Būtent rugpjūčio mėnesį, kai dauguma gamyklų Europoje stabdo savo veiklą dėl darbuotojų atostogų, naujų automobilių pardavimų apimtys išaugo 4,4 proc. Nors šis pokytis gali atrodyti kaip ženklas, demonstruojantis 13 mėnesių trūkusio kritimo pabaigą, tačiau automobilių pramonės ekspertai nesugeba džiaugtis šiuo džiuginančiu pokyčiu.
Žvelgiant tik į rugpjūčio mėnesio rezultatus, naujų automobilių paklausa išaugo Italijoje (9,9 proc), Prancūzijoje (3,8 proc). Rugpjūčio mėnesį automobilių pardavimų apimtys buvo mažesnės tik šešiose ES šalyse, tarp jų – ir Lietuva. Mūsų šalyje naujų automobilių pardavimai rugpjūčio mėnesį susitraukė 5,2 proc.
Žvelgiant į bendrą statistiką, keturių pagrindinių Europos Sąjungos rinkų pardavimų apimtys, vis dar, demonstruoja ženklų paklausos sumažėjimą. Didžiausias nuosmukis buvo užfiksuotas Vokietijoje (12,9 proc) ir Ispanijoje (12,5 proc).
Praėjusiais metais trijose Europos rinkose (Vokietijoje, Prancūzijoje ir Italijoje) tuo pačiu laikotarpiu automobilių pardavimų apimtys perkopė milijono vienetų ribą. Tuo tarpu šiemet tai pavyko padaryti tik vienoje šalyje – Vokietijoje. Tačiau tai nereiškia, kad vokiečiai turi pagrindo švęsti, mat šiemet automobilių paklausa buvo daugiau nei 177 tūkst. vnt. mažesnė.
Suomijoje, Danijoje ir Lietuvoje naujų automobilių pardavimų apimtys per aštuonis šių metų mėnesius sumažėjo daugiau nei 20 proc.
Žvelgiant į individualių markių pasiekimus, ten taip pat galima įžvelgti ganėtinai įdomių pokyčių. Didžiausią augumą šiemet pademonstravo nišinių „Alpine“ ir „DS“ markių prekių ženklai. Greta jų – „Volkswagen Group“ priklausantys prabangių automobilių gamintojų ženklai: „Bentley“, „Lamborghini“ ir „Bugatti“. Į džiuginantį augimą demonstruojančių prabangių automobilių gamintojų sąrašą taip pat pateko „Porsche“, kurios pardavimai šiemet išaugo dešimčia procentų.
Apskritai, šiemet geriausiai sekėsi automobilių gamintojai „Dacia“. Jos pardavimai šiemet išaugo beveik 15 proc. Už šį augimą gamintojas turėtų dėkoti visapusiškai atsinaujinusiai modelių gamai bei nuosaikiai kainodarai, kuri infliacijos akivaizdoje daro didžiulę įtaką automobilių pirkėjų įpročiams.
Kitoje barikadų pusėje – „Škoda“, „Citroën“, „Mazda“, „Fiat“, „Volvo“ ir „Jaguar“. Pastarosios markės pardavimai šiemet krito beveik 40 proc, o ir žvelgiant į gamintojo pasirinktą kryptį, vargu ar artimiausiais metais „Jaguar“ automobilių paklausa išaugs iki prieškrizinio lygio.