Audiška evoliucija
„Lamborghini“ yra greičiausiai vienintelė markė „VAG“ koncerno portfelyje, kuri gali sau leisti radikalius eksterjero dizaino pokyčius. Tuo tarpu likusieji milžiniško koncerno nariai stengiasi vadovautis tam tikromis gairėmis, kurios neleistų nukrypti nuo pagrindinio tikslo - įtikti kuo platesniam ratui žmonių.
„Audi“ labai pelningame „Premium“ segmente užima tarpinę vietą tarp „BMW“ ir „Mercedes Benz“. Jeigu „BMW“ nuolatos akcentuodavo agresyvias, aštrias kėbulo formas, o „Mercedes Benz“ propaguodavo eleganciją, tai „Audi“ dizaineriai bandydavo sujungti šias dvi savybes, ir jiems tai puikiai sekdavosi.
Pirmosios kartos „Q5“ pasižymėjo apvalesnėmis, moteriškesnėmis kėbulo linijomis, tuo tarpu naujasis modelis atrodo raumeningesnis ir vyriškesnis, jeigu galima taip pasakyti. Tačiau tokį įspūdį sudaro priekinių LED žibintų forma, masyvios radiatoriaus grotelės ir „S-Line“ priekinis buferis su masyviomis oro paėmimo angomis.
Atsitraukus truputėlį į šalį ir pažvelgus į automobilio siluetą, pamatysite tą patį modelį, kuris į gatves išriedėjo 2008 metais. Langų forma, stogo linija ir net galinių žibintų bei bagažinės dangčio forma išliko nepasikeitę. Ar tai yra trūkumas? Mano nuomone - ne. Žinant kruopščiai dirbančių vokiečių darbo etiką, sprendimas išlaikyti senojo modelio formas manęs nestebina. Eksterjero dizaineriai senąjį receptą tik truputėlį patobulino, suteikė naujų potėpių.
Interjero grožybės
Automobilį kūrusių specialistų noras išlaikyti tęstinumą matyti ir antros kartos „Q5“ interjere. Kaip ir priklauso moderniam „Audi“ modeliui, į antrąją kartą įžengusio „Q5“ interjere dominuoja minimalizmas. Centrinė konsolė nėra perkrauta nereikalingais mygtukais. Joje išvysite tik pačių reikalingiausių prietaisų valdymo mygtukus, likusių įrenginių ar funkcijų valdymą „Audi“ perkėlė į „MMI“ vardu pavadintą informacijos ir pramogų sistemą. Tai nėra naujas sprendimas apie kurį verta šnekėti iš naujo, tačiau „Audi“ specialistus reikėtų pagirti vien už šios koncepcijos išbaigtumą.
Didesni pokyčiai matyti prietaisų skydelyje, kuriame atsirado milžiniškas skaitmeninis ekranas. Tokių žaisliukų mėgėjui kaip aš, tai yra vienas iš tų atributų, kurį norėčiau turėti savo automobilyje, nes jis atstoja viską. Ekraną galima sukonfigūruoti pagal savo poreikius ir skonį : norite navigacijos rodmenų? Ne problema. O galbūt jus labiau domina momentinės kuro sąnaudos ir variklio darbinė temperatūra? Į sveikatą! Be to, šios sistemos valdymas yra labai lengvas ir intuityvus.
Šiek tiek atsitraukus ir pradėjus ieškoti prastai surinkto automobilio požymių - likau nieko nepešęs. Kaip ir bet kuris kitas „Audi“ automobilis, taip ir Meksikoje gimęs „Q5“ buvo surinktas nepriekaištingai, niekur nepavyko surasti skirtingų tarpų tarp įvairiausių detalių, o kai kurie mygtukai atrodo tokie tvirti, jog jiems nulaužti reikėtų pasikviesti Žydrūną Savicką- atmestino darbo pavyzdžių sėdint automobilio interjere surasti nepavyko.
Prie nepriekaištingos surinkimo kokybės prisideda ir „Audi“ automobiliams būdingos apdailos medžiagos. Ten kur mato akys ir gali paliesti rankos - dvelkia „Premium“ segmento automobiliu. Norint surasti prie ko prikibti, kojų srityje galima surasti keletą detalių iš labai kieto ir ne itin kokybiško plastiko, tačiau kaip sako liaudies išmintis a.k.a aštuntą dešimtmetį skaičiuojanti močiutė - akys nemato ir širdies neskauda.
Vairuotojo pozicija taip pat verta atskiro paminėjimo. Tik atsisėdus už vairo, didžiausią įspūdį palieka puikus matymo laukas. Priekinis ir šoniniai langai yra labai platūs, neturintys aklųjų zonų, tad net ir ne itin geru matomumu pasižyminčioje sankryžoje nekildavo problemų pamatyti kitus eismo dalyvius pro dešinį galinį langą. Norėtųsi paminėti ir dar vieną smulkmeną - priekinius statramščius, kurie negadina priekinio matymo lauko, nors tai yra daugelio modernių automobilių problema.
Grįžtant prie vairuotojo pozicijos - kadangi bandytas modelis buvo aprūpintas „S-Line“ gėrybėmis, standartiniai modeliai neturės mažo, plokščią apatinę dalį turinčio vairo. Matyti tokį vairą šeimyniniame automobilyje nėra įprasta, tačiau labai malonu, nes jo svoriui ir apimčiai skirčiau 10 balų. Jis puikiai dera su bandytame automobilyje sumontuotomis „Alcantara“ ir odos kombinacija padengtomis sėdynėmis. Jos pažymi ne tik geru šoniniu prilaikymu, bet ir yra labai patogios ilgesnėje kelionėje. Vienu ypu nuvažiavus kelis šimtus kilometrų ir vėliau išlipus automobilio nesiskundžiau nei užpakalio, nei nugaros skausmais.
Atgaiva sielai
Kiekvieną kartą atsivertus bet kurio „Audi“ modelio brošiūrą, į akį iškart krenta gausi ir plati variklių gama. Į daugelį „Audi“ modelių montuojami skirtingo darbinio tūrio, skirtingo pajėgumo jėgos agregatai. Tuo tarpu antrosios kartos „Audi Q5“ yra savotiška išimtis, nes automobilis gali būti komplektuojamas tik su 2,0 litrų benzininiu arba su 2,0 litrų dyzeliniu jėgos agregatu. Jų galia svyruoja nuo 150 iki 252 arklio galių. Jeigu 4 cilindrų motorams turite alergiją, tuomet prieš jus stovinčiam „Audi“ vadybininkui sakykite, jog norite sportiškesnės „SQ5“ modifikacijos, nes ji gali būti komplektuojama su 3,0 litrų, 6 cilindrų benzininiu motoru. Šiemet variklių gamą turėtų papildyti 3,0 litrų, 6 cilindrų dyzelinis variklis, tačiau iki tol potencialūs „Q5“ pirkėjai galės rinktis tik iš šių variklių.
Įprastai, tokio tipo šeimyninės vežėčios būna aprūpinamos dyzeliniu varikliu, tačiau štai ši baltos spalvos „Q5“ po variklio dangčiu turėjo ne dyzelinį, bet benzininį motorą. Iš „Audi“ gamyklos mūsų bandytas modelis išriedėjo su benzininiu varikliu, ir ne su bet kokiu, o su 2,0 litrų darbinio tūrio, 4 cilindrų jėgos agregatu su turbina. Suporuotas su keturių varančiųjų ratų pavara ir automatine pavarų dėže, 4 cilindrų turbininis motoras išvysto 252 arklio galias ir 370 Nm sukimo momentą esant 1600 - 4500 aps/min.
Į daugelį „VAG“ koncerno gaminamų automobilių montuojamas 2,0 litrų „TFSI“ agregatas „Audi Q5“ suteikia truputėlį kitokį charakterį negu mažomis vibracijomis ir kukliomis kuro sąnaudomis pasižymintis dyzelis. Paspaudus užvedimo mygtuką, pasigirsta tik duslus urzgesys iš išmetimo sistemos. Pradėjus važiuoti, variklio skleidžiamas garsas minimalus ir net retkarčiais priverčia įtempti ausis norint jį išgirsti. Žinoma, norint tai padaryti yra ir lengvesnis būdas - paspausti akceleratoriaus pedalą. Tuomet tik su didžiule nuostaba galima stebėti kaip greitai keičiasi spidometro rodmenys prietaisų skydelyje.
Atsižvelgiant į tai, jog automobilis sveria daugiau nei 1700 kilogramų, benzininio variklio demonstruojamos galimybės labai maloniai stebina. Tam, kad būtų paprasčiau tai suprasti, pateiksiu du faktus : nuo 60 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja vos per 3,5 - 3,7 sekundės, nuo 80 - 120 km/val. mašina įsibėgėja per 4,4 - 4,6 sekundės.
Tolygų ir užtikrintą galios pateikimą užtikrina didžiausias sukimo momentas, kuris pasiekiamas labai plačiame sūkių diapazone. Tachometro rodyklei pasiekus 1600 aps/min ribą, į pagalbą ateina 370 Nm sukimo momentas, kuris automobilį į priekį stumia iki tol, kol neperžengsite 4500 aps/min. ribą. Perlipus ją, variklis truputėlį išsikvepia, bet vis dar stengiasi demonstruoti, jog jam netrūksta oro.
Atsisakius didesnių dyzelinio variklio eksploatacijos kaštų ir retesnių apsilankymų degalinėse, turėsite susitaikyti su vienu faktu - akį ir piniginę nedžiuginančiomis kuro sąnaudomis. Mieste ir jo ribose automobilis 100 kilometrų pareikalaudavo 10,9 litro benzino. Išvažiavus į užmiestį ar greitkelį, vidutinių kuro sąnaudų vidurkį pavyks sumažinti iki 8 - 10 litrų, viskas priklausys nuo jūsų pasirinkto greičio.
Saugiai ir užtikrintai
„Audi“ specialistai kuo puikiausiai supranta ko potencialūs „Q5“ vairuotojai tikisi iš tokio tipo mašinos. Ji turi būti stabili, saugi ir leidžianti padidinti pasitikėjimą savo jėgomis. Jeigu prie šių reikalavimų reikėtų uždėti žalios spalvos varneles, tai padaryčiau net neabejodamas, nes antrosios kartos „Audi Q5“ yra būtent tokia.
Nepriklausomai nuo to, kurį režimą pasirinksite naudodami „Drive Select“ sistemą, tam tikros „Q5“ charakteristikos ir savybės išlieka nepasikeitusios. Pavyzdžiui, stabilumas, komforto lygis ar pakabos sugebėjimas sugerti kelio nelygumus. Pakeitus važiavimo režimą, pasikeičia tik keletas smulkmenų, tokios kaip akceleratoriaus jautrumas arba vairo sunkumas, tad net ir naudodami „Efficiency“ režimą, kurio dėka, teoriškai, turėtumėte sunaudoti mažiausiai degalų, mažai ką prarasite, jeigu jį lyginsime su „Dynamic“ režimu. Nepriklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo „Dynamic Select“ sistemoje, automobilis važiuodamas tiesiai ar bandydamas įveikti vingiuotesnį asfalto ruožą, niekada nepraranda stabilumo ir sukibimo su kelio danga. Nors įvažiavus į aštresnį ir greitesnį posūkį juntamas priekinės dalies sunkumas ir nenoras greičiau keisti trajektoriją, tačiau aš labai abejoju ar 99% būsimų „Q5“ pirkėjų šią ribą bandys pasiekti. Neperlenkus lazdos ir nepersistengus, automobilis elgiasi taip kaip ir turėtų elgtis tokio tipo mašina - nuspėjamai. Juk būtent to daugelis ir nori, ar ne?
„Audi“ vėl pranoko patys save. Antrosios kartos „Q5“ tik dar kartą įrodė, jog vokiečių kompanijos inžinierių triūsas nenuėjo veltui, nes „Audi“ garbę prabangių visureigių segmente gins labai, labai stiprus ir daugybę talentų turintis automobilis.
Antrosios kartos „Audi Q5“ tikrai neapvers aukštyn kojom prabangių ir sąlyginai kompaktiškų visureigių segmento, aš labai abejoju, jog tai buvo „Audi“ inžinierių tikslas. Vietoj to, „Audi“ sukūrė automobilį, kuris daugelyje sričių pranoksta savo konkurentus, ir ne vienu, bet keliais žingsniais į priekį.
Iki smulkmenų apgalvotas produktas sužavės daugelį, tačiau kaip ir „Q7“, taip ir „Q5“ nėra grynakraujis vokiškas automobilis, nes visi antrosios kartos „Audi Q5“ modeliai bus gaminami Meksikoje esančioje gamykloje. Ar dėl to reikėtų nerimauti? Paklauskite „Volkswagen Jetta“ vairuotojų - juk jų automobilis taip pat buvo pagamintas Meksikoje.
PRIVALUMAI
- Surinkimo kokybė
- Apdailos medžiagų kokybė
- Patogus, puikiai prie rankos limpantis vairas
- Efektyviai veikiantis benzininis variklis ir pavarų dėžė
- Garso izoliacija
- Patogios sėdynės
- Puikus matomumas į priekį, į šonus ir į galą
- Jautiesi taip, lyg vairuotum žymiai mažesnį, kompaktiškesnį automobilį
TRŪKUMAI
- Pradinė automobilio kaina
- Ne itin krikščioniškos benzininio variklio sąnaudos
- Vidutiniškai sukomplektuoto automobilio kaina gali perlipti 60 000 eurų
- Konservatyvus eksterjero dizainas
- Automobiliui trūksta charizmos