• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pirkėjai visuomet dairosi naujausio, moderniausio modelio. Tą jau daugelį metų rodo statistika: daugiausia tam tikro modelio vienetų yra parduodama pirmaisiais–trečiaisiais metais, vėliau susidomėjimas blėsta, nes pasirodo kiti, dar naujesni ratuočiai. Dėl to gamintojai automobilio gyvavimo ciklo viduryje atnaujina modelius. Ar atnaujinimai yra pakankami, kad jie ir toliau būtų trokštami, ir ar verta žvalgytis į atnaujintus gaminius?

Automobilių pirkėjai visuomet dairosi naujausio, moderniausio modelio. Tą jau daugelį metų rodo statistika: daugiausia tam tikro modelio vienetų yra parduodama pirmaisiais–trečiaisiais metais, vėliau susidomėjimas blėsta, nes pasirodo kiti, dar naujesni ratuočiai. Dėl to gamintojai automobilio gyvavimo ciklo viduryje atnaujina modelius. Ar atnaujinimai yra pakankami, kad jie ir toliau būtų trokštami, ir ar verta žvalgytis į atnaujintus gaminius?

REKLAMA

Kodėl reikalingi atnaujinimai?

Vidutinis naujo automobilio gyvavimo ciklas išsivysčiusiose rinkose vidutiniškai siekia 6–8 metus. Tiek laiko tam tikras modelis sukasi ant gamyklos konvejerio, tiek laiko jis praleidžia salonų prekybos salėse, iki jį pakeičia naujesnis, modernesnis ir geresnis įpėdinis. Tačiau naujų automobilių rinka yra itin dinamiška, tarp jos žaidėjų vyksta arši konkurencija: nespėjus vienam modeliui pasenti, konkurentai išleidžia naujesnį, geresnį automobilį. Susidomėjimas senesniais atslūgsta ir jų pardavimas smunka. Įpėdinis dar nebūna sukurtas, ištobulintas, gamybos pabaigti taip pat dar neplanuojama, tad gamintojai, modeliui pasiekus maždaug gyvavimo ciklo vidurį, pristato atnaujinimą, modernizuoja esamą produktą, kad šis vėl sulauktų dėmesio, naujų pirkėjų ir išliktų populiarus.

„Tokie atnaujinimai būna skirtingų lygių. Kai kurie automobiliai pasikeičia labai simboliškai, šiek tiek stilistiškai: gamintojas nepateikia jokių esminių naujovių, nes galbūt po tam tikro laiko jam reikia sugrąžinti pirkėjų norą pirkti. Būna stipresnių vizualinių, būna tiktai techninių pokyčių, bet būna ir labai kardinalių pasikeitimų“, – aiškino daugiau nei trisdešimties metų patirtį bandant naujas transporto priemones turintis žurnalistas Vitoldas Milius.

REKLAMA
REKLAMA

Vieni nedaro nieko...

Būna gamintojų, kurie, pristatydami atnaujintus modelius, beveik nieko nepakeičia. Štai 2015 metais įvykus BMW 3-iosios serijos su F30 kėbulu modelio atnaujinimui, pokyčių negalėjo įžiūrėti net ir specialistai. Vokiečiai šiek tiek patobulino žibintus ir kai kuriems varikliams suteikė didesnę galią. Verta paminėti, kad visi ankstesnės F serijos BMW modeliai buvo atnaujinti labai minimaliai ir visą savo gyvavimo ciklą išliko beveik nepasikeitę.

REKLAMA

Įprasta, kad minimalių pokyčių sulaukia ir mažiau populiarios, specializuotos transporto priemonės, kaip antai „Isuzu D-Max“ ar „Volkswagen Amarok“: ankstesnės kartos modelio atnaujinimas taip pat buvo minimalus. Įmonė „Alfa Romeo“ anksčiau nesivargino su atnaujinimais, „Giuliettos“ modernizacijos buvo beveik nepastebimos. Dabar italai deda daugiau pastangų: naujieji „Giulia“ ir „Stelvio“ gavo naujus žibintus ir šiek tiek atnaujintą saloną.

REKLAMA
REKLAMA

...o kiti perdaro beveik viską

Kitos bendrovės, ruošdamos atnaujinimus, įdeda daugiau darbo. Štai ką tik atnaujintas populiarusis „Ford Kuga“ krosoveris ne tik žymiai atjaunėjo stilistiškai – gamintojas gerokai modernizavo saloną ir apskritai modelis tapo technologiškai pažangesnis. Ekspertai sako, kad tokie atnaujinimai ypač konkurencingoje aplinkoje, kokia yra kompaktiškų SUV klasė, yra būtini.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Atnaujinimus didžia dalimi lemia konkurencija. Dabar ji matoma ne mechaniniuose komponentuose (čia progresas yra apstojęs), o ekranų ir technologijų srityje. Gamintojai turi žiūrėti, kas dedasi aplinkui, nes pirkėjai irgi akylai viską seka. Pavyzdžiui, dabar „Volkswagen“ naujame modelyje ohoho kokį ekraną sumontavo, tai koks „Fordas“ turi reaguoti, kad neatsiliktų“, – komentavo „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius Vitoldas Milius.

REKLAMA

Nauji automobiliai savo techninėmis charakteristikomis bei važiavimo savybėmis supanašėjo ir net keičiantis kartoms per daug nesiskiria, o technologijų srityje jie stebina progresu. Mažiau nei prieš ketverius metus Europoje debiutavęs „Ford Kuga“ buvo išrinktas Lietuvos metų šeimos automobiliu, trejus metus iš eilės jis buvo perkamiausias įkraunamasis hibridas Europoje ir nors jis vis dar važiuoja gerai, pasižymi geru kainos ir kokybės santykiu, konkurentai privertė įmonę „Ford“ gerokai investuoti ir modernizuoti savo modelį. Pasirodžius „Volkswagen“, „Kia“, „Renault“ konkurentams, „Ford Kuga“ ekranai pasirodė per maži.

REKLAMA

Taigi „Ford“ ne tik atnaujino išorę, bet ir gerokai modernizavo saloną: jame atsirado didžiulis, net 13,2 colio ekranas su nauja SYNC 4 sistema, mechaninius valdiklius prietaisų skydelyje pakeitė dar vienas konfigūruojamas ekranas, atsirado naujų technologijų, tokių kaip išmanioji adaptyvioji kruizo kontrolės sistema, įkraunamojo hibrido versija gavo daugiau galios – 243 AG vietoje buvusių 225. Ir nors baterija liko tokia pati, 14,4 kWh talpos, mechaniniai atnaujinimai leido padidinti nuvažiuojamą nuotolį vien elektra nuo 56 iki 60 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo kelių atnaujinimų iki visiškai naujo modelio

Taigi modernizuotas automobilis atliepia nūdienos poreikius. Kol jo mechaninės dalys nepasenusios ir vis dar gerai veikia greitai besikeičiančioje konkurencinėje aplinkoje, neretai pakanka tik stilistinių ir technologinių atnaujinimų, kad modelis nepasentų ir toliau būtų konkurencingas, iki pasirodys naujos kartos įpėdinis.

Būna, kad įpėdiniai taip ir neišvysta dienos šviesos. Štai dabar paskutinius metus prekybos salonuose skaičiuojanti „Mazda 6“ techniškai yra jau dešimtmečio sulaukęs modelis. Ji debiutavo 2013-aisiais, buvo itin sėkminga, gana gerai važiuoja ir iki šių dienų. Tačiau 2013 metų technologijos šiandien atrodytų visiškai prastai, tad ji net du kartus buvo gana radikaliai atnaujinta 2016-aisiais ir 2019-aisiais.

REKLAMA

O kai kurie gamintojai automobilius atnaujina taip stipriai, kad juos paskelbia visiškai naujais, naujos kartos modeliais. Taip nutiko su 6-osios kartos „Volkswagen Golf“. Jis buvo pagamintas ant 5-osios kartos „Golf“ bazės, turėjo tą patį kėbulą su naujais buferiais, žibintais ir grotelėmis, tuos pačius variklius, tik visai kitokį, kokybiškesnį saloną, geresnę garso izoliaciją, naujas technologijas ir modernizuotus mechaninius mazgus. Nors tai buvo itin stipriai modifikuotas 5-osios kartos modelis, gamintojas jį pakrikštijo 6-ąja karta.

REKLAMA

Faktą, kad tai buvo smarkiau modernizuotas, o ne iš naujo sukurtas automobilis, kaip 5-osios ir 7-osios kartos modeliai, išduoda ir jo gyvavimo ciklo trukmė. „Golf“ vidutiniškai tverdavo po aštuonerius metus. 5-oji karta buvo gaminama penkerius metus nuo 2003 iki 2008 metų, o 6-oji išgyveno vos ketverius, iki 2012-ųjų, kai buvo parodytas visiškai naujas 7-osios kartos „Golf“. Jis išgyveno vėl tuos pačius įprastus aštuonerius metus, o 2020-aisiais pasirodė 8-osios kartos įpėdinis. 7-asis modelis 2016 metais taip pat sulaukė atnaujinimo (nei 5-oji, nei 6-oji karta nebuvo atnaujintos) ir gyvenimas vėl grįžo į savo vėžes.

Kurdami atnaujinimą, gamintojai pašalina kai kurias automobilių ligas. Kai automobiliai pasiekia klientus ir šie pradeda sukti kilometrus, dažniausiai išryškėja chroniškos ligos, kurias inžinieriai testuodami pražiūrėjo. Atnaujintuose automobiliuose dažniausiai tokios problemos būna sutvarkomos, tad neretu atveju subrendę modeliai būna netgi patikimesni už šviežiausias naujienas. Be to, jie turi ir naujausias technologines ypatybes, kurios daliai klientų tampa pirkimo sprendimą nulemiančiu veiksniu – pavyzdžiui, atnaujintoje „Ford Kuga“ montuojama SYNC4 sistema su belaide „Apple CarPlay“ sąsaja. Tokio funkcionalumo modelyje iki atnaujinimo dar nebuvo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų