• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių parodos, kadaise, labiau primindavo aukščiausių visuomenės sluoksnių susibūrimą į vieną vietą, o ne eilinį savaitgalį parodų rūmuose į kuriuos gali patekti kiekvienas savo piniginėje turintis 10 ar 15 eurų. 
Kiekviena tarptautinė automobilių paroda atrodo beveik taip pat. Gamintojas išsiperka tam tikrą salės plotą ir jame išstato savo naujausius modelius. Kiekvienos markės stendas tarptautinėje parodoje atrodo taip pat - apšvietimas, vizualizacijos ir kviestiniams svečiams skirtos kėdės būna identiškos. Tuo tarpu automobilių parodos prieš kelis dešimtmečius atrodė visiškai kitaip. Kaip? Nusikelkime į 1913 metus, kai viename didžiausių Rusijos miestų įvyko tarptautinė automobilių paroda.

Automobilių parodos, kadaise, labiau primindavo aukščiausių visuomenės sluoksnių susibūrimą į vieną vietą, o ne eilinį savaitgalį parodų rūmuose į kuriuos gali patekti kiekvienas savo piniginėje turintis 10 ar 15 eurų. 
Kiekviena tarptautinė automobilių paroda atrodo beveik taip pat. Gamintojas išsiperka tam tikrą salės plotą ir jame išstato savo naujausius modelius. Kiekvienos markės stendas tarptautinėje parodoje atrodo taip pat - apšvietimas, vizualizacijos ir kviestiniams svečiams skirtos kėdės būna identiškos. Tuo tarpu automobilių parodos prieš kelis dešimtmečius atrodė visiškai kitaip. Kaip? Nusikelkime į 1913 metus, kai viename didžiausių Rusijos miestų įvyko tarptautinė automobilių paroda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

001


1913 metais Sankt Peterburgo mieste įvykusi paroda, greičiausiai, buvo paskutinė tarptautinė automobilių paroda prieš įsiplieskiant tarptautiniam konfliktui, kuris vėliau evoliucionavo į pirmąjį pasaulinį karą.
Kaip ir daugelis tokio tipo renginių, taip ir Sankt Peterburge surengta automobilių paroda turėjo vieną tikslą - pritraukti potencialius investuotojus ir užmegzti ryšius su Vakarų Europoje gyvenančiais verslininkais. Antroji parodos misija - pademonstruoti žmonėms, jog automobilis yra puiki susisiekimo priemonė.
Rusijoje automobiliai anuomet dar nebuvo itin populiarūs. 1912 metais į Rusijos kelius išriedėjo vos 3447 automobiliai. Palyginus su naujų automobilių statistika dabar - tai yra lašas jūroje.

REKLAMA

003


1913 metai automobilių industrijoje taip pat buvo labai įdomūs. Kiekvieną mėnesį, kiekvieną dieną automobilių gamintojai pristatydavo naują technologiją, naują variklį, naują pavarų dėžę, naują kėbulo tipą - anuomet kiekviena smulkmena nauja, tikrąją ta žodžio prasme.
Kaip bebūtų keista, tačiau anuomet automobilius varė pakankamai silpni varikliai. Išskyrus keletą atvejų, didžiąją daugumą varė 15 - 20 arklio galių jėgos agregatai.

REKLAMA
REKLAMA

004


 
Sankt Peterburgo automobilių parodoje, didžiausią parodos plotą išsipirko „Opel“. Sparčiai augantis automobilių gamintojas iš Vokietijos, kuris įvairiausiais būdais stengėsi išplėsti pardavimų tinklą ir tapti didžiausiu automobilių gamintoju Europoje. Nors „Opel“ kompanijai ant kulnų lipo „Citroen“, kuri naudojo tą pačią taktiką, tačiau kaip pasakytų liaudies išmintis - Kas pirmesnis, tas gudresnis.
Parodos metu buvo eksponuojama apie 40 automobilių, kurie vos per pusdienį buvo nupirkti. Tai buvo akivaizdus įrodymas, jog naujos transporto priemonės rūšis buvo itin paklausi. Gaila, jog kitą dieną visų ausis pasiekė ne itin maloni žinia, jog Europoje prasideda pirmasis pasaulinis karas.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų