Šią savaitę trečiąjį sezoną pradėjusi „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dėl karantino vėluoja beveik dviem mėnesiais, tačiau projekto sumanytojas Vytautas Švedas tikina, kad papildomas laikas suteikė galimybę dar kartą inventorizuoti visas mokymų smulkmenas ir geriau pasiruošti pratyboms.
„Visavertį gyvenimą kuriam laikui paralyžavęs virusas ir mums privertė padaryti kai kurias korekcijas, tačiau akivaizdu, kad „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ studentai dėl to tik išloš. Jei pirmaisiais metais dirbome grupėmis po 16, tai dabar paisydami rekomendacijų visas užduotis vienu metu atliks 12 žmonių. Tai reiškia daugiau individualaus dėmesio kiekvienam, daugiau erdvės ir veiksmo trasoje, o tuo pat metu mažiau rizikos“, – akcentuoja V. Švedas.
Kita aštri naujiena – iš esmės atnaujintas akademijos transporto parkas. Iš tuzino pirmuosius sezonus trasoje dirbusių „Audi Sport“ bolidų liko tik vienas „Audi RS3“ ir trys „Audi RS4“. Kitų automobilių vietą akademijos garaže ėmė vos prieš keletą mėnesių oficialiai debiutavę „Audi RS5“ bei „Audi RS6“. Nors abu šie „Audi Sport“ šeimos atstovai su įprastais kupė ir universalais turi identiškas kėbulo formas, tačiau nekaltai atrodanti išvaizda slepia uraganinę galią: RS5 komplektuojamas su dviejų turbinų V6 „2.9 TFSI“ varikliu generuoja net 450 AG jėgą ir 600 Nm sukimo momentą, leidžiantį iki 100 km/h įsibėgėti per 3,9 sekundės. RS6 su 4.0 TFSI jėgos agregatu pasiekia net 600 AG ir 800 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 3,6 sekundės. Tokiais parametrais gali pasigirti toli gražu ne visos „superautomobiliais“ tituluojamos transporto priemonės.
„Tai iš tiesų labai daug, nes spustelėjus akseleratorių pavojingoje greičio zonoje atsiduriama per keletą akimirkų ir viskas vyksta tokiu tempu, kad teisingų sprendimų paieškoms laiko nelieka. Tie sprendimai tiesiog privalo būti priimami automatiškai. Ir nors teoriškai daugelis vairuotojo pažymėjimą turinčiųjų lyg ir žino ką, kaip derėtų daryti, visgi realiai priartėjus prie automobilio slydimo ribos atpažinti riziką ir ją suvaldyti sekasi tikrai ne visiems ir ne iškarto. Kaip tik čia labai svarbi kvalifikuota instruktorių pagalba. Kadangi mūsų komandoje yra žmonės po aštuonios kartus laimėję „1000 km lenktynes“ ir Lietuvos ralio čempionatus, tapę Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) saugaus vairavimo ambasadoriais, judėti teisinga linkme ir tobulėti pavyksta gerokai sparčiau nei savarankiškai kartojantis fizikos kursą“, – šypsosi V. Švedas.
Beje, į šiais metais vyksiančius „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ renginius yra užsiregistravusių trečią kartą. Ir tai tikrai nėra tapatu pradinės mokyklos kurso kartojimui – tiesiog vairavimo mokykloje kaskart sprendžiami nauji uždaviniai ir naudojama kitokia technika leidžia įgyti vis naujų patirčių. Tarkim „Audi RS6“ visose trijose Baltijos šalyse tėra du egzemplioriai, todėl netgi susitarti dėl įprastų bandomųjų važiavimų yra gana keblu.
Per šiuos metus „Audi Sport“ vairavimo akademija planuoja surengti maždaug 30 sesijų visose Baltijos šalyse. Lietuvoje visi renginiai vyks „Nemuno žiede“, Latvijoje – Bikerniekų trasoje, o Estijoje mokymams naudojamas modernioji „Audru ring“ lenktynių arena greta Parnu. „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ buvo kviečiama surengti mokymus ir Lenkijoje Poznanės automobilių sporto komplekse, tačiau dėl pandemijos įvestų ribojimų šiuo planus teko kuriam laikui atidėti.