Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Paskutinį vasario savaitgalį, Apės ir Gulbenės apylinkėse vyko tradicinis žiemos ralis, kuris išsiskyrė senai bematytomis intriguojančiomis kovomis ir staigiais pokyčiais lyderių lentelėje, o tai pat fantastiškomis, tikram žiemos raliui būdingomis oro sąlygomis. Ralis buvo tikrai tarptautinis - kiekvienas iš keturių greičiausių ekipažų atstovavo kitai šaliai. Bendroje įskaitoje pergalę iškovojo Rusijos pilotas Aleksej Lukyanuk, aplenkęs lietuvį Dominyką Butvilą ir latvį Aivį Eglę. Sėkmingiausias iš Estijos ekipažų šį kartą pasirodė esąs Sim Plangi, kuris finišavo ketvirtas.
Ralyje Sarma 2013 tuo pačiu metu vyko Latvijos ir Lietuvos ralio čempionato etapas, Latvijos ralio - sprinto čempionato etapas, Šiaurės Europos zonos ralio čempionato bei Šiaurės Europos zonos Baltijos žiemos taurės etapas. Iš viso ralyje dalyvavo 102 ekipažai iš septynių valstybių.
Į lyderio pozicijas bendroje įskaitoje ir N4 klasėje po pirmos ralio dienos išsiveržė Aleksej Lukyanuk, kuriam ant „kulnų lipo“ dveji estų pilotai - S.Plangi ir T. Korge, o tai pat ir su Latvijos licencija startavęs, Rusijos sportininkas, R4 klasės lyderis Vasily Gryazin ir latvis Janis Vorbojovs. Visiems buvo aišku, kad būtent šie sportininkai kovos dėl pergalės ir antrąją ralio dieną. Tačiau pasireiškė siurprizų, klaidų ir permainų ralio rezultatuose. Storas sniego sluoksnis ir didelės pusnys stipriai paveikė ralio rezultatus – bet kuris išslydimas iš trasos, faktiškai kainavo pasitraukimą iš kovos. Pirmasis iš lyderių savo pozicijas prarado S.Plangi, kuris kliudėsi dvejuose greičio ruožose ir prarado pusantros minutės. Jam iš paskos sekė ir Vasily Gryazin, kuris viename iš aštunto greičio ruožo posūkių, tiesiog nėrė į vieną iš sniego sangrūdų ir nesugebėjo grįžti atgal į trasą. Sekančiame greičio ruože T. Korge, stengdamasis prisivyti užtikrintai pirmaujantį Aleksej Lukyanuk, padarė panašią klaidą ir pasitraukė iš varžybų. Taigi prieš paskutinį ir lemiamą greičio ruožą, lyderių penketuke buvo Lukyanuk, Vorobjovs, Butvilas, Egle un Plangi. Apie tarpusavio kovą galėjo galvoti tik paskutiniai trys pilotai, nes jų rezultatus bendroje įskaitoje skyrė tik nepilnos dvylika sekundžių. Paskutinis ruožas buvo nesėkmingas Janiui Vorobjovui, kuris kliudėsi ir patyrė avariją. Taigi Aleksej Lukyanuk iškovojo pergalę bendroje įskaitoje ir N4 klasėje, Dominikas Butvilas – pergalę R4 klasėje ir liko antras bendroje įskaitoje, o A. Egle ir S.Plangi savo tarpe pasidalijo likusias pjedestalo vietas N4 klasėje. R4 klasėje antrąją ir trečiąją vietas iškovojo lietuvių sportininkai Rokas Kvaraciejus ir Martynas Samuitis.
Kova A+ klasėje buvo labai apyligė dėl vietų bendroje įskaitoje – po pirmos ralio dienos lyderio pozicijas užėmė Martinš Svilis, iš paskos sekė Benediktas Vanagas, Ramūnas Čapkauskas, Vaidotas Žala ir Janis Berkis. Antrąją varžybų dieną įtempta kova vyko tarp paskutiniųjų trijų sportininkų. Antrosios ralio dienos greičio ruožai apvertė viską aukštyn kojomis – įklimpęs į sniegą, pirmas iš kovos pasitraukė Janis Berkis. Jo klaidą pakartojo ir Martinš Svilis, tačiau Benediktas Vanagas buvo priverstas pasitraukti iš ralio dėl techninio defekto. Lyderio pozicijas perėmė Čapkauskas, kuriam iš paskos sekė Žala, Mindaugas Daunoravičius ir Aleksandras Griva. Tuo momentu kai atrodė, kad rezultatuose pokyčių jau nebus, paskutiniame greičio ruože kliudėsi Vaidotas Žala, kurį aplankė šiame ralyje pasitaikiusi dažniausia problema – įklimpimas sniege, išvažiuojant nuo trasos. Taigi ant pjedestalo lipo Čapkauskas, Daunoravičius ir Griva.
R2 klasės ekipažų sniego pusnys taip smarkiai nesutrikdė ir viso ralio metu trejetukas nesimainė – nepaprastai greitas buvo Ralfs Sirmacis ir labai stabilų važiavimą pademonstravo Emils Blūms ir Nauris Bruninieks. 2WD klasėje dominavo lietuvių sportininkai – pačioje ralio pradžioje lyderio pozicijas užėmė Mantvidas Repšys, tačiau antrąją dieną jį aplenkė šios klasės lietuvių favoritas Gintautas Šlepikas. Išsiskiriantis šioje klasėje buvo aštuntasis greičio ruožas – 2WD lyderis prarado daugiau kaip devynias minutes, dėl ko ir neteko galimybės toliau tęsti kovą dėl pergalės. To pasekoje Repšys atgavo pirmąją vietą, kurią išsaugojo iki pat finišo. Antrąją vietą iškovojo Ignas Taletavičius, trečiąją Rusijos sportininkas Dmitrijus Nikončuks.
Ralis Sarma 2013 buvo Šiaurės Europos zonos Baltijos žiemos ralio čempionato paskutinysis etapas, taigi apdovanojimų ceremonijoje buvo pagerbti taurių laimėtojai – N4 klasėje trijų žiemos ralių bendroje įskaitoje nugalėtojas Rokas Kvaraciejus, antrąją vietą iškovojo Joana Survilaitė, R3 klasėje pergalės laurus nuskynė Mantvidas Repšys, o ant žemesnių pjedestalo laiptelio užlipo Ignas Taletavičius ir Gintautas Šlepikas.
Paskutinį vasario savaitgalį, Apės ir Gulbenės apylinkėse vyko tradicinis žiemos ralis, kuris išsiskyrė senai bematytomis intriguojančiomis kovomis ir staigiais pokyčiais lyderių lentelėje, o tai pat fantastiškomis, tikram žiemos raliui būdingomis oro sąlygomis. Ralis buvo tikrai tarptautinis - kiekvienas iš keturių greičiausių ekipažų atstovavo kitai šaliai. Bendroje įskaitoje pergalę iškovojo Rusijos pilotas Aleksej Lukyanuk, aplenkęs lietuvį Dominyką Butvilą ir latvį Aivį Eglę. Sėkmingiausias iš Estijos ekipažų šį kartą pasirodė esąs Sim Plangi, kuris finišavo ketvirtas.
Ralyje Sarma 2013 tuo pačiu metu vyko Latvijos ir Lietuvos ralio čempionato etapas, Latvijos ralio - sprinto čempionato etapas, Šiaurės Europos zonos ralio čempionato bei Šiaurės Europos zonos Baltijos žiemos taurės etapas. Iš viso ralyje dalyvavo 102 ekipažai iš septynių valstybių.
Į lyderio pozicijas bendroje įskaitoje ir N4 klasėje po pirmos ralio dienos išsiveržė Aleksej Lukyanuk, kuriam ant „kulnų lipo“ dveji estų pilotai - S.Plangi ir T. Korge, o tai pat ir su Latvijos licencija startavęs, Rusijos sportininkas, R4 klasės lyderis Vasily Gryazin ir latvis Janis Vorbojovs. Visiems buvo aišku, kad būtent šie sportininkai kovos dėl pergalės ir antrąją ralio dieną. Tačiau pasireiškė siurprizų, klaidų ir permainų ralio rezultatuose. Storas sniego sluoksnis ir didelės pusnys stipriai paveikė ralio rezultatus – bet kuris išslydimas iš trasos, faktiškai kainavo pasitraukimą iš kovos. Pirmasis iš lyderių savo pozicijas prarado S.Plangi, kuris kliudėsi dvejuose greičio ruožose ir prarado pusantros minutės. Jam iš paskos sekė ir Vasily Gryazin, kuris viename iš aštunto greičio ruožo posūkių, tiesiog nėrė į vieną iš sniego sangrūdų ir nesugebėjo grįžti atgal į trasą. Sekančiame greičio ruože T. Korge, stengdamasis prisivyti užtikrintai pirmaujantį Aleksej Lukyanuk, padarė panašią klaidą ir pasitraukė iš varžybų. Taigi prieš paskutinį ir lemiamą greičio ruožą, lyderių penketuke buvo Lukyanuk, Vorobjovs, Butvilas, Egle un Plangi. Apie tarpusavio kovą galėjo galvoti tik paskutiniai trys pilotai, nes jų rezultatus bendroje įskaitoje skyrė tik nepilnos dvylika sekundžių. Paskutinis ruožas buvo nesėkmingas Janiui Vorobjovui, kuris kliudėsi ir patyrė avariją. Taigi Aleksej Lukyanuk iškovojo pergalę bendroje įskaitoje ir N4 klasėje, Dominikas Butvilas – pergalę R4 klasėje ir liko antras bendroje įskaitoje, o A. Egle ir S.Plangi savo tarpe pasidalijo likusias pjedestalo vietas N4 klasėje. R4 klasėje antrąją ir trečiąją vietas iškovojo lietuvių sportininkai Rokas Kvaraciejus ir Martynas Samuitis.
Kova A+ klasėje buvo labai apyligė dėl vietų bendroje įskaitoje – po pirmos ralio dienos lyderio pozicijas užėmė Martinš Svilis, iš paskos sekė Benediktas Vanagas, Ramūnas Čapkauskas, Vaidotas Žala ir Janis Berkis. Antrąją varžybų dieną įtempta kova vyko tarp paskutiniųjų trijų sportininkų. Antrosios ralio dienos greičio ruožai apvertė viską aukštyn kojomis – įklimpęs į sniegą, pirmas iš kovos pasitraukė Janis Berkis. Jo klaidą pakartojo ir Martinš Svilis, tačiau Benediktas Vanagas buvo priverstas pasitraukti iš ralio dėl techninio defekto. Lyderio pozicijas perėmė Čapkauskas, kuriam iš paskos sekė Žala, Mindaugas Daunoravičius ir Aleksandras Griva. Tuo momentu kai atrodė, kad rezultatuose pokyčių jau nebus, paskutiniame greičio ruože kliudėsi Vaidotas Žala, kurį aplankė šiame ralyje pasitaikiusi dažniausia problema – įklimpimas sniege, išvažiuojant nuo trasos. Taigi ant pjedestalo lipo Čapkauskas, Daunoravičius ir Griva.
R2 klasės ekipažų sniego pusnys taip smarkiai nesutrikdė ir viso ralio metu trejetukas nesimainė – nepaprastai greitas buvo Ralfs Sirmacis ir labai stabilų važiavimą pademonstravo Emils Blūms ir Nauris Bruninieks. 2WD klasėje dominavo lietuvių sportininkai – pačioje ralio pradžioje lyderio pozicijas užėmė Mantvidas Repšys, tačiau antrąją dieną jį aplenkė šios klasės lietuvių favoritas Gintautas Šlepikas. Išsiskiriantis šioje klasėje buvo aštuntasis greičio ruožas – 2WD lyderis prarado daugiau kaip devynias minutes, dėl ko ir neteko galimybės toliau tęsti kovą dėl pergalės. To pasekoje Repšys atgavo pirmąją vietą, kurią išsaugojo iki pat finišo. Antrąją vietą iškovojo Ignas Taletavičius, trečiąją Rusijos sportininkas Dmitrijus Nikončuks.
Ralis Sarma 2013 buvo Šiaurės Europos zonos Baltijos žiemos ralio čempionato paskutinysis etapas, taigi apdovanojimų ceremonijoje buvo pagerbti taurių laimėtojai – N4 klasėje trijų žiemos ralių bendroje įskaitoje nugalėtojas Rokas Kvaraciejus, antrąją vietą iškovojo Joana Survilaitė, R3 klasėje pergalės laurus nuskynė Mantvidas Repšys, o ant žemesnių pjedestalo laiptelio užlipo Ignas Taletavičius ir Gintautas Šlepikas.