvažiuoti į žiedą. Pernai su „Renault Clio“ dalyvavau tik Lietuvoje vykusiuose dviejuose „Autoplius.lt Fast Lap“ etapuose. Tas automobilis nelabai gerai važiavo, todėl supratau, kad nebenoriu į jį investuoti. Taip nusipirkau dar tada mėlyną „Honda Civic“ ir šiemet nusprendžiau dalyvauti  visuose etapuose“, - prisimena futbolo čempionato stebėjimą į pasikrapštymą garaže išmainęs K. Pelanis.

REKLAMA
REKLAMA

9 Pelanio Honda Civic (Autoplius FastLap nuotr.)


Naujokas ne tik kruopščiai prižiūri savo lenktyninį „Honda Civic“, tačiau tobulina ir konkurentų automobilius. Greičiausiai toks atsidavimas bus atnešęs sėkmę, mat jau po pirmųjų važiavimų K. Pelanio lūkesčiai šiam sezonui tapo dvigubai optimistiškesni.
„Iš pradžių svajojau apie dešimtuką bendrojoje įskaitoje, dabar matau, kad turiu galimybių patekti į penketuką greičiausiųjų. Nesakyčiau, kad vien naujas automobilis daug nulėmė. Šį sezoną tikrai šypsosi sėkme!”, - pripažįsta panevėžietis, savo pergales mėgstantis pažymėti finišo juostos kirtimu „ant ribotuvo“.
Paklaustas, ką galėtų patarti naujokams, K. Pelanis iš rankų nepaleido veržliarakčių ir ir labai greitai pateikė tiesmuką atsakymą.
„Ką galiu patarti? „Gazuoti“ ir važiuoti! Jei rimtai, tai pirmiausiai siūlyčiau jėgas išbandyti „Street“ klasėje ir tada pereiti į „Pro“, - tik antrojoje sakinio pusėje surimtėjo lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

13 I. Domeikos Honda Civic (David Lu nuotr.)


Pajuokavimas baigėsi drąsiu startu
STR2500 klasėje su „Honda Civic“ važiuojantis Ignas Domeika tarsi atkartoja K. Pelanio ir M. Jančausko istorijas. Kaip ir pirmasis, jis savo lenktynių kelią pradėjo slalomuose, tačiau žiedinėse lenktynėse atsidūrė lygiai taip pat spontaniškai kaip M. Jančauskas.
„Pradėjau nuo kartingų, tada išaugau į slalomus, žiemos trekus ir greituminius slalomus. Žinoma, važiuodavau žiūrėti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių, kol vieną dieną draugas paklausė, kodėl čia nedalyvauju. Galvojau, kad juokauja, bet tada jis dar pridūrė, jog gali būti mano mechaniku. Juokai baigėsi tuo, kad užsiregistravau į lenktynes ir labai rimtai „užsikabinau“, - savo spontaniškos karjeros vingius pasakoja I. Domeika.
Nuo pat pradžių jis buvo užtikrintas tuo, kad gerai pasirodys, nes, kaip pats pasakoja, slalomuose surinkta patirtis žiede tikrai atsipirko. Sunku nesutikti, nes jau pirmajame etape Estijoje lenktynininkas savo klasėje „Time Attack“ važiavimuose užėmė antrąją vietą.
Vis dėlto I. Domeika pripažįsta, kad po dviejų etapų dar tik apsižiūrėjo varžybose ir toliau tobulina automobilį, todėl didesnių pasiekimų reikia laukti ateityje. Jis džiaugiasi tuo, kaip gerai organizuojamos varžybos, todėl kviečia visus dvejojančius dalyvauti lygiai taip pat spontaniškai kaip jis pats.
„Jei tik yra galimybė, siūlau daug negalvoti, siųsti paraišką ir laukti varžybų. Jomis tikrai nenusivilsite, nes, kaip minėjau lenktynių kokybė ir organizuotumas puikūs, jau nekalbant apie dalyvius ir publiką“, - entuziazmu tryško I. Domeika.

REKLAMA

11 A. Tažio BMW M3 (Tomo Markelevičiaus nuotr.)


Nusitaikė į lyderius
Kitas „Autoplius.lt Fast Lap“ 2016 metų naujokas savo lenktynininko karjerą taip pat pradėjo paauglystėje. Andrius Tažys kaip dauguma pradėjo nuo kartingų, tačiau vėliau pasuko į žiedinių motociklų pasaulį. Vis dėlto taip susiklostė, kad jis pasirinko kiek saugesnę lenktynių alternatyvą.
„Mano automobilių sporto patirtis prasidėjo dar ankstyvoje paauglysteje, kai važiavau kartingais, vėliau išbandžiau „driftą“ ir galiausiai ėmiausi kardinalaus pokyčio – pasukau į žiedinių motociklų lenktynes. Bet po dviejų stiprių avarijų, apsiribojau tik automobilių sportu“, - apie savo karjeros vingius pasakoja klaipėdietis.
Kalbantis su A. Tažiu neįmanoma nepastebėti jo atsidavimo detalėms, mat jo pagrindinė veiklą yra ratų geometrijos ir svorio balanso reguliavimas. Lygiai su tokia pačia precizika jis nusprendė dalyvauti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse.
„Man niekada man nerūpėjo variklio galia, labiau domiuosi vairavimo technika. Būtent dėl to ir buvo įdomu sudalyvauti „Autoplius.lt Fast Lap“, kad galėčiau „pasimatuoti“ su kitais dalyviais“, - kalba pašnekovas.
Paklaustas, kokie jo lūkesčiai šiam sezonui, jis pasirenka labai kuklų toną. Vis dėlto STR2500+ klasėje su BMW M3 važiuojantis lenktynininkas užsibrėžęs labai rimtus tikslus, todėl lyderiai turėtų suklusti.
„Didelių lūkesčių šioms lenktynėms nepuoselėju, nes dar tik pratinuosi prie automobilio ir jį tobulinu. Vis dėlto šio sezono optimistiškas tikslas yra nurėžti šešias sekundes nuo pasiekto rezultato „Nemuno žiede“ arba pavyti Dainių Kablį“, - apie nusitaikymą į lyderius kalba A. Tažys.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų