Šį naują motorą „Audi“ inžinieriai sukonstravo po to, kai „DTM“ ir „Super GT500“ čempionatų organizatoriai sukirto rankomis dėl tolimesnio bendradarbiavimo. Naujasis reglamentas visus „DTM“ varžybų dalyvius įpareigoja sukurti sportinius ratuočius, kurių ratus suktų efektyvus keturių cilindrų variklis.
Daugiau nei 600 pasiutusių arklių išvystantis motoras pakeitė iki šiol naudotą V formos, 8 cilindrų, atmosferinį agregatą. Gaila? Ne visai, nes daugeliu parametrų jis nusileidžia jaunesniam ir liesesniam analogui.
„Skirtumų tarp šių variklių yra labai daug. Visų pirma, V8 variklis pasižymėjo didesniu tūriu ir visiškai kitokia konfigūracija bei cilindrų išdėstymu. Naujasis variklis turi keturis cilindrus eilėje, išmetimo sistemą ir turbokompresorių dešinėje, o įsiurbimo sistemą – kairėje pusėje. Visą automobilio priekinę dalį reikėjo pritaikyti prie naujos konfigūracijos variklio. Pavyzdžiui, kitoje vietoje sumontuoti tarpinį suslėgto oro aušintuvą, vandens ir alyvos aušinimo sistemą. Taip pat turėjome sugalvoti kaip optimaliai paskirstyti oro srautą į variklį“, – pasakoja „Audi Motorsport“ variklių kūrimo departamento vadovas Stefanas Dreyeris.
„Audi“ specialistai teigia, jog vos 85 kilogramus sveriantis variklis buvo sukurtas taip, jog galėtų atlaikyti maždaug 6000 kilometrų distanciją. Jeigu šis variklis būtų montuojamas į „Audi A1“ ar „A3“, šis faktas atrodytų juokingas. Vis dėlto, lenktyninių automobilių mastais – tai labai geras rodiklis.
Teoriškai, naujasis variklis be rimtų gedimų turėtų ištempti visą 2019 metų sezoną. To tikisi ir „Audi Motorsport“ divizijos darbuotojai, kurie naujojo variklio ištvermingumą išbandė ant specialaus, varikliams skirto stendo.