„Inter Cars Lietuva“ Akumulaitorių grupės specialistas Paulius Vitkauskas teigia, kad šalčio poveikis akumuliatoriui yra didelis, nes žema temperatūra stabdo chemines reakcijas akumuliatoriaus viduje. Dėl to silpnėja akumuliatoriaus gebėjimas tiekti elektros energiją varikliui užvesti.
Pavyzdžiui, –18 °C temperatūroje akumuliatoriaus talpa gali sumažėti iki 40 proc., palyginti su talpa esant +20 °C. Tuo pačiu metu žiemą reikia daugiau energijos varikliui užvesti, nes variklis šaltyje sunkiau sukasi. Tai reiškia, kad žiemos rytais akumuliatoriui tenka itin didelis krūvis.
„Be to, žiemą naudojame daugiau elektrinės įrangos automobilyje – šildome sėdynes, langus, veidrodžius, naudojame kitus prietaisus, kurie papildomai apkrauna akumuliatorių. Visa tai lemia, kad net ir naujas, kokybiškas akumuliatorius žiemą dėvisi sparčiau, jei jis tinkamai neprižiūrimas“, – atkreipia dėmesį P. Vitkauskas.
Kaip patikrinti akumuliatoriaus būklę?
Norint išvengti problemų žiemą, rekomenduojama prieš šaltąjį sezoną patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai galite padaryti autoservise. Naudodamiesi multimetru galite akumuliatorių patikrinti ir patys, bet gauti rezultatai bus tik preliminarūs. Išsamiai akumuliatoriaus patikrai reikalingi tam skirti prietaisai ir įranga, tad geriau akumuliatoriaus patikrą patikėti autoservisui.
„Geros būklės akumuliatoriaus įtampa turėtų būti apie 12,6–12,8 V. Jei įtampa mažesnė nei 12,4 V, tai gali būti pirmas ženklas, kad akumuliatorius nusilpęs ir jam reikia priežiūros arba net pakeitimo. Taip pat reikėtų įsitikinti, ar generatorius pakankamai krauna akumuliatorių, kai automobilis užvestas. Jei krovimo lygis nepakankamas, tai reiškia, kad akumuliatorius nuolat veiks esant mažai įtampai, o tai greitina jo susidėvėjimą“, – P. Vitkauskas.
Jei ant akumuliatoriaus gnybtų pastebite korozijos ar oksidacijos požymių, verta juos nuvalyti. Oksiduoti gnybtai blogina elektros perdavimą, todėl gali atsirasti kontaktų problemų.
Kaip užtikrinti, kad akumuliatorius veiktų ilgiau net žiemos sąlygomis?
Jei jūsų automobilis ilgą laiką stovi nejudinamas, akumuliatorius gali išsikrauti. Tokiu atveju patariama naudoti automatinį įkroviklį, kuris palaikys optimalų įkrovos lygį. Tai ypač svarbu, jei automobiliu važinėjate retai arba paliekate stovėti lauke.
„Stenkitės vengti trumpų kelionių. Trumpi atstumai, kai variklis neįšyla iki darbinės temperatūros, neleidžia generatoriui pakankamai įkrauti akumuliatoriaus. Žiemą rekomenduojama planuoti keliones taip, kad automobilis galėtų ilgiau veikti ir akumuliatorius gautų pakankamą įkrovą“, – P. Vitkauskas.
Jei įmanoma, laikykite automobilį šiltesnėje vietoje, pavyzdžiui, garaže. Taip akumuliatorius bus mažiau veikiamas šalčio ir ilgiau išlaikys talpą. Jei garažo neturite, galite naudoti specialius izoliacinius dėklus, kurie padeda apsaugoti akumuliatorių nuo šalčio.
Akumuliatoriaus tarnavimo laikas – apie 4-6 metus, tačiau intensyvus naudojimas žiemos metu gali šį laiką sutrumpinti. Jo būklę rekomenduojama tikrinti bent kartą per metus. Jei jūsų automobilio akumuliatorius yra senesnis nei 3 metų, jį tikrinti reikėtų dažniau, ypač prieš žiemos sezoną, kad būtų išvengta netikėtų užvedimo problemų šaltuoju laikotarpiu.
2. Geras kuras. Kuro sistemoje nėra drėgmės.
3. Pakeisti visi filtrai, ypač kuro, ir juo labiau dyzeliuose.
4. Pakaitinimo žvakės dyzelyje veikia.
5. Tepalas sintetika, patartina 0W prasideda. Jis neužšals ir prie -30.
Kiti patarimai:
1. Išpurškite visą langų skystį iki perspėjimo ir susipilkite -25.
2. Sutepkite silikonu durų gumas.
3. Atėjus sausam minusui gerai įkaitinkite ir išvėdinkite saloną drėgmei pašalinti. Kartokite kelis kartus.
4. Naudokite vos vos šiltą vandenį bakelyje langui atitirpinti, nepilkite viso per visą is karto. Tokiu būdu mažiau braižysite langą.
5. Turėkite deicerio kelis purskikliukus mašinoje.
6. Atjunkite farų apiplovimą.
Na ir šiaip, gero kelio :)