„Audi Sport“ padalinio veikla labai dažnai lieka tinkamai neįvertinta. Vis dėlto, vien per pastaruosius 10 metų, „Audi“ pagamino daugiau kaip 250 tūkst. šio padalinio inžinierių sukurtų modelių. Taip pat nereikėtų pamiršti ir daugiau nei 400 laimėjimų automobilių sporte, todėl nenuostabu, jog veiklos jubiliejų „Audi Sport“ minės būtent Niurburgringe, kur vyks nuožmios 24 valandų lenktynės.
Pasiruošę ateičiai
„Audi Sport“ šiandien dirba apie 1500 darbuotojų. Įmonė savo veiklą vysto keturiomis kryptimis – ne tik kuria ir gamina greičiausius modelius, bet yra atsakinga ir už gamyklines bei klientų lenktynių programas, „Audi“ automobilių pritaikymą išskirtiniams klientų poreikiams su „Audi exclusive“ ir „Audi“ aksesuarų linijos vystymą. 2022-aisiais
„Audi“ koncernui priklausanti įmonė pardavė rekordiškai daug – 45 515 automobilių. Jos modelių gama kaip niekada plati – nuo kompaktiško „Audi RS 3 Sportback“ iki ypač galingų „RS Q8“ bei „R8 Coupe“ ir elektromobilio „RS e-tron GT“. Pernai šis modelis sudarė maždaug ketvirtį visų pardavimų (viso parduota 10 042 šio modelio automobilių), o kas trečias pirkėjas rinkosi ir RS modifikaciją.
„Audi Sport“ yra atsakingi ir už „Audi“ elektrifikaciją automobilių sporte. 2021-aisiais buvo sukurtas „Audi RS Q e-tron“ prototipas skirtas Dakaro raliui, o nuo 2026-ųjų „Audi Formula Racing“ prisijungs prie „Formulės 1“ lenktynių. Naujosios šių lenktynių taisyklės skatina elektrinį mobilumą, todėl elektrinė sistema (MGU-K) turės beveik tiek pat galios, kiek ir vidaus degimo variklis.
Nuolatiniai pokyčiai
„Audi Sport“ pirmtakė „quattro“ įkurta 1983-aisiais. Iš pradžių čia dirbo tik keletas darbuotojų – nesitikėta, kad ateityje ji taps ypač sėkminga aukštos kokybės galingų automobilių gamintoja, vystančia visame pasaulyje žinomas lenktynių programas. Pirmosiomis dienomis ši įmonė buvo atsakinga už „quattro“ prekės ženklo apsaugą ir licencijavimą, o jau 1984-aisiais pradėta prekiauti aksesuarais – drabužiais, lagaminais ir automobilių modeliukais.
Dar po 11-os metų, 1995-aisiais, „Audi Sport“ tapo atsakingą už išskirtinių „Audi“ klientų poreikių įgyvendinimą – startavo „Audi exclusive“ programa, leidžianti pasirinkti iš itin didelio papildomos įrangos ir prabangaus dizaino sprendimų asortimento. Bene įdomiausias išskirtinis modelis per visą „Audi“ istoriją – „Audi Picasso“ kabrioletas, kurio odinį saloną kūrė ispanų tapytojas ir vienas žymiausių XX a. menininkų Pablo Picasso.
1996-aisiais įvyko vienas svarbiausių įvykių įmonės istorijoje – „quattro“ tapo automobilių gamintoju ir Ženevos automobilių parodoje pristatė pirmąjį savo modelį „S6 plus“.
2007-aisiais pristatytas pirmasis keturiais žiedais papuoštas superautomobilis „Audi R8“. Lenktynėms skirta šio automobilio GT3 versija tapo klientų lenktynių programų pradžia, o šiandien iš „Audi“ galima įsigyti sportinius „RS 3 LMS“, „R8 LMS GT4“ ir „R8 LMS GT2“ modelius.
Iki šiol „Audi Sport“ klientai iškovojo daugiau nei 400 titulų ir nesuskaičiuojamą kiekį pergalių visame pasaulyje. 2014-aisiais „R8“ pradėtas surinkinėti ant ypatingos išmaniosios linijos Böllinger Höfe gamykloje. Čia surenkami ir greičiausi „Audi“ elektromobiliai „e-tron GT quattro“ ir „RS e-tron GT“.
2016-aisiais „quattro“ perėmė keturių žiedų pergales bei tradicijas lenktynėse simbolizuojantį vardą ir tapo „Audi Sport“.